Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kuo įdomi ir naudinga Montessori ugdymo sistema Lietuvoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Kuo įdomi ir naudinga Montessori ugdymo sistema Lietuvoje

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Kuo įdomi ir naudinga M. Montessori ugdymo sistema vaikams Lietuvoje? Išvada. Montessori mokomosios priemonės aprašas.

Ištrauka

Marija Montesori (1870-1952) – žymi italų pedagogė. Ji savo pirmuosius "Vaikų namelius" įkūrė 1907 m. Romoje. Montessori – naujojo auklėjimo pedagogikos idėjų tęsėja, o kartu ir originalios sistemos autorė, postulavusi vaikų veiklinimo, savarankiškumo, laisvės principus, atsigręžusi į vaiko prigimtį bei individualumą.
Nė viena kita pedagoginė sistema nėra taip paplitusi kaip Marijos Montessori (Hagemann Ch., Börner I. Vaikų rengimas mokyklai pagal M. Montessori). Vien Vokietijoje yra daugiau kaip 300 vaikų darželių, daugiau kaip 150 pradinių mokyklų, kuriuose dirbama pagal šią sistemą. M. Montessori sistema paplitusi po visą pasaulį. Pastaraisiais metais sistema pasiekė savo kulminaciją – kuriamos naujos pagal Montessori sistemą dirbančios įstaigos, per pastaruosius penkerius metus pagausėjo publikacijų, organizuojama daugybė pedagogų rengimo kursų, nes padidėjo paklausa. Taip pat ir tradicinės įstaigos vis dažniau savo kasdieniniame darbe naudoja įvairius Montessori sistemos elementus. Kyla klausimas: kuo traukia ši sistema, kad gali gyvuoti taip ilgai nepakitusi ir susilaukti vis naujų pasiekėjų?
Svarbiausias Montessori pedagoginės sistemos akcentas vaikas – pedagogė mėgina išsiaiškinti vaiko poreikius, gebėjimus ir juos ugdyti. Baziniai akcentai kuriami ne pagal kurį nors projektą ar programą, o išplaukia iš pačios sistemos. Reikia akcentuoti, kad šios sistemos galimybės yra platesnės negu pagal ją sukurtų mokomųjų priemonių. Ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikams reikalingi bazininiai gebėjimai ugdomi individualiu darbu ir kryptinga veikla. Ypač svarbiu dalyku Montessori laiko tai, kad vaikas intensyviai padirbėjęs jaučia didžiulį vidinį pasitenkinimą.
Hagemann Ch. ir I. Börner ("Vaikų rengimas mokyklai pagal M. Montessori") nuomone, Montessori sistema puikiai tinka spręsti pedagoginiui uždaviniui parengti perėjimą iš darželio į pradinę mokyklą.
Dažnai Montessori pedagoginei sistemai daromas priekaištas, esą ji pamiršta socialinį auklėjimą – svarbią ir aktualią temą. Šis priekaištas nėra pagrįstas. Montessori daug diskutavo apie socialinį auklėjimą ir skiria jam svarbų vaidmenį. Tačiau, pedagogės nuomone, socialinis auklėjimas nėra toks svarbus kaip specifinės pedagoginės užduotys ar metodikos problemos. Vaikų darželio grupėje yra įvairaus amžiaus vaikų, todėl sąlygos socialiniam auklėjimui yra geros. Reikia drausti konkurenciją ir ginčus, skatinti abipusę paramą ir pagalbą. Tačiau negalima pamiršti, kad kiekvienas vaikas mąsto savitai, todėl vaikai tarpusavyje gali išsiaiškinti įvairiausius dalykus. Tylos pratimu ugdomas kiekvieno vaiko savarankiškumas, kartu mokoma gyventi netrukdant kitiems. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-21
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis13.96 KB
Autoriusvilma
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaVilniaus licėjus
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kuo idomi ir naudinga Montessori ugdymo sistema Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Vilniaus licėjus / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą