Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>S. Frenė biografija ir pedagoginės veiklos bruožai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

S. Frenė biografija ir pedagoginės veiklos bruožai

  
 
 
1234567891011121314151617
Aprašymas

Įvadas. S. Frenė biografija ir pedagoginės veiklos bruožai. Pagrindiniai S. Frenė sistemos principai. Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas "vaikų draustiniuose" ir vaikų darželiuose. S. Frenė ir natūralus metodas. S. Frenė sistema ir šiuolaikinis ugdymas Lietuvoje.

Ištrauka

Prancūzija nuo seno garsėja kaip senų pedagoginių tradicijų šalis. Dažnos šios šalies reformos siekia demokratizuoti švietimo sistemą, prieinamiausia visiems šios šalies gyventojų sluoksniams. Gausūs prancūzų mokslininkų pedagoginiai tyrinėjimai liudija apie naujas pedagogines koncepsijas ir kryptis. Ypač daug ir įvairių mokymo metodų sukurta pradinei mokyklai, kurios mokytojui suteikta pasirinkimo laisvė. Jis gali išmėginti ir panaudoti savo darbe.
Viena iš įtakingiausių XXa. pedagoginių krypčių tebėra "naujasis ugdymas". Šios krypties idėjos buvo suformuluotos pedagoginiuose veikaluose IXa. pabaigoje ir XXa. pradžioje. Tai teoriniai žymiausių "naujojo ugdymo" atstovų, G.Keršenteinerio, Dž. Diuji, A.Ferjero, E.Klaparedo, R.Kuzinė, M.Montesory, O.Dekroli, S.Frenė, darbai. Esminis "naujojo ugdymo" pedagogikos bruožas – pagarba subjektui. Ši pagarba – tai ne auklėtinių norų išklausymas, bet ji formuoja ankščiau už vaiko norą, prašymą, poreikį. Šios krypties pedagogų teigimu, gerbti subjektą – vadinasi suteikti jam pagalbą, padėti patenkinti savo poreikius ir įgyvendinti savo norus.
Dar ir dabar "naujojo ugdymo" metodika paplitusi daugelyje šalių. Įdomu pastebėti, kad Prancūzijoje ji taikoma ne privačiose, bet valstybės išlaikomose mokyklose. "Naujojo ugdymo" kryptis tebėra be galo įvairi. Jos atstovus galima suskirstyti į kelias grupes, kurios dažnai polemizuoja. Iš vyresniosios šios krypties atstovų krypties galima išskirti S.Frenė, pradinės mokyklos mokytoją – revoliucionierių. Jis save laikė praktiku ir pasisakė prieš mokyklos darbo teoretizavimą. S.Frenė aktyviai ieškojo naujų mokymo metodų, daug eksperimentavo, norėdamas suaktyvinti mokymo procesą pradinėse mokyklose, kad vaikas su dideliu noru ir žingeidumu toliausiektų žinių. Prancūzijoje šiuo metu tebėra daug pradinės mokyklos pasekėjų –S.Frenė pasekėjų. Jie rengia S.Frenė pedagogikos kursus, konferencijas, leidžia pedagogikos žurnalą "L Educateur". Mums taip pat pravartu susipažinti su šio garsaus pedagogo mokykla ir jo pgrindinėmis idėjomis bei pedagogikos technikos ypatybėmis.
Kol mūsų mokykla vis dar nemoka sužadinti daugumai mokinių intereso mokymuisi, S.Frenė pedagogikos palikimas ypač aktualus. Mums priimtinas šio garsaus pedagogo siekimas darbe atsisakyti autoritariškumo, knyginio mokymo pobūdžio, skatinti vaikų savarankiškumą, jo domėjimąsi mokykla. Reikia pagaliau sutaikyti mūsų jaunimą su mokykla, nes Lietuvos ateities mokykla – tai aktyvaus , mąstančio, laisvo kūrėjo mokykla.

S.Frenė gimė 1896m. spalio 15d. Garo miestelyje, Prancūzijos pietuose. Mokėsi Graso ir Nicos mokyklose, bet pedagoginio išsilavinimo neįgijo, nes Pirmojo pasaulinio karo metu, 1915m. buvo mobilizuotas. Po kelių mėnesių jis buvo sunkiai sužeistas. Gydymas truko ketverius metus ir buvo mažai vilties galutinai pasveikti. Tuo metu jam beliko pasiimti invalidumo pažymėjimą arba sukaupus visas fizines ir dvasines jėgas, pradėti dirbti mokykloje. S.Frenė pasirinko antrajį kelią.
1920m.S.Frenė buvo paskirtas Bar-siur-Lu berniukų mokyklos parengiamosios klasės, kurioje mokėsi 6-8metų amžiaus vaikai, mokytoju. Darbo pradžia buvo sunki, nes jis tebebuvo silpnos sveikatos ir nebuvo pakankamai pasirengęs pedagoginei veiklai.Konservatyvūs dalykų dėstymo metodai jam buvo nuo vaikystės palikę prastus prisiminimus apie mokyklą. Todėl S.Frenė savo darbe visų pirma atsisakė įprastų mokyko būdų: pamokos, užduočių aiškinimo, darbų taisymo, griežtos drausmės. Suderinęs savo fizinius ir profesinius trūkumus su nenumaldomais vaikų siekiais ir troškimų žinių leido jiems daug kalbėti natūraliose situacijose ir tapo jų draugais.
Besirengdamas egzaminams , kad įsigytų pedagoginį išsilavinimą S.Frenė susipažino su A.Ferjero pedagoginėmis idėjomis, kurios jam padarė didelį įspūdį. Susidomėjęs "naujojo ugdymo" kocepcijomis, 1922m. per atostogas, nuvyko į Vokietiją pasisemti patirties.Aplankė kelias Hamburgo mokyklas, bet nerado nieko, kas galėtų jį sudominti ,Jau tada jis įvedė į savo darbą kelias naujoves tokias kaip- po pietų išvesdavo vaikus pasivaikščioti į gamtą.Pasivaikščiojimo metu, gyvo bendravimo metu, vaikus supažindindavo su kalvio darbu, lentpjuve, ferma ir tt. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-23
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis28.31 KB
AutoriusJuozas
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas8
Švietimo institucijaMažeikių r. Renavo pagrindinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word S. Frene biografija ir pedagogines veiklos bruozai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 16 puslapių 
  • Mažeikių r. Renavo pagrindinė mokykla / 8 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą