Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Motiejaus Valančiaus didaktinės knygelės
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Motiejaus Valančiaus didaktinės knygelės

  
 
 
123456789101112131415161718192021
Aprašymas

Įvadas. M. Valančiaus pedagoginių idėjų sistema didaktiniuose kūriniuose. Žmogaus pozicija m. Valančiaus didaktiniuose apsakymuose. Šeimos statusas M. Valančiaus didaktinėje prozoje. Darbo samprata M. Valančiaus didaktiniuose kūriniuose. Žmogaus prigimties poveikis visuotiniam švietimui. Pedagoginio poveikio priemonės. Amžiaus tarpsnių akcentavimas M. Valančiaus didaktiniuose kūriniuose. Išvados. Priedai (2).

Ištrauka

Motiejus Valančius – Žemaičių vyskupas, teologas, religinių raštų autorius, rašytojas, istorikas, švietėjas. Jis dažnai vadinamas "ryškiausia žvaigžde mūsų XIX a. istorijos danguje" (Vaclovas Biržiška), kurio įtaka prasiskverbė į visas Lietuvos gyvenimo sritis. Jis vadinamas ir tautos blaivintoju, ir sumaniu kovotoju prieš rusifikaciją, ir lietuvių grožinės prozos pradininku. M. Valančiaus indėlis į Lietuvos kultūrinį ir literatūrinį gyvenimą milžiniškas. Ypač M. Valančiaus idėjos atsiskleidė jo pedagoginiuose veikaluose, tokiuose kaip "Paaugusių žmonių knygelė (1868), "Vaikų knygelė" (1868), "Palangos Juzė" (1869). "Pasakojimas Antano Tretininko" (1891).
Taigi, šio mano darbo tikslas – atskleisti M. Valančiaus kūrinių didaktinę reikšmę, įvertinant jo pedagoginių idėjų sistemą didaktiniuose kūriniuose, t.y. žmogaus ir šeimos poziciją, darbo sampratą lietuvio valstiečio gyvenime, išsiaiškinant pedagoginio poveikio priemones, žmogaus prigimties poveikį švietimui jo didaktinėje prozoje

Motiejus Valančius (žr. 1; 2 priedus) (1801 - 1875) - pirmasis Lietuvos švietimo istoriografas, rašęs lietuvių kalba, rašytojas didaktas, mokyklų organizatorius, blaivybės skleidėjas, 22 metus dirbęs pedagoginį darbą (3, p. 236).
M. Valančius racionalus, ne emocijų žmogus, ne kontempliatyvi, o realaus veiksmo asmenybė. Ap1inkos reiškinius vertino, pasikliaudamas ne tiek išankstinėmis tezėmis, kiek patirtimi. Todėl jo literatūriniai vaizdai konkretūs, stilius lakoniškas, dažnai būdingas moksliškas apdairumas. Realistas gyvenime, M. Valančius nesitenkina esama padėtimi, bando išplėsti gyvenimo galimybes.
Anot, V. Daujotytės, Valančiaus liaudies ugdymo sistemos dalį sudarė elementarių žinių skleidimas apie tėvams žinotiną pedagogiką, vaikų auginimą, tėvų globą, sanitariją ir higieną. Nusigręždamas nuo tradicinio viduramžiško asketizmo, ligi tol būdingo katalikų kunigų ir vienuolių pamokslavimui, M. Valančius grįžta prie antikinio idealo - sveika siela sveikame kūne (1, p. 18).
Vaikų sielos tobulėjimu Valančius rūpinosi dekalogo rėmuose. Ypač jis pabrėžė vaikų pareigą gerbti tėvus ir užaugus rūpintis jų globa ir išlaikymu. "Vaikų knygelės" apsakyme "Geroji Onelė" parodytas idealios dukrelės, gerbiančios ir mylinčios savo tėvus, pavyzdys.
Kalbėti apie M. Valančiaus pedagoginių idėjų sistemą būtų nedrąsu, tačiau iš raštų ir veiklos galima susidaryti gana aiškų jo ugdymo sampratos vaizdą. M. Valančiaus keliami liaudies žmogaus lavinimo bei auklėjimo akcentai keitėsi priklausomai nuo socialinių, politinių sąlygų ir lietuvių kultūros raidos (1, p. 23). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-05-18
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai10
Dydis78.6 KB
Autoriusjolanta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
FakultetasEdukologijos ir socialinio darbo fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Motiejaus Valanciaus didaktines knygeles [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Marijampolės kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą