Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Dorinio auklėjimo tradicijos ir jų tęstinumas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Dorinio auklėjimo tradicijos ir jų tęstinumas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Dorinis auklėjimas. Dorinis ugdymas. Mokyklos vaidmuo doriniame auklėjime. Dorinis auklėjimas – kūno paklusnumo sielai tradicija. Dorinis auklėjimo problemos dabartiniu laikotarpiu. Išvados.

Ištrauka

Etika yra šaka taikomosios filosofijos, tiriančios dorovės esmę, sąlygas, savybes bei normas ir principus, jų taikymą gyvenime. L. Jovaiša (2003:88) teigia, kad etika remiasi auklėjimo teorija, bet jos nekopijuoja, dėl skirtingų požiūrių į dorovę.
Dorovė – tai sąmonės ir pasąmonės parengtis elgtis ar veikti pagal gėrio normas. Dora – tai realizuota dorovė – doras elgesys (Jovaiša, 2003:88),
Dorinis auklėjimas padeda suvokti individui kas yra gera ir bloga. Dora – tai, kas kuria asmeninę ir visuomeninę laimę.
Dorinis ugdymas mokykloje vyksta per visų dalykų pamokas ir papildomojo ugdymo renginius. Kryptingam doriniam ugdymui skiriami etikos ir tikybos dalykai, vieną kurių moksleiviai laisvai pasirenka kiekvienais mokslo metais.
Dorinio ugdymo paskirtis – padėti moksleiviui atskleisti bendrąsias žmogaus vertybes ir jomis grįsti asmeninį bei visuomeninį gyvenimą. Mokykloje lavinami asmens gebėjimai savarankiškai svarstyti asmeninius žmogaus egzistencijos klausimus, atsakingai apsispręsti ir veikti sudėtingame šiandienos pasaulyje. Sykiu ugdoma asmens pagarba tradicinėms gimtojo krašto ir Vakarų kultūros pagrindus sudarančioms vertybėms.
Šiame darbe bus kalbama apie dorinio auklėjimo problemas ir galimybes šiuolaikinėje visuomenėje.

Atsižvelgdama į dabarties žmogaus ir visuomenės raidos tendencijas, bendrojo lavinimo mokykla siekia išugdyti nuostatas ir gebėjimus:
• brandinti moksleivių dorinę sąmonę, kad jie gebėtų sąmoningai, sąžiningai bei atsakingai rinktis elgesio ir gyvenimo būdą;
• padėti įsisąmoninti ir išreikšti egzistencinius žmogaus patyrimus, klausimus, poreikius ir siekius;
• padėti ieškoti atsakymų į gyvenimo prasmės klausimus remiantis asmenine patirtimi, tautos ir žmonijos išminties lobiais;
• padėti kurtis pasaulėžiūrą, grindžiamą bendrosiomis žmogaus vertybėmis;
Logiškai, kritiškai, konstruktyviai mąstyti, argumentuotai rinktis, išmintingai apsispręsti, mokytis visą gyvenimą, siekti pažinti bei suprasti save patį, gyvenimą ir pasaulį, nuolat plėsti bendrą kultūrinę, socialinę ir profesinę kompetenciją – tai pagrindinis auklėjimo tikslas mokykloje.
Individo kūrybinių gebėjimų sklaida rodo dorinį žmogaus brandumą. Todėl mokiniams padedama numatyti ir doriškai vertinti savo kūrybinės veiklos pasekmes. Juo didesnė kūrybinė žmogaus galia, juo turėtų būti brandesnė jo dorinė sąmonė ir žmoniškumo. Mokykla siekia suteikti tokį išsilavinimą, kuris būtų pagrindu kaupiant naujus įgūdžius ir gebėjimus. Ji stengiasi išmokyti jaunuolius žvelgti į priekį, kurti rytdienos projektus, priimti savarankiškus ir išmintingus sprendimus.
Mokykloje sudaromos sąlygos aiškinti dorinius mokslo ir meno klausimus. Mokiniams padedama suprasti dorinių sprendimų svarbą kūrybinėje veikloje.
Kiekvieno mūsų pasaulis savitas, unikalus. Pradėję pažinti jį nuo artimiausios aplinkos daiktų, reiškinių, plėsdami ir gilindami emocinę patirtį, dorines nuostatas, vertybinį suvokimą, kartu puoselėjame ir prisirišimą prie gimtosios vietos, aplinkos, kalbos, žmonių. Gimsta meilė tam, kas artima, miela ir todėl labai svarbu.
Etikos ir tikybos pamokas į darnią dorinio ugdymo visumą susieja bendrosios žmogaus vertybės, dalis bendrų tikslų ir uždavinių, didaktinių pagrindų, ugdymo turinio tematika ir problematika. Dorinio ugdymo temos nagrinėjamos siejant su filosofine ar teologine tradicija. Daugiau dėmesio skiriama psichologinėms įvairių elgesio tipų įžvalgoms bei interpretacijoms ir svarstomų problemų kultūriniam kontekstui suvokti.
Etikos ir tikybos pamokas skiria tai, kad etikos pamokos yra nekonfesinės, jos grindžiamos humanistine žmogaus ir gyvenimo samprata. Etikos pamokose moksleivių dorinė sąmonė brandinama remiantis krašto tradicinėmis ir bendrosiomis žmogaus vertybėmis. Atskleidžiant įvairias pasaulietines ir religines pasaulėžiūrines bei etines sistemas, parodomos asmens pasaulėžiūrinio apsisprendimo galimybės.
Tikybos pamokose doriškai ugdoma pabrėžiant konkrečios konfesijos religinę patirtį, ugdymą grindžiant asmens santykiu su Dievu ir šiuo požiūriu aiškinant dorines kategorijas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-21
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai6
Dydis14.69 KB
AutoriusRima
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Mokytojas/Dėstytojasprof. M. Barkauskaitė
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
FakultetasPedagogikos ir psichologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Dorinio auklejimo tradicijos ir ju testinumas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas
  • prof. M. Barkauskaitė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą