Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagogikos samprata
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagogikos samprata

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Pedagogika – kas ji? Apibrėžimas. Pedagogikos objektas. Pagrindinės pedagogikos sąvokos. Pedagogikos ryšys su kitais mokslais. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas. Mokslas yra specifinė žmonių veiklos sritis. Jo funkcija – rinkti, teoriškai apibendrinti objektyvias žinias apie tikrovę ir kurti tiriamųjų reiškinių valdymo būdus. Jų pažinimas padeda moksliškai veikti prakikoje.
Žmogus – visuomenės narys. Kiekvieno atskiro žmogaus padėtį ir vaidmenį visuomenėje lemia daugybė sąlygų, iš kurių viena svarbiausių – žinios ir profesinė kompetencija, asmenybės kūrybingumas, gebėjimas bendrauti, jo išsivystymo lygis. Visa tai didele dalimi nulemia jaunosios kartos rengimo gyvenimui pobūdis tiek šeimoje, tiek ugdymo įstaigose.
Ugdymas atsirado kartu su žmogumi ir visuomet buvo labai reikšminga visuomeninio gyvenimo funkcija. Pamažu kaupta ir perduodama iš kartos į kartą jaunosios kartos ugdymo paskirtis, apibendrinta liaudies sakytinėje kūryboje, kiek vėliau atsispindėjo teologijos, filosofijos, politikos, retorikos veikaluose. Ir tik apie XVII-XVIII amžių, prasidėjus spartesnei gamybos plėtotei, kaupiantis visuomenės patyrimui, vystantis mokslui ir paspartėjus jo diferenciacijai, plečiantis mokyklų tinkui, kartu išryškėjus tokio visuomeninio reiškinio, kaip ugdymas, svarbai, nuo filosofijos atsiskyrė jaunosios kartos rengimo gyvenimui mokslas – pedagogika. (Rajeckas, 2004).
Pedagogikos mokslų objektas – ugdymo procesas. Jo problematiką sudaro: vaiko, jaunuolio fizinio ir dvasinio vystymosi poreikių ir galimybių priimti ugdomąją veikmę pažinimas; kultūrinis žmonijos palikimas, kurį turi įsisavinti ugdytiniai; atskirų individų ir jų grupių veiklos organizavimas ugdymo tikslams ir uždaviniams įgyvendinti ir jo planavimas; ugdymo veiklos organizavimas. (Jovaiša, 1993).
Tikslas: atskleisti pedagogikos sampratą, remiantis įvairių autorių šaltiniais.
Uždaviniai:
1. Pateikti pedagogikos apibrėžimą.
2. Apibūdinti pedagogikos objektą.
3. Apibūdinti pagrindines pedagogikos sąvokas.
4. Atskleisti pedagogikos ryšį su kitais mokslais.
Metodas – literatūros analizė.





1. Padagogika: kas ji?
1.1 Apibrėžimas
Pedagogikos terminas sudarytas iš dviejų senosios graikų kalbos žodžių: pais, paidos – vaikas ir aigen – vesti. Graikų kalboje paidagogika – ugdymo menas. Moksliškai pradėjus tyrinėti ugdymą (XVIII a.) pedagogiką imta vadinti mokslu.
Pedagogikos mokslo ribos nuolat kito.
Pradžioje padagogika buvo vadinama mokslu. Vėliau – mokslu apie jaunosios kartos ugdymą. Įsitikinus, kad žmogų reikia ugdyti visą gyvenimą, pedagogiką imta vadinti mokslu apie žmogaus ugdymą. Kai kuriose šalyse buvo siūlyta pedagogikos terminą pakeisti į antropogogiką (graikiškai antropos – žmogus). Dabar labiau paplitęs edukologijos terminas.

1.2 Pedagogikos objektas
Kiekvienas mokslas apibrėžia savo tiriamų reiškinių objektą. Pedagogikos mokslo objektas yra ugdymo procesas.
Pedagogikos mokslas:
a) tiria ugdytinių pedagoginius veiksnius ir juos sąlygojančius veiksnius,
b) dėl tų veiksnių vykstančius pokyčius ugdytiniuose
c) ir remdamasis tuo, kuria naujus pedagoginių veiksmų modelius.
(Jakavičius ir Juška, 1996).
Pedagogika nagrinėja specialiai organizuotą jauno žmogaus ugdymą, kuriam vadovauja turintieji atitinkamą pasirengimą asmenys – pedagogai (taip pat ir tėvai), t.y. analizuoja pedagoginį procesą, jo tobulinimo galimybes. Šiame procese veikia ugdytojas (pedagogas, tėvas) ir ugdytinis (vaikas, moksleivis). Jiems kartu veikiant ir bendraujant, nuolat turtėja ugdytinio asmenybė – ugdytinis keičiasi, perimdamas vyresniųjų sukauptą patirtį. Kartu, atsižvelgiant į visuomeninio gyvenimo keliamus reikalavimus, siekiama jaunąją kartą perorientuoti, ypač mūsų gyvenimo laikmečiu.
Vadinasi, pedagogika nagrinėja žmogaus formavimo procesą – pedagogų ir jo vadovaujamų asmenų veiklą, kuri skirta pastarųjų asmenybei ugdyti. (Rajeckas, 2004). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-23
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis12.74 KB
Autoriusaudrone
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaŠiaulių r. Kuršėnų Pavenčių vidurinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagogikos samprata [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Šiaulių r. Kuršėnų Pavenčių vidurinė mokykla / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą