Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Socialinio statuso svarba ugdymo procese
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Socialinio statuso svarba ugdymo procese

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Socialinio statuso svarba ugdymo procese. Lietuvos švietimo sistemos principai ir uždaviniai. Šeimos įtaka ugdymui. Nusikaltimai, skurdas ir švietimo sistema. Specialiųjų poreikių moksleivių integracija. Išvados.

Ištrauka

Pasaulyje nuolat didėja bendras žmonių išsilavinimas: pereiname iš posindustrinės į informacinę, žinių visuomenę. Taigi, pabrėžiama mokymosi svarba, tačiau, ar visi tam turime vienodas galimybes? O gal greičiau tai tik teorinė deklaracija Švietimo įstatyme, Konstitucijoje ir kituose teisės aktuose?
Pabrėžiant demokratijos buvimą, neretai teigiama, kad individo socioekonominis statusas turi priklausyti ne nuo socialinių sąlygų, o tik nuo jo individualių gebėjimų. Darbe pabandyta patikrinti hipotezę, jog "socialinis statusas ugdymo procese (siekiant išsilavinimo) turi lemiamą reikšmę".
Tikslas - susipažinti su mokslinėje medžiagoje pateikiamais tyrimų rezultatais, palyginti juos su savo asmenine pozicija.
Tema aktuali, nes šalyje kasmet daugėja vaikų iš žemesniojo socialinio sluoksnio. Net jei ir sumažėja asocialių šeimų skaičius, tai nereiškia, jog mažėja iš tų šeimų ateinančių vaikų, nes, kaip taisyklė, tokiose šeimose vaikų kur kas daugiau, o tai lemia: sunki Lietuvos ekonominė ir socialinė situacija, pašalpų už vaikus skyrimas, menkas tėvų švietimas vaikų planavimo klausimais ir kiti veiksniai.
Darbo pabaigoje pateikiamos išvados bei literatūros sąrašas. Panaudota medžiaga iš ugdymo sociologijos paskaitų konspekto, skirto savarankiškam mokymuisi, taip pat švietimo ministerijos internetiniame puslapyje pateikta informacija.

Lietuvos Respublikos švietimo įstatymas kelia uždavinį Lietuvos švietimo sistemai "sudaryti sąlygas individualybei plėtoti" (LR švietimo įstatymas, 1 straipsnis). Lietuvos švietimo sistemoje skiriamas dėmesys vaiko individualybei, siekiama sudaryti sąlygas saviraiškai, pasirinkimo ieškojimams. Lietuvos švietimo koncepcijoje teigiama, kad "visas bendrasis ugdymas orientuotas į vaiką, jo poreikius ir gebėjimus".
Taigi, pabrėžiama mokymosi svarba, tačiau, ar visi tam turime vienodas galimybes- ar vaikas iš asocialios šeimos gali tikėtis tokio pat mokytojo dėmesio, skatinimo, reikalavimų kaip ir turtingųjų atžala?
Kiekvienas iš savo mokyklinės patirties žinome, kad mokytojų ekspektacijos mokinių atžvilgiu nevienodos: vaikams iš nepasiturinčių šeimų numatomi menkesni pasiekimai nei iš pasiturinčiųjų. Tokie išankstiniai mokytojų nusistatymai gali paskatinti neformalių grupių klasėje susidarymą (segragaciją), o tai dar vienas trukdis visapusiškai individų socializacijai. Vaikai susiskirsto į neformalias grupes pagal socialinį sluoksnį, kuriam jie priklauso.
Atlikti tyrimai rodo nelygias vaikų iš skirtingų visuomenės sluoksnių galimybes švietimo sistemoje - mokykla turi tik ribotą poveikį sulyginti ir skatinti socialinį mobilumą. Kartais net priešingai- ji gali padidinti nelygybę dėl reikalavimų, kurie labiau priimtini viduriniajai klasei (kaip daugumai) ir nepalankūs vaikams iš žemesniojo socialinio sluoksnio šeimų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-01-13
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai10
Dydis47.89 KB
Autoriusla
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Socialinio statuso svarba ugdymo procese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą