Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaizdinės atminties tyrimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaizdinės atminties tyrimas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Atminties vaidmuo vaiko vystymosi procese. Ikimokyklinio amžiaus vaikų atmintis. Vaiko atminties ugdymas. Tyrimo tikslas. Tyrimo metodika. Tiriamieji. Priemonės. Tyrimo eiga. Instrukcija tiriamajam. Rezultatai. Rezultatų aptarimas. Išvados.

Ištrauka

Atminties vaidmuo vaiko vystymosi procese didžiulis. Žinių apie aplinkinį pasaulį ir save suvokimas, sugebėjimų, įgūdžių, įpročių įgijimas, elgesio normų įvaldymas – visa tai susiję su atmintimi.
Mokėdamas vienaip ar kitaip įsiminti, vaikas mokosi turėti tikslą – įsiminti – prisiminti, kurio siekdamas, turi atitinkamai dirbti su medžiaga. Jis pradeda suprasti, kad norint medžiagą įsiminti, reikia ją kartoti, lyginti, apibendrinti, grupuoti. Taip ugdomi valingi vaikų atminties procesai.
Vaikas mokosi suvokti, galvoti, kalbėti, išmoksta elgtis su daiktais, laikytis tam tikrų elgesio taisyklių, pradeda reguliuoti savo veiksmus. Visa tai skatina atminties darbą. Be atminties vaikas neįgis visuomeninės patirties, neįmanomi platesni jo ryšiai su aplinka, negalima ir jo veikla.
Ikimokyklinio amžiaus vaiko atminties lavėjimas labai susijęs su jo veikla. Atlikdamas konkrečius veiksmus su daiktais, stengdamasis ką nors nuveikti, vaikas turi susitelkti, įsiminti medžiagą ar atskirus veiklos etapus. Reikšmės turi ir bendravimas su suaugusiu, padedančiu organizuoti veiklą. (A. Gučas "Vaiko psichologija", psl. 105).
Ikimokykliniame amžiuje vyksta esminiai vaikų atminties kitimai. Su kiekybiniais vaiko atminties kitimais susijęs nuolatinis akiračio plėtimas, veržlus žinių, mokėjimų, įgūdžių įsisavinimas.
Atmintis paprastai yra įvairios medžiagos įsiminimas, pažinimas ir atgaminimas. Atmintis taip pat yra informacijos apdorojimas, ilgas išlaikymas to, kas išmokta.
Vaikų gebėjimas įsiminti ir atsiminti sparčiai vystosi ikimokykliniame amžiuje. Ikimokykliniame amžiuje žmonės, įvykiai įsimenami gana ilgam laikui. (V. Muchina "Vaiko psichologija", psl. 223).
Įsiminimas, kaip ir atgaminimas, gali būti nevalingas, arba nesąmoningas, ir valingas, arba sąmoningas. Pagal šių procesų ypatybes atmintis skirstoma į dvi pagrindines rūšis: nevalingą ir valingą.
Nevalingas įsiminimas – yra toks, kai medžiagos nesistengiama specialiai įsiminti ir nesiekiama tokio tikslo. Nevalingas įsiminimas, susijęs su aktyviu protiniu vaikų darbu, iki pat ikimokyklinės vaikystės pabaigos yra daug produktyvesnis negu valingas tos pačios medžiagos įsiminimas.
Ikimokyklinio amžiaus vaiko įsiminimas yra betarpiškas ir nevalingas. Vaikas nekalia sau uždavinio ką nors įsiminti, bet, žaisdamas ir girdėdamas suaugusiųjų pasakojimus, ir be specialaus nusistatymo praturtina savo sąmonę nauja informacija, kurią perdirba vaizduote. (A. Gučas "vaiko psichologija", psl. 141).
Pagrindinė nevalingos atminties priežastis gana nuodugniai tyrinėjama P. Zinčenkos tyrimuose. Remdamasis daugeliu eksperimentų, P. Zinčenka daro išvadą, kad nevalingas įsiminimas yra kryptinga, aktyvios žmogaus veiklos produktas. (L. Žitnikova "Ugdykime vaikų atmintį", psl. 6).
Valinga atmintis – tai ypatinga (mneminė) veikla, kurios specialus tikslas įsiminti tam tikrą medžiagą, naudojantis ypatingais įsiminimo būdais bei metodais. (L. Žitnikova "Ugdykime vaikų atmintį", psl. 11).
Valinga atmintis – tai pirmiausia įsiminimas tam tikrų objektų, kai žmogus kelia sau tikslą – įsiminti – prisiminti.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų atmintis iš esmės yra nevalinga, pagrįsta reiškinių pasikartojimu. Tai reiškia, kad vaikas dažniausiai sąmoningai nesistengia ką nors įsiminti. Vaikas pirmiausia įsimena tai, į ką veikloje buvo atkreiptas jo dėmesys, kas buvo įdomu, kas padarė jam įspūdį. Bet dabar įrodyta, kad ikimokyklinukas gali įsiminti ir valingai. Tačiau vis dėlto net ikimokyklinio amžiaus pabaigoje vyrauja nevalinga atmintis. Valingai įsiminti ir atsiminti vaikai stengiasi palyginti retais atvejais, kai jų veikloje iškyla atitinkami uždaviniai arba kai to reikalauja suaugusieji.
Vaizdinė atmintis apibūdinama anksčiau suvoktų daiktų ir reiškinių konkrečių vaizdinių įsiminimu. (A. Zaporožecas "Psichologija", psl. 86). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-04-21
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis14.53 KB
Autoriusceslovas
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaizdines atminties tyrimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą