Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Matematikos pamoka pradžios mokykloje
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Matematikos pamoka pradžios mokykloje

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526272829303132333435
Aprašymas

Įvadas. Pradinės matematikos didaktikos objektas. Matematikos mokymo pradinėje mokykloje tikslai. Matematikos mokymo pradinėje mokykloje formos: pamoka; ekskursijos; popamokinė matematikos veikla. Pamokų rūšys: naujų žinių perteikimo pamokos; pratybų pamokos naujoms žinioms, mokėjimams ir įgūdžiams įtvirtinti; kartojimo, apibendrinimo ir žinių sisteminimo pamokos; žinių, mokėjimų ir įgūdžių tikrinimo pamokos; grupinis darbas. Matematikos pamokos gamtoje. Integruotos pamokos. Skaičiuotuvai per matematikos pamokas. Statistikos ir kombinatorikos pradmenys pradžios mokykloje. Ruošimasis pamokoms. Tikslų ir metodų nustatymas ir pasirinkimas; savarankiška mokinių veikla; žinių vertinimas; kūrybinis darbas. Didaktiniai žaidimai per matematikos pamokas. Vestos pamokos pedagoginėje praktikoje. Išvados ir pasiūlymai.

Ištrauka

Matematikos mokymo pradinėje mokykloje metodika kaip atskiras mokomasis dalykas, rengiant pradinių klasių mokytojus, Vakarų Europoje imtas dėstyti XIX a. pradžioje.
Pirmą kartą lietuviškai apie matematikos mpokymo tikslus savo " Pradžiamokslyje " prabilo S. Gimžauskas. Pasak jo, " skaitmanio" reikia mokytis dėl to, kad " ūkėje" galėtum ką riekia apsiskaičiuoti, apskaičiuoti artimųjų ir pažįstamų amžių, o prie reikalų tvarkymo – kad tavęs žydai neapgautų.
Jau Nepriklausomos Lietuvos mokykloje analizuojami mokymo tikslai . 1919 m. J. Gvildys rašė: "Skaičiavimo ir geometrijos mokymas mokykloje turi šiuos siekius: proto jėgų lavinimą, praktikumą ir auklėjimą. Praktingumas tai ne tik mokėjimas daryti aritmetinius veiksmus, spręsti tam tikrus uždavinius, bet ir žiūrėti kritingai į visokius veiksmus ir nuotykius, rišti painius gyvenimo klausimus, rinktis artimiausį ar tinkamiausį prie ko nors kelią. Kažin ar rastum kultūringame pasaulyje tokį žmogų, kuriam nereikėtų nei skaičiuoti, nei svarstyti"
Nušviečia J. Gvildys auklėjamuosius tikslus: "Mokinys, įtraukiamas į darbą ir varydamas jį standžiai, tvarkiai, atidžiai, jau auklėjasi. Nors jį vargins nepasisekimai, klaidos, vienok nuo kelionės prie tikslo nesuturi, mokinys grįš atgal, pataisys klaidą – ir toliau. . . Jį linksmina ne dovanos ne dovanos, bet pats padirbimas; o reikia pripažinti, kad dovanų, kaip ir bausmių, pedagogija nelabai nori pripažinti geru įrankiu. Skaičiavimo pamokos. . . gali būti ir gimtosios kalbos pamokomis. . ., mokinys privalo atsakinėti aiškiais, teisingais, pilnais sakiniais. . ., turi būti kreipiama į teisingą, aiškų ir vaizdų skaitmenų ir veiksmų parašymą. Neaiškiai ar klaidingai parašytas žodis gali padaryti gyvenime ne tiek blogumo, kiek neaiškiai ar klaidingai parašytas skaitmuo."

Matematika – vienas iš svarbiausių mokomųjų dalykų pradinėje mokykloje. Matematikos kurso pagrindą I – IV klasėse sudaro natūraliųjų skaičių aritmetika su geometrijos, algebros ir statistikos pradmenimis.
Pedagogika nagrinėja bendruosius ugdymo ( auklėjimo, mokymo ir lavinimo ) klausimus, o matematikos didaktika tiria, kaip bendrieji pedagoginio proceso dėsningumai, atsižvelgiant į šio dalyko specifiką bei turinį pasireiškia mokant matematikos.
Matematikos didaktika pradinėje mokykloje remiasi bendrosios didaktikos teiginiais, joje taikomi bendrieji dėsningumai, sąlygojantys žinių įsisavinimą, mokėjimų ir įgūdžių susiformavimą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-01
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis33 puslapiai 
Literatūros šaltiniai8
Dydis40.02 KB
AutoriusGeduks
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKelmės "Kražantės" pagrindinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Matematikos pamoka pradzios mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 33 puslapiai 
  • Kelmės "Kražantės" pagrindinė mokykla / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą