Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaiko parengimas mokyklai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaiko parengimas mokyklai

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Pirmosios klasės sunkumai. Kaip ruošti vaiką mokyklai? Ikimokyklinio ugdymo sąvoka. Priešmokyklinio ugdymo sąvoka. Bendrieji reikalavimai. Priešmokyklinio ugdymo organizavimas. Priešmokyklinio ugdymo priemonės. Priešmokyklinio ugdymo prieinamumas. Priešmokyklinio ugdymo organizavimo modeliai. Išvados.

Ištrauka

Šiuolaikiniame civilizuotame pasaulyje vyrauja labai rimtas požiūris į vaiko parengimą mokyklai: vykdomos specialios programos darželiuose ir mokyklose. Kai kuriose šalyse įvesta net privaloma priešmokyklinė darželio grupė, tačiau net ir tose šalyse apie dešimt procentų pirmokų laikomi nepakankamai parengtais mokyklai. Tai reiškia, kad jau pirmoje klasėje tokiems vaikams dėl įvairių priežasčių mokymasis tampa kančia ir prievarta. Lietuvoje kol kas privalomos visiems vaikams parengimo mokyklai sistemos nėra ir darželiai neprivalo paruošti vaikų mokyklai. Dalis tėvų patys vaikus moko skaityti, skaičiuoti, tačiau tai nėra pagrindiniai pasirengimo mokyklai požymiai, kas ir sudaro šios temos problemą. Manoma, kad sulaukęs septynių metų, vaikas jau pagal savo amžių yra subrendęs mokyklai, jis turi eiti į pirmą klasę, nes "jau didelis".
Šio darbo tikslas: ką gi reikia daryti, kad vaikas ateitų į pirmą klasę tinkamai pasiruošęs, kaip užbėgti galimiems sunkumams už akių?
Tikslui pasiekti iškėliau uždavinius:
1. Įvardinti pirmos klasės sunkumus;
2. Paaiškinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo sąvokas;
3. Apibūdinti priešmokyklinio ugdymo organizavimo modelius;
4. Aprašyti vaikų, turinčių raidos sutrikimų, rengimo mokyklai įpatumus.
Renkant medžiagą darbui panaudotas interviu metodas, kurio metu buvo siekiama sužinoti kelių ikimokyklinio amžiaus vaikus auginančių tėvų ir mokytojų nuomonę apie vaikų paruošimo mokyklai reikšmę.
Analizės metodu apdorota knygose, internete rasta literatūra ir interviu metu gauta informacija šia tema.
Surinkta ir apdorota medžiaga aprašyta taikant interpretavimo metodą, kuris surinktiems duomenims suteikia vertę.

Štai mažieji mokiniai susirenka pirmoje klasėje. Kokie jie skirtingi - vieni sunkiai sukaupia dėmesį, kitiems dar sunku išsėdėti visą pamoką, tretiems nesiseka rašyti, dar kiti vis pamiršta atsinešti naują sąsiuvinį, kai kurie sunkiai išsiskiria su mama… Šie ir kiti mokinukų sunkumai palaipsniui žlugdo jų norą mokytis, ir problemos auga kaip sniego kamuolys: jie parneša prastus įvertinimus, netinkamai elgiasi per pamokas, nenori eiti į mokyklą ir net blogąja jų sveikata. Vaikas, kuris susiduria su mokymosi sunkumais, kasdien nerimauja, kad jam "vėl nepasiseks" mokykloje, ir tai gali virsti chronišku stresu.
Dažniausiai tėvams ir net mokytojams sunku įžvelgti tikrąją tokio elgesio priežastį. Manoma, kad vaikas tiesiog tingi, nenori, vengia mokytis.
Taip "klijuojamos" etiketės, kurios pažeidžia vaiko savęs vertinimą. Net ir gabus vaikas, atsidūręs tokioje situacijoje, galvoja apie save: "aš šito negalėsiu padaryti", "aš nesugebėsiu" ir pan.
Deja, ne visi vaikai vystosi taip, kaip mes tikimės. Daugelis jų turi didesniį ar mažesniį raidos vingiį, ir laikas pats savaime jų visų nekoreguoja. Jeigu laiku nekreipiamas dėmesys į vaiko sunkumus, tai vėliau tie sunkumai virsta tikromis problemomis. Todėl negalima palikti vaiko vystymosi likimo valiai ir tikėtis, kad visus savo sunkumus jis tiesiog "išaugs" kaip rūbelius.
Ruošti vaiką mokyklai – reiškia užbėgti daugeliui šių sunkumų už akių. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-22
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai9
Dydis19.63 KB
Autoriusjimi morison
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiko parengimas mokyklai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą