Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Įvardžio mokymas VII - VIII klasėse
   
   
   
-2
naudingas 0 / nenaudingas -2

Įvardžio mokymas VII - VIII klasėse

  
 
 
1234567
Aprašymas

Įvadas. Įvardžio mokymo apžvalga VII - VIII klasėse, specialiosios ir bendrojo lavinimų mokyklų programose. Įvardžio sąvokos formavimas. Įvardžio rašyba, skyrybos dalykų mokymas. Metodų taikymas. Mokomosios priemonės. Išvados.

Ištrauka

Įvardis - kalbos, kuri nurodo daiktą, ypatybę, skaičių, bet jų nepavadina, nurodo Budzinskis (1983).
Įvardis - savarankiška, kaitoma kalbos dalis, nurodanti asmenis, daiktus arba ypatybes, kiekį (Narbutienė ir Ozolaitė, 2002, p. 181).
Įvardis yra kalbos dalis, kuri dažniausiai vartojama vietoj daiktavardžio ar būdvardžio, teigia Ambrukaitis ir Pobrein (2002) 7klasės vadovėlyje, skirtame specialiosioms mokykloms.
Mokiniams ši kalbos dalis dažnai būna sunkiai suprantama dėl jos leksinės reikšmės. Įvardis, tai pakankamai sudėtinga sąvoka, kurios reikšmė nėra aiškiai apibrėžta. Pasak Šablinsko (1987), ši kalbos dalis mokiniui neretai ir lieka visam gyvenimui neįminta mįslė.

Su įvardžio reikšme ir kaip kalbos dalies sąvoka mokiniai specialiojoje mokykloje supažindinami VII klasėje. Vadovėlyje (2002) pateikiama įvardžių lentelė, kuri parodo, jog mokiniai yra supažindinami tik su asmeniniais, sangrąžiniais ir kt. įvardžiais. Šalia pateikiamas įvardžio apibrėžimas. Bendrojo lavinimo mokyklų (BLM) mokiniai su įvardžiu, kaip kalbos dalimi, susipažista Vkl., o su asmeniniais įvardžiais (aš, tu, jis, ji - mes, jūs, jie, jos), bei kai kurių įsidėmėtinų rašybos atvejų (manęs, tavęs, savęs; mane, tave, save; mūsų, jūsų, mus, jus) jie mokėsi žemesnėse klasėse.
VIIkl. specialiosios mokyklos mokiniai taip pat supažindinami su įvardžio linksniavimu. Mokant linksniuoti siekiama, kad vaikai geriau įsidėmėtų sunkesnius rašybos atvejus. Specialiosios mokyklos programoje (1999) pateikiama, kad vaikai asmeninius įvardžius vartoja su veiksmažodžiais, tačiau VIkl. vadovėlyje atskiros pamokos šiai temai neskiriama. Tai vyksta per kitas pamokas, kurių metu mokiniai pratinami kuo įvairesnes įvardžio formas vartoti savo kasdieninėje praktinėje veikloje.
VII kl., kaip teigiama specialiosios mokyklos programoje (1999), vyksta tolesnis įvardžio nagrinėjimas; žinomų kalbos dalių, įskaitant ir įvardį, apibendrinamasis kartojimas, nagrinėjant gramatikos ir rašybos požiūriu. Išsilavinimo standartuose (1997) pateikiama, kad BLM mokinys VIIIkl. turi gebėti skirti visas kalbos dalis, paaiškinti jų kaitymo ypatybes ir vartosenos normas, bei taikyti visas rašybos taisykles. Tuo tarpu specialiojoje mokykloje, VIIIkl., mokiniams primenami asmeniniai įvardžiai ir supažindinama dar su keletu jų rūšių: parodomaisiais, pažymimaisiais, klausiamaisiais. Šios įvardžių rūšys yra neprieinamos daugeliui specialiosios mokyklos mokinių. Jie dažniausiai vartoja tik asmeninius įvardžius savo kasdieninėje veikloje, todėl geriausiai juos skiria ir tekste, kai reikia atlikti vadovėlyje pateiktas užduotis. Su stipresniais vaikais turėtų būti dirbama atskirai, skiriant sunkesnes užduotis (pvz.: tekste pabraukti nurodytų rušių įvardžius).
Specialiosios mokyklos programoje (1999) pateikiama, kad VIIIkl. vyksta apibendrinamasis kartojimas. Kai kurių pratimų užduotis, pateiktas lietuvių kalbos vadovėlyje VIIIkl. (Narbutienė, Ozolaitė, 2003), skirtas įvardžio pamokai, būtų galima palengvinti, priklausomai nuo to, su kokiais vaikais dirbama. Kaip teigia profesorius Ambrukaitis (2000), įvardžiui mokyti skiriama nedaug laiko, o kartojant kitas kalbos dalis kartojamas ir įvardis. Žinoma, ne visi specialiosios mokyklos mokiniai VIIkl. išmoksta išskirti ir atpažinti asmeninius įvardžius, tačiau VIIIkl. galima būtų tik supažindinti su kitomis įvardžio rūšimis, nusakant jų pavadinimus, o toliau dirbti su asmeniniais įvardžiais. Profesorius Ambrukaitis (2000) siūlo skirti net specialią pamoką įvardžio "savęs" kaitymui, galūnių rašybai ir vartojimui. Garšvienė ir Gudzienė (1998) teigia, kad svarbu, jog vaikai išmoktų įvardį derinti su kitomis kalbos dalimis, sukuriant įvairias situacijas, kuriose jie būtų priversti tai panaudoti. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-27
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai11
Dydis16.03 KB
Autoriuskeks
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ivardzio mokymas VII VIII klasese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą