Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pradinių klasių mokinių iš globos namų diagnostika mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pradinių klasių mokinių iš globos namų diagnostika mokykloje

Aprašymas

Įvadas. Globos įstaigų samprata. Vaikų globa ir rūpyba Lietuvoje atkūrus nepriklausomybę. Tyrinėtos globos institucijos. Vaikų socializacijos proceso ypatumai. Mokinių raidos ir santykių ypatumai. Psichologinės ir pedagoginės adaptacijos problemos. Globos vaikų metodologiniai tyrimo duomenys. Respondentų nuomonės apie mokinius. Tiriamųjų savęs vertinimas. Išvados.

Ištrauka

Lietuvoje susidarė nepalanki vaikų nepriežiūros padėtis. Dėl pablogėjusio materialinio ir socialinio gyvenimo deformuojama šeimos dorovė, mažėja vaikų saugumas, vis daugiau atsiranda socialiai ir pedagogiškai apleistų vaikų. Dalis šių vienaip ar kitaip tėvų nuskriaustų,paliktų, apleistų vaikų patenka į globos namus.Čia jų fizologiniai poreikiai patenkinami,nuoskaudos pamažu užmirštamos,tačiau net ir patys geriausi globos namai neatstoja vaikui šeimos.Gali iškilti klausimas,o ką gali duoti vaikui asocialūs,amoralūs tėvai? Nieko gero,tačiau vaikas,gyvendamas nors ir tokioje šeimoje jaučiasi jai priklausąs.Globos namai jam kaip vasaros stovykla,kurioje reikia pagyventi keletą savaičių.Pasitaikius pirmai progai globos namų auklėtiniai sprunka į gimtąjį kaimą pas tėvus,tikėdamiesi,kad pastarųjų gyvenimas susitvarkė gera linkme.Deja,nusivylę,dažniausiai pėsčiomis,grįžta atgal į globos namus.
Dauguma mokytojų nenori,kad jų klasėje mokytųsi mokinys,gyvenantis globos namuose. Buvo atliiįkta 12-os pradinių klasių mokytojlįkurių klasėse mokosi mūsų tiriamieji mokiniai,gyvenantys globos namuose,apklausa.Reikėjo atsakyti į klausimąrar norėtumėt,kad jūsų klasėje mokytųsi mokinys,gyvenantis globos namuose,nors apie jį daugiau nieko nežinote.Rezultatai buvo tokie:6 mokytojos norėtiįkad toks mokinys mokytųsi jų klasėje,o 5 -nenorėtų.Dažnai globos namų auklėtiniai yra žemo pažangumo,o tai reiškia,kad mokytojai teks individualiai,papildomai su juo padirbėti.Be to, vaikui, turinčiam šeimą^namuose rašyti,skaityti padeda mama,tėtis.Globos namų auklėtojos ,grupėje turėdamos 15 ar daugiau mokiniiįfiziškai nepajėgios patikrinti jų namų darbus.
Norint sėkmingai integruoti į klasės gyvenimą vaiką,gyvenantį globos namuose, mokytojas turi papildomai studijuoti pedagoginę-psichologinę literatūrą^susijusią su tokių vaikų emocine psichine būsena (dauguma yra patyrę psichinę deprivaciją),bendravimo sunkumais.Tai nebūtų keblujei būtų tokia literatūra. Šiuo metu jos nėra.
Tema aktualinęs globos namai pildosi,o ne tuštėja.Kasmet į bendrojo lavinimo mokyklas tokių vaikų ateina vis daugiau.O tyrimų nėra.Galima paminėti tik tokius tyrėjus kaip J.Laužiką^M.BarkauskaitęjA.Šerkšną^N.Taurienę.Pastaroji autorė tyrė vaikiįaugančių SOS vaikų kaime,integravimąsi į bendrojo lavinimo mokyklą.Tai vienintelė,mūsų žiniomis,tyrėja,kuri atkūrus Lietuvos nepriklausomybę,domėjosi ir tyrė vaikiįgyvenančių globos namuose,gyvenimą.
1996-1997m.šios temos pagrindu tyrinėjome tris pradinukus,gyvenančius Pakruojo globos namuose.Remiantis sukaupta medžiaga ir patirtimi darbas tęsiamas toliau.
Mūsų darbo tikslas-išsiaiškinti,kaip gyvena Pakruojo vaikų globos namų ir Sipavičių šeimyninių globos namų auklėtiniai,kokios problemos jiems iškyla mokykloje,mokantis ir bendraujant su klasės draugais.
Kad pasiektume tikslą reikia spręsti tokius uždavinius:
1.Artimiau susipažinti su mūsų tiriamaisiais mokiniais.
2.1šsiaiškinti,kaip vaikų globos namų auklėtinius vertina klasės draugai ir mokytojai.
3.Atskleisti tiriamųjų mokinių savęs vertinimo ypatumus.
Mes iškėlėme tokią hipotezę:"Vaikai,gyvenatys globos namuose,klasėje priklauso "atstumtųjų" mokinių grupei.

Mūsų tyrimo objektais pasirinkome 10 pradinių klasių mokiniiįgyvenančių Pakruojo vaikų globos namuose ir 2 pradinių klasių mokines,gyvenančias šeimyniniuose globos
I
namuose.Rašydami šį darbą ir norėdami geriau pažinti vaikus,naudojome šias tyrimo metodikas :pokalbiai,charakteristikos,stebėj imai, sociogramos,dokumentacij oš studij avimas, biografijų tyrimas.Teorinio tyrimo metodai:analizė ir sintezė,hipotezė,palyginimas.Mūsų tyrimas pradėtas 1996m.rugsėjo mėnesįo baigtas 1999 m.vasario mėnesį.Per šį laikotrapį buvo apklausta 296 respondentai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-01-17
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis217.34 KB
Autoriuszyle
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaŠiaulių valstybinė kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pradiniu klasiu mokiniu is globos namu diagnostika mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 20 puslapių 
  • Šiaulių valstybinė kolegija / 4 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą