Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Knyga vaiko gyvenime
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Knyga vaiko gyvenime

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Įvadas. Vaikų literatūros sampratos formavimasis Lietuvoje istoriniu aspektu. Vaikų literatūros sampratą neigiantys požiūriai. Vaikų literatūros sampratą pripažįstantys ir nagrinėjantys požiūriai. Fantastinė vaikų literatūra (pasakos) tarybiniu laikotarpiu. Literatūra – ugdymo instrumentas? Ką daryti, kad knyga vaiko gyvenime nebūtų pamiršta? Tyrimo "Knyga paauglio vertybių kontekste" rezultatai. 2005 metų vaikų nuomonės tyrimas. Rezultatų apžvalga. Miesto ir kaimo vaikų tyrimo rezultatų skirtumai. Išvados. Priedai (3).

Ištrauka

Rašytinis žodis visada buvo vertinamas už savo pastovumą ir tvirtumą šiame kintančiame pasaulyje. Knygos – tai vienas iš būdų žmogui pažinti pasaulį, kitus ir save. Pažinimo procesas stipriausias vaikystėje. Tik vaikai gali taip naiviai nuoširdžiai ir smalsiai visą jiems pateikiamą ir pasiekiamą informaciją, kuri ateina iš jį supančios aplinkos. Labai svarbu apsvarstyti, ką, ko ir kiek mes duodame vaikams. Knyga vaikui visais laikais buvo fantazijos, nuotykių, džiaugsmo ir liūdesio pasaulis, neliečiamas ir nepriklausomas nuo to, kas vyksta aplinkui. Tačiau šiandien, kai visuomenė (tuo pačiu ir vaikai) yra "persisotinusi" filmais, kompiuteriniais žaidimais ir kita informacija, knyga po truputį praranda savo pozicijas. Šis procesas lėtas ir skausmingas, tik mums ir vaikams, tiek ir pačiai knygai.
Šiame darbe patyrinėsime kaip toli yra pažengęs šis procesas, apžvelgsime vaikų literatūros raidą, įtaką vaiko pasaulėžiūrai, susipažinsime su 2001 metais Dalios Šulcienės atliktais tyrimais "Knyga vaiko gyvenime", tais pačiais metais Birutės Jonuškaitės vienoje Vilniaus mokyklų atliktos improvizuotos apklausos rezultatais, bei 2005 metais mano atlikto vaikų nuomonės tyrimo rezultatais.
Šio darbo tikslas yra įvertinti šiandien knygos užimamą vietą vaiko gyvenime. Keliami trys uždaviniai :
• Apžvelgti vaikų literatūros Lietuvoje esmę, raidą, įtaką vaikui
• Atlikti tyrimą – vaikų apklausą
• Išanalizuoti tyrimo rezultatus
Vaikų literatūros, jos sudėties, specifikos problema Lietuvoje nagrinėta, ja diskutuota jau devyniolikto amžiaus pabaigoje, o ypač dvidešimto amžiaus pradžioje. Įvairūs jos aspektai svarstyti ir nepriklausomos valstybės (1918 – 1940 m.) metais. Nors tai nebuvo nauji dalykai, šio laikotarpio pedagogai ir kiti autoriai turėjo juos aiškintis iš naujo. Vaikų literatūros sąvoka buvo glaudžiai susijusi su mokykla, vaikų ugdymu ir mokymu, ypač jų skaityba, taip pat su lietuvių vaikų literatūros padėtimi. Šioje savo darbo dalyje stengsiuosi parodyti, kaip ir kokie vaikų literatūros klausimai buvo aptariami ir sprendžiami 1918 – 1940 metais. Šis laikotarpis svarbus mūsų vaikų literatūrinės minties palikimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-16
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis53.7 KB
Autoriusieva
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaMykolo Romerio Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Knyga vaiko gyvenime [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 23 puslapiai 
  • Mykolo Romerio Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą