Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagoginis pašaukimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagoginis pašaukimas

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Tikslas. Uždaviniai. L.Jovaiša atskleidė mokytojų, turinčių tam tikrą pašaukimą, profesinės veiklos bruožus. Mokytojų, turinčių pedagoginį pašaukimą, charakterio bruožai. L.Jovaiša taip pat išskyrė pedagoginiam pašaukimui būdingus ugdytojo būdo bruožus. Mokytojų, turinčių pedagoginį pašaukimą, vertybės pagal L.Jovaišą. Išvados.

Ištrauka

Mokytojas – viena iš seniausių profesijų. Ugdytojo socialinis statusas, skirtingais istoriniais laikmečiais, skirtingose šalyse, keitėsi – nuo garbingiausio visuomenės piliečio iki skeptiškai vertinamos profesijos atstovo.
Nepaisant visuomenės požiūrio, mokyklos socialinis vaidmuo, kalbant apie Lietuvą, yra labai svarbus. Pedagogo profesija vis dar populiari, tai įrodo didelis studentų skaičius Vilniaus pedagoginiame universitete.
Tačiau čia susiduriama su kita, šiandien ypač aktualia, problema – būtent tikruoju pašaukimu. "Ugdytojams paprastai keliama daug įvairių reikalavimų. Ne visada aišku, kuo jie grindžiami. Dažniausiai pasitenkinama surašymu tokių asmenybės bruožų, kurie tradiciškai labai pageidaujami, kad jais pasižymėtų ugdytojas" ( Jovaiša, 2001, p.61 ). Tačiau pageidaujamų asmenybės bruožų turėjimas, dar nėra pedagoginis pašaukimas. Todėl visų pirma svarbu išsiaiškinti pačią pedagoginio pašaukimo sąvoką.
Anot V. Kavaliauskienės, pašaukimas iki šiol nedaug tyrinėtas, nors yra nemažai tiek trumpų jo apibūdinimų, tiek gilesne analize pagrįstų samprotavimų apie šį asmenybės bruožą.
V.Kavaliauskienė cituoja S.Šalkauskį, kurio įsitikinimu, "į pedagogo profesiją gali eiti tik tie žmonės, kurie iš prigimties turi tam pašaukimą". Kurie tokių polinkių neturi, "nėra ko ir bandyti savo jėgų". "Jei apskritai sunku dirbt bet kokį darbą be reikiamo pašaukimo, tai dirbti pedagoginį darbą be pašaukimo yra tikras vargas, niekam nereikalingas ir niekam nenaudingas." Ir tik "prigimtasis į pedagoginį darbą pašaukimas", autoriaus nuomone, turėtų būti būtina sąlyga žmonėms, pasirenkantiems mokytojo profesiją"(V.Kavaliauskienė,1998, p.50).
Tiksliausia ir visa apimanti, mano manymu, yra L.Jovaišos pedagoginio pašaukimo sąvoka. "Pedagoginis pašaukimas – motyvacinių, potencialinių ir charakterologinių asmenybės bruožų derinys, įgalinantis rinktis ugdymo darbą, jausti pasitenkinimą savo darbo rezultatais ir gyvenimo prasme. Todėl pedagoginį darbą dirbti be pašaukimo yra neetiška" ( L.Jovaiša,2001, p.61).
Šiame darbe būtent ir pabandysiu aprašyti reikalavimus pedagogams, grindžiamus pedagoginiu pašaukimu.
Tikslas:
Išsiaiškinti mokytojų, turinčių pedagoginį pašaukimą, bruožus.

Uždaviniai:
1. Aprašyti mokytojų, turinčių pedagoginį pašaukimą, veiklos ypatumus.
2. Išsiaiškinti mokytojų, turinčių pedagoginį pašaukimą, charakterio bruožus.
3. Nustatyti ,kokioms vertybėms mokytojai, turintys pedagoginį pašaukimą, teikia prioritetus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-06-01
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis13.42 KB
AutoriusGreta
Viso autoriaus darbų5 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagoginis pasaukimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą