Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Distancinis mokymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Distancinis mokymas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Distancinio mokymo nauda. Finansinis ir gamtinis aspektas. Laiko aspektas. Aplinkos aspektas. VDU ir distancinis mokymas. Problemos susijusios su distanciniu mokymu. Mokymo kokybė. "Užslėpti" mokesčiai. Netinkamas technologijų naudojimas. Technikų vaidmuo distanciniame mokyme. Problemos su įrengimais. Rezultatų gerinimas. Mokytojų rūpesčiai. Studentų rūpesčiai. Išvados.

Ištrauka

Prieš pradedant aptarti distancinį mokymąsi, reikėtų apžvelgti kaip šita sąvoka buvo apibrėžiama anksčiau ir kaip tai yra daroma dabar. Ši sąvoka gali būti naudojama apibūdinant keletą mokymosi situacijų. Nors yra manoma, kad šitoks mokymas yra naujas reiškinys, tačiau jis buvo naudojamas ir daugiau kaip prieš šimtą metų. Viena iš pirmųjų formų distancinio mokymosi buvo susirašinėjimas laiškais, tai buvo pradėta daryti Europoje. Šitoks mokymosi per atstumą būdas svarbiausiu išsilaikė iki amžiaus vidurio, kai radija ir televizija tapo daug populiaresni. Kartu su technologijomis pasikeitė ir šio mokymosi apibrėžimas. Paskaitos su video įrašais buvo standartiniai profesionalūs kursai universitetuose pastaruosius du dešimtmečius. Audio įrašai ir pamokos, siunčiami paštu, buvo naudojami neakivaizdžiai mokantis užsienio kalbų, tik kai kurį laiko tarpą. Šiandieną internetas ir suspausti vaizdo failai naujai apibrėžė distancinio mokymosi sąvoką. Tai leidžia mokytis realiu laiku. Gyvos vaizdo konferencijos dabar yra vienos iš sparčiausiai besivystančių šitokio mokymosi būdų pasaulyje.
Aptarus distancinio mokymosi istoriją, reikėtų išsiaiškinti, koks būtent yra to mokymosi tikslus apibrėžimas, kuris tiktų ne vienai situacijai. Literatūroje yra pateikiama nemažai jo apibūdinimų. Greenberg (1998) šiuolaikinį distancinį mokymąsi apibrėžia kaip suplanuotą mokymo/mokymosi patirtį, kuriai reikalinga daug technologijų, kad būtų pasiekiami per atstumą besimokantieji ir padidintų sąveiką tarp jų ir juos mokančių. Pagal Teaster ir Blieszner (1999) svarbiausias skirtumas tarp paprasto ir distancinio mokymosi yra tas, kad mokytojas ir mokinys yra atskirti erdvės ir galbūt laiko prasme. Keegan (1995) pateikia tikriausiai išsamiausią apibrėžimą. Jo žodžiais tariant besimokantieji distanciniu būdu yra išlaisvinti nuo būtinybės keliauti į susitartą vietą, susitartu laiku, susitikti tam tikrą žmogų. Iš šių apibrėžimų galime pastebėti, kad studentai ir mokytojai yra atskirti erdvės prasme, bet nebūtinai laiko. Tai būtų galima paaiškinti tuo, kad yra naudojama suspausti video failai, kurie yra pristatomi realiu laiku. Kaip minėjau anksčiau, tai yra vienas iš sparčiausiai augančių šiandieną distancinio mokymosi būdų. Apie tai daugiausia ir kalbėsiu šiame darbe, kadangi su tuo labai susiję šio mokymosi problemos ir nauda.

Dauguma distancinio mokymo pliusų susiję su finansais ir gamta (atstumu). Universitetai tikisi išsaugoti dalį pinigų pristatydami užduotis studentams, kurie neturi galimybių lankyti paskaitų dėl laiko trūkumo ar atstumo. Besimokančiųjų klasėje skaičius gali didėti tol, kol į ją telpa studentai. Šiandieną labai auga norinčių mokytis, o aukštųjų mokyklų pastatų ir auditorijų skaičius dažnai lieka toks pats. Šią problemą nesunkiai būtų galima išspręsti distancinio mokymo pagalba. Tai labai pastebima tankiai gyvenamose vietose arba ten kur kitoks mokymas sunkiai galimas. Viena iš tokių valstybių yra Kinija. Ten universitetai yra nepajėgūs aptarnauti visų norinčių, todėl Kinija norėdama patenkinti visus norinčius mokytis studentus naudoja radijo ir kitas priemones. Šitoks mokymas taip pat pritaikomas ir tada, kai norima pasiekti studentus, esančius toli nuo mokymosi centrų. Iš tokių pavyzdžių paminėtinas Australijos universitetas, kuris norėdamas pasiekti tolimus savo studentus naudoja būtent vaizdo konferencijas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-09-19
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis17.18 KB
Autoriusremigijus
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Distancinis mokymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą