Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Idealus pedagogas ir pedagoginio darbo sunkumai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Idealus pedagogas ir pedagoginio darbo sunkumai

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Idealus pedagogas. Mokytojų darbo intensyvinimas. Bendradarbiavimas. Kodėl mokytojas jaučia kaltę? Mokinių elgesio problema. Mano nuomonė. Išvados.

Ištrauka

Mokytojai ar mokytojų susivienijimai dažnai didžiuojasi savo darbu, kuris jiems yra profesija, karjera ar amatas. Mokymas išties yra darbo rūšis, reikalaujantis tiek pat ar netgi daugiau pastangų kaip ir daugelis fizinių darbų. Populiarus mokytojų darbo įvaizdis yra darbas klasėje su vaikais, tačiau pamirštama apie pasirengimą pamokoms, auklėjamają veiklą, sąsiuvinių taisymą, dalyvavimą mokyklos susirinkimuose, metodinių ratelių veikloje, seminaruose, konferencijose ir pan. Būtent dėl minėto įvaizdžio mokytojo darbas visuomenei atrodo ne toks sudėtingas ir reikalaujantis mažiau jėgų nei yra iš tiesų. Pradėjus akcentuoti konstruktyvistinę mokymosi sampratą, pedagogo vaidmuo ėmė sparčiai kisti, vis dažniau apie mokytoją kalbama kaip apie orientuotoją, patarėją ir tarpininką, kurio uždavinys yra kuo daugiau padėti besimokantiesiems, juos palaikyti, įdiegti atsakomybę už mokymąsi patiems besimokantiesiems. Reikalaujame iš mokytojų keisti tradicinius mokymo metodus, gebėti naudotis informacinėmis technologijomis (IT), gerinti mokymo kokybę, t.y reikalaujame ir skatiname juos mokytis.

Šio darbo tikslas yra susipažinti su idealaus pedagogo portretu ir kasdieninio pedagogų darbo sunkumais. Atskleisime idealaus pedagogo savybes, panagrinėsime sunkumus su kuriais susiduria mokytojai, prisitaikaikydami prie kintančių išorės reikalavimų. Trumpai apžvelgsime bendradarbiavimo kultūrą, skatinančią pasitikėjimą ir bendrumą. Išsiaiškinsime kodėl mokytojai jaučia kaltę, kokie yra jos padariniai pačiam pedagogui ir kokios yra siūlomos priemonės kaltės pinklėms įveikti. Atkreipsime dėmesį į netinkamą mokinių elgesio problemą.

Esminė mokytojo savybė yra pedagoginis pašaukimas, anot J. Vabalo-Gudaičio, tai jo sugebėjimas kontaktuoti su žmonėmis ir teisingai suprasti bendravimo, reikšmingos asmenybės ugdymo sąlygos, esmę. Taip pat svarbūs kriterijai yra būsimojo mokytojo apsisprendimas įsigyti pedagogo profesiją, jo temperamentas, profesinis pasirengimas, sugebėjimas ir polinkis spręsti pedagogines problemas, savo dalyko išmanymas, noras tobulėti. Labai svarbus yra mokytojo socialumas – tai jo meilė darbui ir mokiniui. Apie mokytojo meilę A. Vokietaitis sakė: ,,mokytojo meilė esanti ne meilė žmogui apskritai, bet meilė besivystančiam, augančiam žmogui, kurio dvasios formavimuisi jis gali daryti įtakos, perteikdamas jau apmąstytas, sukurtas, išgyventas kultūrines vertybes ir pats patirti savęs įprasminimo jausmą, džiaugsmą". Jei mokytojas abejingas jam keliamiems reikalavimams, jei nesugeba nuoširdžiai atlikti savo pareigų – negalės sėkmingai dirbti. Mokytojas kuria asmenybę, dėl kurios pasiekimo jis džiaugiasi, nes per tai jaučia savo dvasios vertę. Netgi tikro mokytojo veidas turi būti atviras ir dvelkiantis pasiryžimu, akys geros, skambus ir malonus balsas.
Kai žinios postmodernistiniame pasaulyje tampa reliatyviu dalyku, pedagogai neturėtų būti priklausomi nuo tradicinių žinių ir faktų, daug svarbiau yra gebėti savarankiškai susirasti reikiamą informaciją, todėl reikšmingais tampa kompiuterinio raštingumo įgūdžiai. Turintiems tokius įgūdžius pedagogams atsiveria galimybės kūrybiškai dirbti pamokoje, gebėjimai padeda kelti kvalifikaciją, įgyti žinių, pasidalinti patirtimi – tobulėti. Nė vienas mokytojas negali kitų ko nors išmokyti, bet jis gali sukurti situacijas ir taip organizuoti veiklą, kad mokiniai patys mokytųsi. Čia įprastų metodų nepakanka – padagogas turi gebėti taikyti įvairius mokymo(si) metodus. Norėdamas efektyviai dirbti, neturėtų vien tik vadovauti mokymui ar perduoti žinias, jis turėtų pasirinkti tinkamą metodiką, kuri būtų orientuota į laisvą ir nesuvaržytą vaiko mokymąsi, dirbti su besimokančiaisias kartu, įsitraukti į bendrą veiklą. Gebantis lanksčiai planuoti, savarankiškai priimti sprendimus, kritiškai vertinti ugdymo turinį, jį atnaujinti bei keisti mokytojas bus visur laukiamas, labiau vertinamas tiek mokinių, tiek ir kolegų. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-21
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis14.12 KB
AutoriusSandra
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Idealus pedagogas ir pedagoginio darbo sunkumai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą