Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Ugdytinių mikroklimato kūrimas ir jį lemiantys veiksniai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ugdytinių mikroklimato kūrimas ir jį lemiantys veiksniai

  
 
 
123456789
Aprašymas

Mokymosi procesas. Mokymosi aplinka ir motyvacija. Tinkamos mokymosi aplinkos kūrimas moksliniu požiūriu. Laiko ir erdvės panaudojimas tinkamo mikroklimato kūrimui. Ugdytinių tarpusavio santykiai. Išvados.

Ištrauka

Mokymasis tai procesas besitęsiantis per visą mūsų gyvenimą. Mokomės mokykloje, vėliau universitetuose ar kolegijose, mokomės kasdien stebėdami aplinką, vieni kitus. Įsisaviname tai kas mums atrodo riekalinga, reikšminga, o kartais ir visai bevertę informaciją. Mokymuisi didelę įtaką turi mūsų požiūris į mokymosi dalyką, medžiagos pateikimą, noras priimti informaciją, ugdytojas. Taip pat mokymuisi įtakos turi ir mokymosi aplinka ir mūsų santykis su ja (mikroklimatas). Šabloniškų teorijų kaip sukurti tinkamą mikroklimatą nėra ir turbūt ne visais atejais jos tiktų. Šiame darbe mes bandėme panagrinėti, kaip susiję mokymosi aplinka ir motyvacija, kaip mokslininkai apibrėžia tinkamą mokymuisi aplinką ir kokią įtaką turi mikroklimato kūrimui tinkamas laiko ir erdvės panaudojimas.


Mokytojai ir mokiniai beveik pusę savo aktyvaus laiko praleidžia socialinėje aplinkoje, kurią vadiname klase, ir čia jie visuomet sąveikauja. Mokytojai veikia mokinius, mokiniai – mokytojus; mokiniai sąveikauja tarp savęs ir su įvairiausia mokymo medžiaga. Šiems individams kartu veikiant, formuojasi grupė. Pasak mokytojų, kiekviena klasė – savita. Mokiniai pasakoja, kad jų klasė "šauni’’, arba "ne labai šauni" jie metų metais prisimena, kai buvo trečioje klasėje, penktos klasės anglų kalbos pamokas ar savo klasės valandėles. Tai, ką jie dažniausiai įsideda į galvą, nebūtinai yra tai, ko juos mokė mokytojai. Jų įsimenami dalykai dažniausiai yra susiję su maloniais prisiminimais, gražia, miela patirtimi.
Klasės grupę galima laikyti besiformuojančia sistema, turinčia savąją struktūrą, organizaciją ir normas. Klasės tik iš toliau arba teoriškai atrodo panašios, o iš tikrųjų kiekviena yra nepakartojama lyg piršto antspaudas. Kiekvienoje klasėje išsirutulioja jos vidinės procedūros ir sąveikų modeliai, įsigali jos pačios apribojimai. Atrodytų, kažin koks menamas likimas kreipia ir kontroliuoja grupės elgesį. Nepaisant kasdieninių svyravimų bei nukrypimų, kiekvienai klasei būdingas tam tikras jos individualios istorijos nulemtas pastovumas. ( Luftas 1970m. ). Ši mintis leidžia teigti, kad, kaip ir visų socialinių grupių gyvenimą lemia jų pačių požiūris į tą gyvenimą. Kiekvienas individas, bendruomenė, grupė, klasė tą gyvenimą formuoja savaip. Kartais kas atrodo nenuginčijamai teigiama nuvilia. Tačiau klaidos skatina ieškoti preižasčių, kas buvo padaryta ne taip ir alternatyvų, kaip būtų galima ištaisyti neigiamas pasekmes. Svarbu, kad neigiamų priežasčių ieškojimas netaptų vienašališku ugdytojo sprendimu. Svarbu išklausyti tiek ugdytinių, tiek kolegų nuomones. Klasės gyvenimą reikėtų kurti abipusiu bendradarbiavimu (ugdytinių ir ugdytojo) tai skatins vienas kito gilesnį supratimą, leis jaustis lygiaverčiais.
Ugdytojų pasirinktos struktūros, diegiamos klasėje ir procesai veikia klasės raidą ir tai, kokios čia įsigali socialinio ir akademinio mokymosi normos. Ugdytojų vadovaujamosios funkcijos, stengiantis sukurti tinkamą našiam darbui klasės aplinką, turi lemiamos reikšmės. Svarbu, kad mokytojas to vadovamimo neprimestų, t.y. atsižvelgtų ir į ugdytinių norus bei poreikius. Ugdytojas turėtų nebrėžti tam tikrus aplinkos kūrimo rėmus ir tų rėmų viduje vykdytų pakitimus atsižvelgdamas į ugdytinių nuomones, poreikius.
Produktyviai mokymosi aplinkai būdingi šie bruožai: 1) toks bendras klimatas, kai mokiniai pasitiki savimi, bendraamžiais ir klase kaip grupe; 2) struktūros ir procesai, kai patenkinami mokinių poreikiai, o mokiniai stengiasi ryžtingai atlikti akademines užduotis bei bendradarbiauja su mokytojais ir kitais mokiniais; 3) aplinka, kurioje mokiniai įgyja būtinų grupės ir tarpusavio bendravimo įgūdžių, kad galėtų įvykdyti akademinius ir grupės reikalavimus klasėje. Užtikrinę šiuos dalykus galime tikėtis, kad grupės nariai supras vieni kitus, sugebės būti tolerantiškais, žinos pagrindines bendravimo normas, bei galės siekti pozityvių rezultatų.
Tinkamos mokymosi aplinkos kūrimas moksliniu požiūriu
Daugelis klasės aplinkai būtinų sąvokų nėra lengvai įžvelgiamos. Tai psichosocialiniai procesai, vykstantys klasės narių (ugdytinių ir ugdytojų) galvose ir pasireiškiantys grupės gyvenimo įpročiais. Nemažai mokslininkų mėgino aprašyti ir suprasti, kas vyksta klasėse. Iš šių pastangų išsirutuliojo keturios pagrindinės idėjos: klasės klimatas, klasės savybės, klasėje vykstantys procesai ir klasės struktūra, gali padėti suprasti kokia yra sudėtinga klasė ir kaip sukurti tinkamą mokymosi aplinką.
Klasės klimatas yra gana abstrakti sąvoka, kuri vis dėl to padeda tyrėjams suprasti, kas yra klasės atmosfera arba etosas. Klasės klimato teorinis pagrindas iš esmės siejasi su Kurto Levino ir daugelio jo bendradarbių darbais, kurie parodo, kad individo reikmių ir aplinkos sąlygų sąveikos yra pagrindiniai žmogaus elgesį paaiškinantys veiksniai. Getzelasas ir Thelenas (1960), sukūrė pagrindus ištirti tai, kas vyksta klasėse. Jie bendraisiais bruožais apibūdino tokiomis ypatybėmis pasižyminčias klasių grupes: 1) grupė, jungiama mokymosi tikslo 2) grupė iš tikrųjų atsitiktinai parinktų narių, privalančių būti šioje grupėje 3) grupė, pagal įstatymą formaliai vadovaujama vieno nario, mokytojo. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-19
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis14.67 KB
Autoriussaule
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasEglė Kaminskienė
Švietimo institucijaKauno kolegija
FakultetasSveikatos priežiūros fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ugdytiniu mikroklimato kurimas ir ji lemiantys veiksniai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 2 Klasė/kursas
  • Eglė Kaminskienė
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą