Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Šeimos struktūros įtaka vaiko ugdymui
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Šeimos struktūros įtaka vaiko ugdymui

  
 
 
12345678
Aprašymas

Įvadas. Šeimos samprata. Tėvas ir motina vaiko gyvenime. Skyrybų padariniai sutuoktiniams ir vaikams. Išvados.

Ištrauka

Šeima yra didi vertybė. Mūsų valstybės požiūris į ją įtvirtintas " Lietuvos Respublikos Konstitucijoje". Joje rašoma: " Šeima yra visuomenės ir valstybės pagrindas. Valstybė saugo ir globoja šeimą, motinystę, tėvystę ir vaikystę".1
Šeima – mūsų visuomenės rūpestis ir viltis. Tai viena intymiausių, pastoviausių, patikimiausių ir veiksmingiausių vaikų ugdymo, tautos identiteto kūrimo ir išsaugojimo, dorovės ir dvasingumo bei kultū-ros ugdymo grandžių. Ji yra tautos stabilumo, tęstinumo garantas, svarbi taikos ir ramybės kūrėja.
Ne veltui šeima yra mokslininkų šeimotyrininkų, teoretikų ir praktikų, dėmesio centre. Kuriant šeimos politikos koncepciją, vadovaujamasi tuo, kad, " šeima yra visuomenės ir valstybės pagrindas; šeima yra nelygstama vertybė žmogaus ir visuomenės gyvenime bei vystymesi; visuomenės stiprybė ir stabilumas prasideda šeimoje; šeima savitas kultūros subjektas; šeima vaidina pagrindinį vaidmenį, auklėjant augančiąją kartą, užtikrinant šeimos narių globą bei priežiūrą"2.
Šeimos gyvenimas – tai ne vienkartinis aktas, bet tolydžio trunkąs vientisas procesas. Jis dažnai pri-klauso nuo tėvų gyvenimo sąlygų, jų intelekto, išsilavinimo, kultūros, valios, pedagoginės išminties, kū-rybiškumo ir aspiracijų. Kiekviena šeima yra unikali, todėl atskiros šeimos gyvenimas gali nesutapti su vienų ar kitų autorių apibendrinimais. Tėvai ir vaikai nori būti laisvi ir savarankiški, gyventi pagal savo garbę ir sąžinę. Šeima jiems turi būti sava.


Yra nepaprastai daug bandymų apibrėžti šeimą. Šeima – holistinis biosocialinis vienetas, unikali socialinė institucija, nepakartojamas fenomenas. Antai, Šeimos teisių chartijos preambulėje rašoma: Šeima yra daugiau negu vien teisinis, visuomeninis ir ekonominis vienetas, tai – meilės ir solidarumo bendruomenė, unikaliai suderinta mokyti ir perduoti kultūrinėms, etninėms, visuomeninėms, dvasinėms bei religinėms vertybėms, kurios yra esminės jos narių ir visuomenės vystymuisi ir gerovei.
Sovietmečio literatūroje dažniausiai ji apibūdinama taip:" Šeima- "<...> santykis tarp žmonos ir vyro, tėvų ir vaikų <....>" ( Marksas K. ir Engelsas F. Vokiečių ideologija. V.: Mintis, 1974. P.25), pa-grįstas santuoka ar kraujo giminyste;
"Prancūzų enciklopedijoje" rašoma: "Šeima apibrėžiama kaip gamtos individų grupė, susieta dvi-gubu biologiniu ryšiu: dauginimasis, kurį atlieka grupės nariai; aplinkos sąlygos, kurios padeda prieaugiui vystytis ir palaiko tą grupę tol, kol suaugę gamintojai užtikrina reprodukciją.
Amerikiečių " Sociologijos žodyne" šeima apibrėžiama šitaip: " Vienas ar daugiau vyrų, gyvenančių su viena ar daugiau žmonų, socialiai organizuota forma palaikantys lytinius santykius pagal visuomenėje priimtas teises ir pareigas, gyvenantys kartu su savo palikuonimis.
Kaip matome, ir viename, ir kitame šeimos apibrėžime akcentuojama biologinė jos gyvenimo pusė. Ir tai, matyt, teisinga, nes žmogus yra netik socialinė, bet ir biologinė būtybė.
Senovės Graikijos dramaturgas Menandras teigė, kad sutuoktinių " abipusę meilę sutvirtina vaikai". Vaikai gimsta iš tėvų meilės ir jie tą meilę pratęsia, praturtina ir sutvirtina. Meilė vaikams tėvus įpareigoja, padidina jų atsakomybę. Su vaikų atsiradimu šeimoje padidėja tėvų rūpesčių, atsiranda daug naujų sunkumų. Tačiau rūpesčiai, susiję su vaikų ugdymu, sutuoktinių neprislegia, o , priešingai, suteikia jiems daug džiaugsmo ir laimės, praturtina ir įprasmina jų gyvenimą. Vaikai šeimoje praplečia ir sustiprina sutuoktinių dorovinius santykius, jų tarpusavio ryšius.
Su vaikais šeimoje atsiranda ir šeimos auklėjamoji funkcija. Tėvų namai yra niekuo nepakeičiama mokykla. Jos auklėjamoji įtaka labai didelė. Anglų poetas Dž. Herbertas teigė, kad" vienas tėvas reiškia daugiau nei šimtas mokytojų". Iš tikrųjų su šeima negali lygintis nei viena auklėjimo įstaiga. Šeimos auklėjame ypač reikšmingas ne tiek tėvo, kiek motinos vaidmuo. Vaikus auklėja abiejų asmeninis pa-vyzdys ir autoritetas. Ne šeimoje to negalima pasiekti. (Šeimos etika, 2005). ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-09-25
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis12.41 KB
Autoriusrenata
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasL.Seliokienė
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Seimos strukturos itaka vaiko ugdymui [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Marijampolės kolegija / 2 Klasė/kursas
  • L.Seliokienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą