Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Tėvų auklėjimo stilius ir jo poveikis vaikams
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Tėvų auklėjimo stilius ir jo poveikis vaikams

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Vaikų auklėjimas, auklėjimo tikslas, uždaviniai, auklėjimo šeimoje stilius, netinkami auklėjimo stiliai. Išvados.

Ištrauka

Šeima – svarbiausia socialinė instancija, kurioje jaunoji karta gauna pirmuosius dorovinius įgūdžius bei įpročius (A.Grabauskaitė). Šeima suteikia žmonėms galimybę būti laimingiems, ji sukuria bendrą gyvenimo ritmą, dvasinę pusiausvyrą, padeda išsaugoti žvalumą, daro gyvenimą prasmingą.
Visų pirma šeimyninė laimė glūdi pačiuose vyro ir moters santykiuose, vėliau gimsta vaikai, kurie tik stiprina šeimyninę laimę.
Šeimos narių santykiai yra labai svarbūs, nes vaikas stebėdamas savo tėvus, perima iš jų ne tik tai, kas yra gera, bet ir, kas yra bloga. Vaikas stebi tėvų, savo brolių ar seserų tarpusavio santykius, jie mato kaip juos tėvai auklėja.
Mylėti šeimą – tai mokėti branginti jos vertybes bei galimybes ir visuomet ją parengti. Mylėti šeimą – tai reiškia suvokti jai gresiančius pavojus ir blogį, kad būtų galima jų išvengti.
Z.Bajoriūnas: " Šeima – pirminė visuomenės ląstelė, viena pagrindinių jos struktūros elementų. Pirminė todėl, kad joje visų pirma ugdomi vaikai, formuojamas charakteris, idealai. Šeima yra ne tik raginimas gyventi, bet ir gyvenimas."


Auklėjimą šeimoje reikėtų suprasti kaip asmenybės ugdymą, jos prigimties plėtojimą, dorinimą. Pasak A. Maceinos, visas dorinis žmogaus gyvenimas kaip tik ir kristalizuojasi asmenybėje.
Daugumai tėvų rūpi vaiko valios ugdymas. Tačiau auklėjimas šeimoje neturėtų būti suprastas vien kaip sūnaus ar dukters valios lavinimu. A. Maceina pastebi: " Kaip doras žmogus yra ne tas, kuris turi stiprią valią, taip ir auklėjimo apribojimas valia yra iš esmės klaidingas."
Dauguma tėvų vaikų auklėjimą šeimoje supranta stebuklingų, nesibaigiančių ir įkyrių pokalbių su vaiku vedimu, barimu, smulkmeniška globa, priekaištais, pedantiška kontrole ir kt. Anksčiau ar vėliau vaikas iš tokio "auklėjimo ir globos" ištrūks. Jis, būdamas nesavarankiškas ir nejausdamas asmeninės atsakomybės, gali nueiti klystkeliais. Todėl labai svarbu, kad tėvai viso auklėjimo darbo šeimoje nesuvestų į "porinę pedagogiką" – tiesioginį poveikį "aš ir vaikas", o tvarkytų, organizuotų visos šeimos gyvenimą, užimdami deramą dorovinę – pedagoginę poziciją. Mat vaikas auklėjimas ne pagal tėvų asmeninį skonį ir kaprizus, ne pagal simpatiją ar antipatiją. Toks auklėjimas mokytų jį tarnauti ne tautai, bet atskiriems žmonėms, t.y. tėvams, kurie gali klysti. Todėl dažnai tenka tėvus mokyti organizatoriaus darbo, kad vaikų gyvenimas ir auklėjimas būtų tautos atžvilgiu kryptingas.
A.Gučas pažymi, jog auklėjimo šeimoje efektyvumas priklauso nuo daugelio veiksnių: struktūros ir narių tarpusavio santykių, vaikų šeimoje skaičiaus ir vienų kitiems daroma įtaka, auklėjimo tikslų, normų, įsitikinimų, nuostatų, auklėjimo praktikos ir priemonių. Šeimyninio auklėjimo stilių įvairovė priklauso nuo tėvų išsilavinimo, šeimos socialinių- kultūrinių normų, tėvų pedagoginės intuicijos. Auklėjimo stilius formuoja vaiko elgesį, siekius ir jo asmenybės bruožus.
Pirmieji auklėjamosios funkcijos įgyvendintojai yra tėvai. Kiekvienas jų turi savų vaiko auklėjimo privalumų. Tėvų meilė vienas kitam turi nepaprastai didelę reikšmę vaikų auklėjimui. Šeimoje, kurioje motina ir tėvas iš tikrųjų myli vienas kitą, myli ir gerbia kitus žmones, kurioje tėvai yra pareigingi, jautrūs ir darbštūs, tokie pat užauga ir vaikai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-09-13
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis11 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis17.77 KB
Autoriusdallia
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Tevu auklejimo stilius ir jo poveikis vaikams [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 11 puslapių 
  • Marijampolės kolegija
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą