Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pilietinio ugdymo reikšmė bendrojo lavinimo mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pilietinio ugdymo reikšmė bendrojo lavinimo mokykloje

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Antikinės pilietinio ugdymo tradicijos. Trumpa pilietiškumo ugdymo istorijos Lietuvoje apžvalga. Patriotizmo ir patriotinio ugdymo samprata prieškario filosofų darbuose. Pilietiškumas ir patriotizmas. Patriotinio auklėjimo uždaviniai. Neformalusis pilietinis ugdymas. Integruotas pilietinis ugdymas. Išvados.

Ištrauka

Globalus demokratijos stiprėjimas per paskutinį XX amžiaus ketvirtį sukėlė naują pasaulinę domėjimosi pilietiniu ugdymu bangą. Svarbiausia, postkomunistinių šalių vadovai suprato, kad tolydi autentiškos demokratijos plėtra priklauso, iš dalies, nuo kompetentingų ir pasišventusių piliečių ugdymą. Piliečių, žinančių, kas yra demokratija, ką daryti kad ji būtų, kuo ji yra gera ar bent jau geresnė už alternatyvių politinių sistemų tipus.
Lietuvos bendrojo lavinimo mokykla siekia ugdyti sąmoningus piliečius, suprantančius savo
teises ir pareigas, gebančius konstruktyviai dalyvauti nuolat kintančios visuomenės gyvenime. Ji
padeda mokiniams įsisąmoninti, kad demokratijos kūrimas šeimoje, bendruomenėje, tautoje, valstybėje, pasaulyje – tai asmeninė kiekvieno iš mūsų užduotis, rūpestis ir atsakomybė. Kartu puoselėjama tautinė savigarba bei pagarba pagrindinėms demokratinėms vertybėms: žmogaus orumui, laisvei, lygybei, teisingumui ir teisėtumui, tolerancijai, solidarumui. Tad mokykloje būtina sudaryti sąlygas mokiniams ugdytis vidinį poreikį aktyviai veikti, ugdytis gebėjimą analizuoti kultūrinę, etninę, politinę, socialinę įvairovę bei dėl jos galinčius kilti konfliktus, ieškoti taikaus šių konfliktų sprendimo būdų; gebėjimą laisvai ir sąmoningai spręsti, vertinti ir apsispręsti atviroje, pliuralistinėje visuomenėje.
Bendrojo lavinimo kontekste pilietinis ugdymas suprantamas kaip sudėtinė, integrali vaikų ir jaunimo socialinio ugdymo dalis atliepianti Europines švietimo demokratiniam pilietiškumui dimensijas .
Pilietinio ugdymo pagrindinėje mokykloje paskirtis – pilietinės savimonės, apimančios savęs
paties pažinimą, praktinę patirtį šeimoje ir bendruomenėje, vertybinių nuostatų bei gebėjimų.


Tikslas: išsiaiškinti pilietinio ugdymo reikšmę bendrojo lavinimo mokykloje.
Uždaviniai:
1. Aptarti antikines pilietinio ugdymo tradicijas.
2. Apžvelgti pilietiškumo ugdymo istoriją Lietuvoje.
3. Aptarti patriotinio ugdymo sampratą.
4. Apžvelgti neformalųjį ir integruotą pilietinį ugdymą Lietuvoje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-09-25
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis30.03 KB
Autoriusagne
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pilietinio ugdymo reiksme bendrojo lavinimo mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 16 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą