Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagoginės sąveikos psichologiniai aspektai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagoginės sąveikos psichologiniai aspektai

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627
Aprašymas

Įvadas. Pedagogikos ir psichologijos sąveika. Mokytojų savybių įtaka mokiniams. Mokytojo asmeninės savybės. Mokytojos savęs vertinimas. Mokytojo tolerancija. Pedagogo empatiškumo pasekmės. Mokymasis per pamoką. Pagrindinės psichologijos kryptys pamokoje. Vadovavimas klasei. Klasės atmosfera. Mokymosi aplinka ir motyvacija. Mokinių motyvacija. Mokytojo elgesio įtaka mokiniams. Mokinių ir mokytojų tarpusavio sąveika. Išvados.

Ištrauka

Mokykla – tai vieta, kur vaikas patiria, kad jis yra visuomenės dalis. Čia vyksta intensyvus mokinių tarpusavio, mokinių ir mokytojų, mokytojų tarpusavio ir su kitų institucijų darbuotojais bendravimas ir bendradarbiavimas. Tie santykiai nulemia ir mokymosi sėkmę. Jei mokykloje kiekvienas dirba atskirai, rūpinasi vien savo laimėjimais, mokiniai jaučiasi vieniši ir izoliuoti. Būtent dėl to mūsų darbo tema yra aktuali tiek mokytojams, tiek mokiniams, o gal ir tėvams.
Organizuodami ugdymo procesą, mes dažnai Mokykla, kuri remiasi humanistiniais principais, turi skatinti bendravimą, pagrįstą bendradarbiavimu. Toks turėtų būti ir mokymasis. Mokymasis bendradarbiaujant – tai mokymas bendrauti, kad mokiniai galėtų vieni kitus pripažinti, vertinti ir gerbti, vieni kitais pasitikėti, rūpintis bei būti atsakingi.
Pedagoginėje literatūroje, seminaruose bei moksliniuose darbuose įvairūs autoriai, kalbėdami apie mokyklos laisvėjimą, demokratizavimą ir humanistines idėjas, pristato naujo požiūrio į pedagogo sąveiką svarbą. Anot T. Kozma, "klasėje esame ne dėl to, kad mokytume, bet kad padėtume patiems mokiniams mokytis, kad remtume mokymąsi" Šiuos pokyčius laiduoja naujos veiklos formos ir būdai, kurie įsipareigoja elgtis kitaip: pedagogas ir moksleivis ugdyme tampa bendradarbiais. Pedagogas šiame procese turi atlikti naują skatintojo, inicijuojančio procesus, vaidmenį, moksleivis – aktyvaus bendravimo vaidmenį.
Mūsų darbo tikslas, išsiaiškinti pedagoginės sąveikos psichologinius aspektus, kokia svarbą šie aspektai turi mokyklos gyvenime, kaip jie įtakoja mokytojų ir mokinių santykius.

Pedagogikos terminas sudarytas iš dviejų graikiškų žodžių: "pais, paidos" – vaikas ir "agein" – vesti. Nominali reikšmė būtų – vaikų vedžiojimas. Antikos graikai žodžiu "paidagogos" vadino vergą, kuris vaikus vesdavo į mokyklą ir iš jos parvesdavo. Išsilavinę vergai būdavo auklėtojai ir mokytojai. "Paidagogike" (gr.) – vaikų ugdymo menas. Ilgus amžius ugdymo teorija buvo suprantama kaip vaikų meno ugdymo teorija.
Psichologija – mokslas apie žmogaus psichologinės veiklos, psichinio gyvenimo dėsnius.
Šiuos du mokslus susieję gautume pedagoginę psichologiją. Pedagoginė psichologija – mokslas apie tas mintis ir elgesį, kurie susiję su mokymu ir mokymuisi. Kaip ir kiekviename moksle, pedagoginėje psichologijoje yra sąvokų, dėsniai ir metodai.
Sąvokos perteikia mūsų elgesio ir psichinių procesų aspektus, susijusius su pedagogine veikla. Pavyzdžiui, su elgesiu yra susijusios sąvokos: intelektas, mokymosi programos realizavimas, agresija. Psichinių procesų sąvokos yra dėmesys, kodavimas, atmintis. Sąvoka yra susisteminta mūsų turima informacija apie kokią nors visumą arba egzistuojantį objektą. Visa, ką žinome apie intelektą ar atmintį, sudaro intelekto ar atminties sąvoka. Sąvokoms būdinga ribos bei tarpusavio ryšiai. Pedagoginės psichologijos dėsniai apibūdina ryšius tarp sąvokų. Kai jungiame sąvokas, konstruojame tam tikrus ryšius tarp jų, formuluojame dėsnius. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-09-20
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis25 puslapiai 
Literatūros šaltiniai14
Dydis39.94 KB
AutoriusJolanta
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVerslo ir vadybos akademija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagogines saveikos psichologiniai aspektai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 25 puslapiai 
  • Verslo ir vadybos akademija / 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą