Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Klasės vadovavimas mokymo procese
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Klasės vadovavimas mokymo procese

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Mokymo tikrovė ir jos pažinimas. Mokymo principų charakteristikos. Mokymo metodai. Pedagogas ir ugdytinis. Veiksmingas vadovavimas klasei. Išvados.

Ištrauka

Temos aktualumas. Per paskutiniuosius du dešimtmečius buvo išaiškinta daug vadovavimo klasei vertingų žinių, taip pat pagausėjo programų, tačiau pradedantieji mokytojai nesijaučia tikrai sugebėsią susitvarkyti su savo pareigomis.Savaime aišku panašų nerimą patiria bet kurios srities žmonės, kai jiems pirmą kartą reikia pradėti vadovauti. Tam tikras vadovavimo pagrindų išmanymas ir įgūdžiai labai padeda sumažinti nerimą pradedant dirbti su klase.Vadovavimas klasei ir mokymas yra tarpusavyje susiję. "Mokymo procesas- ilgalaikė mokytojų ir mokinių sąveika turinti tikslą parengti pastaruosius tolesniam mokymuisi ir praktinei veiklai"(L.Jovaiša, 2001,p.79). Mokymas yra pagalba mokymuisi, siekimas išugdyti savarankišką ir kūrybingą asmenybę. R Arendsas knygoje "Mokomės mokyti" labai vaizdžiai apibūdina mokymo tikslus: " tai formuluotės, sakančios, ką mokytojas ketina keisti mokiniuose. Jie tarsi kelio žemėlapiai, padedantys mokytojams ir jų mokiniams žinoti, kur jie eina ir kada pasieks vietą( R.Arends,1998,p.63). Kadangi mokymo procesas sudėtingas, sunku atskleisti jo dėsnius ir dėsningumus, jais remiantis nustatyti bendras mokymo proceso organizavimo normas. " Pagrindinės mokymo organizavimo idėjos ir normos vadinamos mokymo(didaktiniais) principais"(Šiaučiukėnienė, Stankevičienė, 2002.p.40).
Senoji pedagogika buvo orientuota tik į mokymo procesą, tik į mokytojo darbo tobulinimus. "Naujosios mokyklos" tikslas užtikrinti normalią individualią ugdytinio psichinę ir socialinę raidą. Ugdytinis ir pedagogas- tarsi žinių ir patyrimo pripildyti susisiekiantieji indai, nesunkiai galintys dalytis savo turiniu.
Vadovauti klasei reiškia sudaryti tinkamas sąlygas mokiniams, kad jie efektyviau įsijungtų į mokslą ir išmoktų tinkamai dirbti.Vienas iš svarbiausių komponentų yra drausmė ir kontrolė.Mokytojas padeda mokiniui priimti nuosaikius mokinio elgesio apribojimus, padėdamas juos įsisavinti ir skatindamas vaiką atsakyti už savo elgesį. Taip rašo I. Richard I. Arendsas savo knygoje "Mokomės mokyti": "… iš anksto suplanavus taisykles ir procedūras, galima užkirsti kelią dideliam procentui galimų problemų ir nesklandumų". Daugelį su vadovavimu klasei susijusių dalykų galima sužinoti po didesnės praktikos ir gilių apmąstymų.
Darbo objektas. Klasės vadovavimas mokymo procese.
Tikslas. Atskleisti klasės vadovavimo veiksmingumą mokymo procese
Uždaviniai:
1.Apibendrinti mokymo proceso pažinimą
2. Apibūdinti pedagogo ir ugdytinio charakteristiką
3. Atskeisti benruosius vadovavimo principus
Darbo metodai.Literatūros analizė.

Mokymo tikrovė ir pažinimas orientuoti į tai, kad mokiniai pažintų pasaulį, sugebėtų analizuoti, kurti ir vertinti pagrindinius dalykus visumoje. Pedagogai "nemoko" , "neaiškina" mokiniams svarbių idėjų, bet sudaro palankias sąlygas ir skatina savarankiškai analizuoti, lyginti ir vertinti.Tai viena iš priemonių išsiaiškinti, ką ir kaip mokiniai mąsto, kaip perdirba infirmaciją ir idėjas. Pagrindiniai mokymo įgūdžiai neatsiejami nuo mąstymo ugdymo, kur labai svarbu ugdytinius išmokyti vertinti savo mąstymą. Mokymo procese mokytojai padeda mokiniams išreikšti savo požiūrį, suvokti klaidingas nuostatas ir jas pakeisti naujomis, skatina asmenybės augimą. Pedagogai turi išmanyti, kaip mokiniai įgyja informaciją ir kaip vyksta jų pažintinė raida. Tik tokiu atveju bus padedama mokiniams suformuoti ir plėtoti intelektinius įgūdžius, tapti savarankiškais, pasitikinčiais savimi. Atsakomybė už mokymą perduodama palaipsniui ugdytiniui, kuris turėtų tapti aktyviu mokymo proceso dalyviu. Mokymas tai pagalba ir vadovavimas mokymuisi ir išmokimui. Pasak L.Jovaišos: " Mokymas yra pagalba mokymuisi, tikslinga mokytojo ir mokinio saveika, stimuliuojanti ir organizuojanti mokinio aktualią pažntinę ir praktinę veiklą siekiant plėtoti mokymosi aktyvumą, veiklos savarankiškumą ir kūrybiškumą, ugdyti asmenybę"(L.Jovaiša.2002.p79). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-23
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis15.46 KB
Autoriussilva
Viso autoriaus darbų10 darbų
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Klases vadovavimas mokymo procese [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą