Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokyklos vaidmuo mokinių sveikatos ugdyme
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokyklos vaidmuo mokinių sveikatos ugdyme

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Mokyklos vaidmuo mokinių sveikatos ugdyme. Sveikatos samprata. Mokyklos uždaviniai vaikų sveikatos programai įgyvendinti. Sveikatos ugdymo programų mokykloje ypatumai. Universalioji sveikatos ugdymo programa. Mokyklose atsirandančių sveikatos sutrikimų rizika. Išvados.

Ištrauka

Mokykloje vaikas mokomas įvairių dalykų, kurie lavina mąstymą, skatina pažinti pasaulį. Ne mažiau svarbus yra savęs pažinimas. Svarbu įvertinti savo sveikatą ir ją stiprinti, nes dažnai jauni žmonės gyvena fizine ir psichine prasme užterštoje aplinkoje. Jau daug metų tyrimai rodo negatyvius vaikų sveikatos pakitimus. Ypač padaugėjo sergančių mokyklinio amžiaus vaikų. Teigiama, kad jauni žmonės yra labiau ligoti ir menkiau pasiruošę užimti savo vietą visuomenėje, dėl neišmanymo, nesirūpinimo savo sveikata. Tik sveikas, gerai besijaučiantis, optimistiškas, fizikai ir protiškai darbingas žmogus gali sėkmingai prisitaikyti prie nuolat besikeičiančios aplinkos, aktyviai gyventi ir įveikti buitinius bei profesinius sunkumus (G. Valickas).
Pasak E. Adaškevičienės, norėdami pakeisti visuomenės požiūrį į sveikatą, pirmiausia turime mokyti vaikus rūpintis sveikata, ugdyti sveiko gyvenimo būdą. Poreikis sveikai gyventi turėtų būti formuojamas nuo pat gimimo, ir pirmiausia už tai yra atsakinga šeima. Ne mažesnis vaidmuo tenka ugdymo institucijoms – ikimokyklinėms - mokykloms įstaigoms.
R. Abromaitienė teigia, kad augantis žmogus imlus ir lengvai pažeidžiamas. Todėl vaikui reikia žinių, gerų pavyzdžių ir įgūdžių, kad sugebėtų įvertinti negatyvius reiškinius, išsiugdytų teigiamas nuostatas, pajustų atsakomybę dėl savo ir kitų sveikatos. Todėl pedagogo vaidmuo formuojant sveikatos įgūdžius yra ypač reikšmingas.
Sveikos gyvensenos įgūdžių ugdymas turi tapti privaloma bendrojo ugdymo dalimi, teigia E. Andriulis. Žinių kokybė taip pat priklauso nuo vidinės integracijos, kai formuojama sveikatingumo kompetencijų visuma, o ne padrikos žinios apie rūpinimąsi sveikata. Kaip rodo kitų šalių patirtis, sveikatingumo projektai yra efektyviausi mokykloje, nes pasiekia žmogų imliausiu jo gyvenimo periodu – vaikystėje ir paauglystėje. Todėl kiekvienas mokytojas turi būti ir sveikos gyvensenos mokytojas.
Tačiau Lietuvoje tokios kvalifikacijos tobulinimo institucijos dar neturi vaikų ir jaunimo sveikatos ugdymo sistemos. Pedagogai stokoja žinių sveikatos ugdymo klausimais ir nėra tam pasirengę, neturi sveikatos ir saugios gyvensenos nuostatų: nesilaiko darbo ir poilsio, ramybės ir aktyvumo ritmo, nepropaguoja saikingo ir sveiko gyvenimo būdo ir nerodo pavyzdžio savo auklėtiniams. Be to, pedagogai dar nepakankamai susipažinę su naujausiais sveikatos ugdymo programos įgyvendinimo būdais, kurie betarpiškai ir žaismingai padeda vaikams perimti žinias apie sveikatą (J.Tartilienė 1999). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-01-19
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai36 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis20.81 KB
Autoriusvilija
Viso autoriaus darbų13 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaMažeikių r. Sedos Vytauto Mačernio gimnazija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokyklos vaidmuo mokiniu sveikatos ugdyme [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Mažeikių r. Sedos Vytauto Mačernio gimnazija
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą