Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Profesinio pasirengimo motyvacijos žadinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Profesinio pasirengimo motyvacijos žadinimas

  
 
 
123456789
Aprašymas

Mokinių motyvacijos reikšmė. Motyvacijos samprata. Keičiamieji veiksniai ir motyvacija. Išvados.

Ištrauka

Klases galima nagrinėti kaip socialines ir ekologines sistemas, apimančias ir veikiančias individų poreikius ir motyvus, socialinius (institucinius) vaidmenis ir sąveiką tarp atskiro nario poreikių ir grupės normų.
Produktyviai mokymo aplinkai būdingas toks bendras klimatas, kai mokiniai pasitiki patys savimi ir savo bendraamžiais, kai individo poreikiai patenkinami, taigi ryžtingai atliekamos akademinės užduotys ir bendradarbiaujame su mokytoju. Šiuo atveju mokiniai turi būtinų bendravimo tarpusavyje ir grupėje įgūdžių ir gali patenkinti klasės gyvenimo reikalavimus. Geriau suprasti, kas yra klasė, padeda keturi svarbūs bruožai: klasės klimatas, klasės savybės, klasėje vykstantys procesai ir klasės struktūros. Klasės klimatas reiškia bendrąjį klasės etosą arba atmosferą. Klimatą formuoja individualių poreikių ir motyvų sąveika su atliekamais vaidmenimis ir lūkesčiai.
Visų mokymo modelių tikslas yra bendras – skatinti mokinį mokytis. Motyvacija yra labai plati sąvoka. "Motyvaciją" galima apibūdinti kaip "rezultatų iš žmonių gavimą" arba kaip "išgavimą iš žmonių visa, kas įmanoma". Motyvacija, kaip priemonė, yra vienas iš mokymosi rezultatus lemiančių veiksnių. Mokytojui labai svarbu, kad mokiniai būtų valdomi ir judėtų reikiama kryptimi. Tačiau norėdamas, kad mokiniai per pamoką dirbtų kuo geriau, mokytojas turėtų bent sužinoti, kas mokiniams naudingiausia.
Didžiausia klaida yra pamiršti, kad geriausia paskata mokiniams – siekti tikslų. Labai svarbu jeigu mokytojas ir mokiniai yra motyvuoti ir turi bendrą tikslą. Ir labai sunku vesti pamoką, kai mokiniai nusprendę, kad šitą pamoką nereikalinga. Pavyzdžiui, automechanikai turi išklausyti 120 valandų "Bendrosios ekonomikos ir verslumo" dalyką. Jiems atrodo, kad tai visai nereikalingi dalykai. Ir pirmiausiai mokytoja turi paaiškinti, kur jie gyvenime galės panaudoti įgytas žinias.
Motyvacijos samprata

Motyvacijos samprata vadovaujasi trimis pagrindinėmis teorijomis. Pirma iš jų yra poreikių teorija. Poreikių teorija aiškina, jog energingai veikti žmones skatina trijų rezultatų siekimas: laimėti, priklausyti kam nors ir daryti įtaką. Laimėjimo motyvacija pasireiškia, kai mokiniai stengiasi kuo geriau mokytis ir tapti išmanančiais profesionalais. Priklausymo motyvacija darosi svarbi, kai mokiniai ir mokytojai ima vertinti savo bendraamžių paramą ir draugystę. Motyvacija, susijusią su įtaka, pasireiškia, kai mokiniai stengiasi labiau kontroliuoti savąjį mokymąsi ir kai mokytojai siekia kruopščiai tvarkyti mokyklos reikalus.
Antra teorija yra priežasčių aiškinimo (atribucijos) teorija. Ši teorija aiškina, kad daugiausia laimėjimo motyvaciją lemia, kaip asmuo suvokia ir aiškina savo sėkmių ir nesėkmių priežastis. Pagal šią teoriją sėkmių ir nesėkmių priežastimis galima laikyti keturis dalykus: sugebėjimus, pastangas, laimingą atsitiktinumą ir mokymosi užduoties sunkumą. Žmonės, kurių laimėjimo motyvacija didelė, linksta savo sėkmes sieti su sugebėjimais, o nesėkmes aiškinti pastangų stoka. Žmonės, kurių laimėjimo motyvacija menka, savo sėkmes laiko laimės dalyku, o savo nesėkmių priežastimi mano esant sugebėjimų stoką. Tai yra naujas požiūris į laimėjimo motyvaciją.
Atribucijos teorija teikia mokytojams viltį, nes mokytojai gali bandyti keisti mokinių savivoką ir aplinkos suvokimą, o tai savo ruožtu gali atitinkamai skatinti mokinio pastangas.
Šita teorija atsirado visai neseniai - 8-ajame dešimtmetyje. Iki šiol mokslininkai manė, kad yra ryšys tarp vaiko auklėjimo būdo ir vaiko laimėjimo motyvacijos. Pagal šią teoriją, tėvai, kurie skatina savo vaikus išbandyti naujas dalykus ir apdovanoja juos už gerus rezultatus, įdiegia savo vaikams pasirengimą rizikuoti, o tėvai, kurie globoja savo vaikus ir baudžia už nesėkmės, skatina savo vaikus nerizikoti ir jų motyvacija laimėti yra nedidelė. Tokiu būdu, laimėjimo motyvacija yra nepakeičiamas ankstyvosios vaikystės patirties rezultatas, reiškia, kad mokytojai turi mažai vilties pakeisti mokinio norą mokytis.
Trečiasis požiūris į motyvaciją vadinamas pakilumu. Jis apibrėžiamas kaip tie asmens gyvenimo momentai, kai visiškai įsigilinama ir susikoncentruojama, patiriamas pasitenkinamas.
Pakilumo samprata reikšminga ugdymui ir mokymui. Tyrimai parodė, kad mokiniams mokytis labiausiai trukdo ne jų pažintiniai sugebėjimai, bet tai, kaip mes organizuojame mokyklas, ir ta mokymosi patirtis, kuri slopina vidinę motyvaciją ir atitinkamus pakilumo potyrius. Dėmesys išorinėms taisyklėms ir vertinimui bei apdovanojimas, tokiems kaip pažymiai, neleidžia mokiniams išgyventi pakilumo. Panašiai ir standartizuotos mokymo programos ir pamokos, verčiančios mokinius būti pasyvius, slopina ir neleidžia įsigyti ir džiaugti.
Jeigu mokyklos ir mokytojos turi galimybės suorganizuoti mokiniams tokį mokymąsi, į kurį jie visiškai pasinertų ir patirtų pakilumą, kur kas labiau tikėtina, jog mokinių akademinis ir socialinis mokymasis pagerėtų. Tačiau visiškai įsigilinti galima tik tada, kai mokymuisi būdingi tam tikri bruožai.
Pirma, būtina, kad tam tikros mokymosi užduoties reikalavimai atitiktų mokinio žinių ir įgūdžių lygį. Užduotis turi būti tokia, kad mokinys panaudotų visas savo galimybes, kad atliktų šią užduotį. Jeigu mokinis nori ir gali atlikti užduotį, arba jis nori ir gali padaryti daugiau, negu reikia, jam reikia suteikti galimybės tai padaryti. Tokiais atvejais, kai mokiniai parodo savo iniciatyvą, reikia visais būdais palaikyti ir skatinti motyvaciją. Jeigu mokinys nori padaryti užduotis iškart, o mes pasiūlysim jam tai padaryti vėliau, jo motyvacija gali sumažėti. Taip pat, jeigu mokytojas duos užduotį, kurios mokinys negali atlikti, jis pajaus neviltį, bejėgiškumą ir įtampą. Mokytojui svarbu planuojant pamoką, subalansuoti sunkumo lygį ir reikalavimų didį. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-23
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai0
Dydis13.19 KB
AutoriusIrina
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaLietuvos Edukologijos universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Profesinio pasirengimo motyvacijos zadinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Lietuvos Edukologijos universitetas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą