Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokytojų problemos su mokiniais
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokytojų problemos su mokiniais

  
 
 
12345678910111213
Aprašymas

Įvadas. Dėstomoji dalis. Agresyvus paauglys. Silpnavalis paauglys. Demonstratyvus paauglys. Hiperaktyvus vaikas. Kokios priežastys sukelia vaiko nusiteikimą prieš mokslą? Išvados.

Ištrauka

Viena iš sprendžiamų mokyklos aktualijų – problemiški paaugliai. Agresija, destruktyvus elgesys, elgesio normų nesilaikymas, mokymosi motyvacijos stoka ir mokyklos vengimas, nerimastingumas,nestabilumas, pykčio protrūkiai,depresija – šie, bei kiti paauglių emocijų ir elgesio sutrikimai sunkina mokytojų darbą ir moksleivių mokymosi procesą, neigiamai emociškai veikia kitus mokinius ir trukdo pačių problemiškų paauglių pažangai moksle, sklandžiam bendravimui, bei pasirengti kitam gyvenimo etapui.
Pasirinkau šią temą todėl, kad ir pati buvau susirgusi "paauglių liga". Taigi ir šiandien ši tema man vis dar aktuali. Noriu pažvelgti į tai, ką ir pačiai teko išgyventi, kitomis akimis (iš suaugusiojo pozicijos).
Tikslas: Savo pasirinkta tema noriu plačiau įsigilinti į paauglių sunkumus, juos kamuojančias problemas, kurių veikiami paaugliai konfliktuoja su mokytojais, į mokslą žiūri kaip į antraeilį, nereikšmingą dalyką, ir surasti tų problemų galimus sprendimo būdus.
Taigi kad geriau suprasčiau kodėl kyla problemos, pirmiausia bandysiu įsigilinti į paauglį, kaip į asmenybę: perprasti jo charakterį ir mąstymą, o geriau jį pažinus, pasiremdama moksline literatūra, pabandysiu apžvelgti galimus problemų sprendimo būdus. Kad būtų lengviau išskirti paauglių charakterių tipus, suskirstysiu juos į keturias grupes: agresyvus paauglys, silpnavalis paauglys, demonstratyvus paauglys,hiperaktyvus vaikas.
Dažniausiai mokykloje kylanti problema - paauglio nenoras mokytis. Jam greit atsibosta vienoda veikla. Užklasiniai ir užmokykliniai interesai būna stipresni už mokyklinius interesus. Nuo to nukenčia mokymosi pažangumas. Pabandysiu aržvelgti mokinių nenoro mokytis priežastis ir rasti būdą juos paskatinti siekti gerų rezultatų mokymesi.

Paauglio agresyvumas – tai jo emocijų ir moralinių nuostatų į kitus žmones išraiška. "Longitudiniai paauglių moralinės sampratos tyrimai,- rašo R.Žukauskienė,- rodo, kad kartais pasireiškia tam tikra regresija ( judėjimas atgal ) į ankstesnius moralinio samprotavimo lygius". Paauglys siekia naujų savęs realizavimo galimybių; susiduria su naujomis kliūtimis, todėl reaguoja į šiuos padėties pokyčius kartais ir agresyviai. Agresyvumą paprastai skatina kelios emocijos: pyktis, pasibjaurėjimas, neapykanta ir kt..Jos, kaip ir bet kokios kitos emocijos, yra reikalingos, padeda geriau prisitaikyti, tikslingiau reaguoti. Agresyvumas – būtina žmogaus savybė, padedanti įveikti kliūtis, išreikšti emocijas. Jo slopinimas riboja žmogaus galimybes. Šeimos, pedagogų, bendraamžių laikomas agresyviu, paauglys dažnai tik jam priimtinu būdu adekvačiai reaguoja į priešišką, jo siekimus varžančią aplinką. Šitokį jo elgesį aplinkiniai linkę vertinti kaip priešiškumą, o ne savigyną. Kita vertus tokie pat paauglio poelgiai gali būti ir priešiškumo aplinkiniams, kaip nuolatinės paauglio savybės išraiška. Daugelis paauglių agresyvumo tyrinėtojų parodo, jog visų pirma jį ugdo šeimyniniai santykiai, tėvų bendravimo su sūnumi ar dukterimi būdas ir tik po to mikro – ar makrosocialinė aplinka. Tačiau, kaip tik šioje aplinkoje agresyvus elgesys sukelia žymesnes problemas. Reikia padėti paaugliui įsisąmoninti emocijas. Vien bandymas išsamiau aptarti paauglio emocijas skatina jį plačiau pažvelgti į kitus, bei santykius su kitais. Psichologas čia galėtų tapti savotišku bendravimo modeliu, nes jis tuo pačiu metu pripažįsta paauglio vertę, parodo emocijų prieštaringumą ir smerkia nepriimtiną elgesį. (61 – 64 psl. G. Navaitis 1) ir (60 – 64 psl. G. Navaitis 2).
Psichologui labai svarbu sužinoti žiauraus vaiko elgesio priežastis ir mėginti jas pašalinti. Agresyvus vaikų elgesys dažnai slepia baimę dėl savo padėties, saugumo jausmo stoką ir nepilnavertiškumą. Taigi agresyvumas gali būti savotiškas, netgi neįsisąmonintas baimės maskavimo būdas. Šiuo atveju ypač svarbu, kad vaiką supantys žmonės padėtų jam formuoti adekvačius socialinio suvokimo ir bendravimo įgūdžius. Žiaurus vaikas paprastai būna patyręs daug agresijos iš aplinkinių. Todėl jam nuolat reikia susikaupusią skriaudą išlieti, nors dažnai kitų kaltė tik tariama, įsivaizduojama. Be to, toks elgesys, ypač vyresniame mokykliniame amžiuje, gali būti sunkios psichinės ligos simptomas. (52 – 53 psl. J. Gudzinskas 3). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-02-22
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis14.89 KB
AutoriusJolita
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokytoju problemos su mokiniais [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą