Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Technologijų mokymo organizavimo pagrindinėje mokykloje ypatumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Technologijų mokymo organizavimo pagrindinėje mokykloje ypatumai

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435363738394041424344454647484950515253545556
Aprašymas

Įvadas. Teoriniai klausimo nagrinėjimo aspektai. Mokinių veiklos pedagoginėje ir psichologinėje literatūroje. Veiklos samprata. Ugdymo samprata. Veikla – pagrindinė ugdymo priemonė. Auklėjimas tikrovės pažinimui. Auklėjimo tikrovės pažinimui turinys. Bendravimo veikloje tobulinimas. Sugyvenimas – partnerystės raiška. Augimas bendraujant – ugdymo išvada. Bendravimo veikloje ugdymo formos ir metodai. Šeiminis auklėjimas veiklai. Auklėjimo veiklai turinys. Šeiminio auklėjimo veiklai metodai ir formos. Auklėjimas darbui. Veikla – profesionalumo pamatas. Ekonominis auklėjimas. Ekologinis auklėjimas. Technologinė veikla – viena iš mokinių veiklos rūšių. Technologijų mokymo organizavimo pagrindinėje mokykloje ypatumai. Ypatumų samprata. Technologijų mokymo bendrųjų programų ir išsilavinimo standartų kaitos problematika. Technologinio ugdymo turinys. Technologijų mokymo bendrųjų programų ir išsilavinimo standartų struktūros ypatumai. Mokinių kompetencijos ugdymas technologijų mokyme. Informacinės technologijos technologijų mokymo organizavime. Projektinis darbas – pagrindinis technologijų mokymo komponentas. Technologijų mokymo organizavimo pagrindinėje mokykloje ypatumų tyrimas. Tyrimo bazė, imtis metodika. Mokytojų apklausa, duomenų analizė. Mokinių apklausa, duomenų analizė. Išvados. Rekomendacijos.

Ištrauka

Sparčią švietimo kaitą paskatino informacinės visuomenės kūrimas, globalizacijos procesai, mokslo, žinoma, edukologijos pasiekimai. Žvelgiant į XXI amžių, įsitvirtino naujos švietimo paradigmos. Ugdymo procese telkiamos pastangos išmokyti moksleivį savarankiškai mokytis, daugiau dėmesio skiriama žinioms taikyti, nei joms atkurti., problemai spręsti, nei temai išdėstyti, aktyviems mokymo metodams, padedantiems pačiam moksleiviui perprasti jau žinomus reiškinius, dėsningumus, vertinama moksleivio daroma pažanga, įgyti gebėjimai, ne tik žinioms ir mokėjimams. Technologijų raidą skatina mokslo atradimai, jų taikymas, išradyba, sėkmingi eksperimentai, todėl šiuolaikinis technologinis ugdymas turi būti suvokiamas kaip procesas, kuriame integruojama kūryba ir kūrybinės idėjos bei praktinis įgyvendinimas.
Apie įvairias moksleivių veiklas rašė B. Bitinas, L. Jovaiša, A. Jacikevičius ir daugelis kitų autorių. Į technologijų mokymo organizavimo ypatumus didelį dėmesį kreipė P. Urbietis, J. K. Galkauskas.
2003 metų Bendrosiose programose teigiama, kad svarbu ugdyti ,, bendrus technologinius keturių sričių gebėjimus – projektavimo, informacijos rinkimo ir panaudojimo, technologinių procesų, jų rezultatų pateikimo ir vertinimo".
Darbo aktualumas. Šiuolaikinė mokykla susiduria su daugeliu technologijų mokymo organizavimo problemų: nėra naujai išleistų vadovėlių, trūksta informacinių šaltinių. Mokytojai yra priversti mokyti technologijų dalyko, neturėdami tinkamos Bendrąsias programas ir standartus paaiškinančios literatūros. Atsiradę nauji technologinio ugdymo komponentai (informacijos technologijos, projektinis darbas ir kt.) daugeliui gali sukelti sunkumų.
Darbo problema. Technologijų mokymo sričių įvairovė sukelia daug sunkumų technologinės veiklos organizavimui pagrindinėje mokykloje.
Tyrimo objektas - technologijų mokymas ir jos organizavimas V – X klasėse.
Hipotezė – jei į technologijų mokymo organizavimą būtų dedama daugiau pastangų, kruopštaus parengiamo darbo ir lanksčios taktikos, tai pavyktų mokinius išmokyti savarankiškai naudotis tam tikrais veiksmų modeliais, savo jėgomis įveikti iškilusius sunkumus.
Tikslas – nustatyti technologijų mokymo ypatumus, ištirti mokytojų ir mokinių požiūrį į kintantį technologijų mokymą, jo organizavimą ir galimybes pagrindinėje mokykloje.
Uždaviniai:
- išanalizuoti literatūrą apie mokinio veiklas;
- apibūdinti technologijų mokymo sąvoką ir specifiką;
- išanalizuoti technologijų mokymo turinį ugdant asmenybės gebėjimus bei kompetencijas;
- ištirti mokytojų požiūrį į kintantį technologijų mokymą ir jo organizavimo patirtį;
- ištirti mokinių dalyvavimo įvairiose technologijų mokymo veiklose ypatumus.
Metodai:
- mokslinės literatūros analizė;
- technologinio ugdymo turinio analizė;
- technologijų mokytojų anketinė apklausa;
- VII – X klasių mokinių anketinė apklausa;
- kiekybinė ir kokybinė atlikto tyrimo analizė.
Tyrimo imtis, bazė, metodika. Tyrimas buvo atliktas Panevėžyje, Šiauliuose, Kelmės, Kuršėnų rajonuose. Tyrime dalyvavo 36 pagrindinių, vidurinių, gimnazijų technologijų mokytojai ir 69 VII – X klasių mokiniai.
Darbo struktūra. Bakalauro darbą sudaro įvadas, 3 teorinės dalies skyriai, 1 tiriamosios dalies skyrius, išvados, rekomendacijos, literatūros sąrašas ir priedai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-07-26
DalykasPedagogikos diplominis darbas
KategorijaPedagogika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis54 puslapiai 
Literatūros šaltiniai29 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis140.84 KB
Autoriusarvydas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas5
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Technologiju mokymo organizavimo pagrindineje mokykloje ypatumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą