Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kurso "Aš ir pasaulis" tikslai ir uždaviniai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kurso "Aš ir pasaulis" tikslai ir uždaviniai

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Pedagoginis referatas apie pasaulio pažinimo pamokas. Mokomieji uždaviniai. Lavinamieji uždaviniai. Auklėjamieji uždaviniai. Socialinio ugdymo tikslai. Gamtamokslinio ugdymo tikslai. Metodinio pasirengimo tikslai. Išvados.

Ištrauka

Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrųjų programų pagrindu kiekvienas mokytojas gali susikurti jam prieinamą detalią ir konkrečią pasaulio pažinimo mokymo programą, atitinkančią mokinių interesus, brandos lygį, kitas asmenybės savybes, nes dabar yra daug įvairių programų. Taip atsitiko dėl to, kad atsižvelgiant į pasaulinės socialinės raidos tendencijas – orientaciją į humanistiškąsias, bendražmoniškąsias vertybes – išryškėja būtinybė ugdyti žmogų laisvei ir demokratijai, solidarumui ir darniam sugyvenimui. Tam reikia akcentuoti kiekvieno asmens vertingumą, puoselėti orumą, dorą, skatinti individualumą, savarankiškumą, kūrybą, teigti sprendimų laisvę ir atsakomybę už juos, pagarbą žmogui, gamtai, darbui.
A. Jacikevičienė savo knygoje " Gamtos pažinimo mokymo metodika" aprašo tokius uždavinius:
1. Mokomieji.
2. Lavinamieji.
3. Auklėjamieji.
1. Mokomieji uždaviniai. III - IV klasės mokiniai įgyja žinių apie gimtosios vietovės gamtą: lauko, miško augalus ir gyvūnus, žemės paviršių ir vandenis, žmogaus kūno sandarą ir sveikatos apsaugą, horizontą, horizonto kryptis, planą ir žemėlapį, žemę-rutulį, gimtąjį kraštą.
Svarbus vaidmuo, įsisavinant gamtos pažinimo žinias, formuojant mokėjimus ir įgūdžius, priklauso mokinių savarankiškiems darbams, kuriuos jie atlieka gamtoje ( sistemingai stebi sezoninius gamtos reiškinius, tyrinėja mokyklos apylinkių žemės paviršiaus formas, vandenis ). Atlieka su augalais nesudėtingus bandymus, susipažįsta su jais ir jų priežiūra. Gyvosios gamtos kampelyje augina kambarinius augalus; stebi kopūstinio baltuko, varlės bei kitų gyvūnų vystymąsi. Geografijos aikštelėje stebi saulės patekėjimo ir nusileidimo, saulės aukščio vidurdienį kitimą, oro temperatūrą nustato termometru, vėjo kryptį - vėjarodžiu, horizonto kryptis - kompasu, gnomonu bei kita. Klasėje tiria ant suolų turimas ar mokytojo demonstruojamas vaizdines priemones, dirba su vadovėliu. Mokytojo uždavinys - pateikiant mokomąją medžiagą, mokyti vaikus įgyti žinių apie gamtą iš įvairių šaltinių.
2. Lavinamieji uždaviniai. Gamtos pažinimo mokymo sėkmė priklauso nuo vaikų pažintinių gebėjimų: dėmesio, pastabumo, atminties, vaizduotės, mąstymo.
Mokiniams būdingas nevalingas dėmesys. Jis būna patvarus, kai gamtos pažinimo mokomoji medžiaga vaizdi, įdomi, patraukli. Todėl svarbi sąlyga vaikų dėmesiui sutelkti ir palaikyti yra šio dalyko mokymą vaizdumas: gyvas, aiškus, emocingas mokytojo pasakojimas, konkretūs pavyzdžiai, vaizdinės priemonės.
Tačiau ne visa gamtos pažinimo mokomoji medžiaga vaikams būna įdomi. Vadinasi, reikia pratinti juos būti dėmesingais. Yra žinoma, kad mokinių dėmesio patvarumą stimuliuoja veiklos įvai-rumas. Reikia aktyvinti vaikų mokymąsi, skatinti juos daugiau galvoti ir viską, ką gali, daryti savarankiškai. Mokymasis aktyvinamas, kaitaliojant mokinių veiklą, pavyzdžiui, mokytojas pasakodamas iškelia kokį nors klausimą, paragina juos stebėti, lyginti, surasti objektus žemėlapyje. Pastebėjus, kad mokiniai yra pavargę, daroma pedagoginė pertraukėlė.
Mokinių pastabumas lavinamas pratinant gerai įsižiūrėti į stebimo objekto esminius požymius. Kartais naudinga išskirti stebimo objekto pagrindines dalis, kaip antai: kalva ir jos dalys, upė ir jos dalys, jas schemiškai pavaizduoti lentoje. Ypač padeda lavinti pastabumą sudaryta galimybė lyginti panašius daiktus, surasti jų panašumus ir skirtumus, pavyzdžiui, žalčio ir gyvatės, daržovių ir vaisių, sodo ir miško žemuogių.
Pastabumas glaudžiai susijęs ne tik su dėmesiu, mąstymu, bet ir su smalsumu. Dėl to mokinių pastabumui lavinti didelę reikšmę turi pačių mokinių (bei mokytojo) iškelti probleminio pobūdžio klausimai, pavyzdžiui: kodėl negalima medžių persodinti vasarą, kai jie yra su lapais. Kodėl daiktų šešėlis vasarą trumpas, o žiemą ilgas? Kodėl kregždės prieš lietų skraido prie pat žemės? Kodėl vakarų vėjas neša lietų, o pietryčių - sausrą? Kodėl balandžiai netupi ant medžių? Kaip susidaro lietus? Iš kur atsiranda drugiai? Atsakymai į šiuos klausimus turi ne tik atskleisti gamtos reiškinių esmę, bet ir skatinti mokinių norą žinoti, sužadinti smalsumą.
Reikia žinoti mokinių mąstymo ir atminties ypatumus. Žinoma, kad pradinių klasių mokiniai yra linkę mokytis mechaniškai. Atsakinėdami jie straipsnelio tekstą paprastai labai tiksliai papasakoja pažodžiui. Tačiau tai nereiškia, kad vaikas nesupranta to, ką pasakoja. Šio amžiaus vaikams lengviau įsiminti tekstą, jo nekeičiant, negu papasakoti jį savais žodžiais. Kad nesimokyti atmintinai mokomąją medžiagą reikia sieti su vaikų patirtimi, gyvenimu.
9-10 metų mokinių labiau išsivysčiusi vaizdinė ( regimoji, girdimoji ) atmintis ir menkiau - žodinė-loginė. Vaikai lengviau ir ilgiau prisimena visa, kas susiję su vaizdumu, ryškiais įspūdžiais, emocijomis. III—IV klasių mokiniai suvokia ir įsimena ne tik konkrečias, bet ir abstrakčias sąvokas, todėl kartu su mechanine tobulėja ir prasminė ( žodinė-loginė ) atmintis. Siekiant lavinti mokinių prasminę atmintį, reikia mokyti juos įsiminimo pažinimo mokomąją medžiagą skaidyti į prasmines dalis, susidaryti per pamoką pateiktos medžiagos loginį planą, mokytis pagal jį pasakoti ir kt. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-01-24
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis24.97 KB
AutoriusAistute
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasŠmitienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kurso As ir pasaulis tikslai ir uzdaviniai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • Šmitienė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą