Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokymosi motyvacija, skatinimo būdai
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Mokymosi motyvacija, skatinimo būdai

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Motyvacija, mokymosi motyvacija. Lietuvos psichologų nuomonė apie motyvaciją. Turinio bei dinaminė motyvacija, motyvacijų rūšys. Vidinė motyvacija. Humanistų išskiriamos vidinės motyvacijos rūšys. Išorinė motyvacija. Pagrindinės sąvokos susijusios su motyvacija, motyvaciją žadinančios priemonės. Motyvacijos skatinantys būdai pagal Gage ir Berliner, patarimai mokytojams. Modernaus mokytojo sąvoka, vertinimas susijęs su motyvacija.

Ištrauka

Kalbant apie mokinių mokymąsi, ko gero neatsiejama dalis yra mokymosi motyvaciją, kuri turi pakankamai daug tam reikšmės.Kiekvienam mokytojui labai svarbu žinoti mokinių mokymosi motyvaciją, kadangi mokymosi motyvacija ir paaiškina, kodėl vieni mokiniai gerai mokinasi, kodėl kiti blogiau.Tad prieš vertindamas mokinį, mokytojas turi gerai žinoti kiekvieno mokinio asmeninę motyvaciją.Kalbant apie mokymosi motyvaciją nepamiršau paminėti ir žymiausių mokslininkų bei specialistų nuomonę apie diskutuojamą dalyką.
Taip pat ir žmogaus elgesys yra tiesiogiai susijęs su motyvaciją, kadangi būtent ji skatina mus siekti tam tikrų tikslų, elgtis vienaip ar kitaip. Motyvacija apima žmogaus poreikius, troškimus ir įsisąmonintus norus, interesus ir polinkius, vertybes, pažiūras ir įsitikinimus.
Apie motyvaciją yra verta ir tikslinga kalbėti, kadangi, kaip jau minėjau ji paaiškina mūsų daugelio elgesio priežastis, mokinių mokymosi pažangumą.Tai yra gana aktuali tema, ypač pedagogams, kurie turi būti susipažinę su kiekvieno individualaus mokinio mokymosi motyvacija.

Motyvacija Žodis motyvacija kilęs iš lotyniško žodžio "morere" – judinti, skatinti.Psichologijoje ir etologijoje - visus organizmo veiksmus skatinanti jėga. Gali būti naudojamas kaip poreikio sinonimas, tam tikro elgesio, veiksmų, tikslingos veiklos skatinimas, kurį sukelia įvairūs motyvai.Motyvaciją galime taip pat pavadinti procesu, skatinančiu elgtis taip, kad būtų pasiekta svarbių žmogui tikslų arba kad būtų patenkinti poreikiai ir motyvai. Motyvacija apima žmogaus poreikius, troškimus ir įsisąmonintus norus, interesus ir polinkius, vertybes, pažiūras ir įsitikinimus. Kartais motyvacinę jėgą įgyja jausmai ir emocijos arba charakterio bruožai.
Motyvacija perkelia mus iš nuobodulio į susidomėjimą, sukelia mumyse energiją ir padeda ją nukreipti viena linkme. Jos branduolį sudaro kryptingumas ir veržlumas.
Pasak biheivioristų motyvacija suprantama kaip vienmačio mechanizmo reguliavimo procesas.Motyvacija vertinama kaip motyvų jėga, kuri gali paaiškinti pastangas, dedamas užduočiai atlikti, t.y. veiksmas priklauso nuo vidinių ir išorinių
individą veikiančių jėgų.

Motyvacijos teorijas sąlyginai galima suskirstyti į dvi grupes:
1. Teorijos, kurios grindžiamos žmonių poreikiais, nuo kurių priklauso jų elgsena. Jos stengiasi rasti atsakymą, kodėl atsiranda motyvacija ir kas ją sąlygoja.
2. Teorijos, pagrįstos žmonių elgsena, kurią sąlygoja jų lūkesčiai bei savo elgesio pasekmių suvokimas. Jos dar gali būti vadinamos procesinėmis teorijomis. Šios teorijos paaiškina, kaip veikia motyvacija, kaip ji vystosi ir atsprendžia žmonių elgesį.

Mokymosi motyvacija:
Motyvacija priežastiniais ryšiais susieta su mokslo rezultatais.Ji- priemone siekti mokslo pažangumo ir yra galutinis mokymosi rezultatas.Būtent motyvacija ir nulemia kiek laiko mes skiriame vienai ar kitai veiklai.Motyvacijos sąvoka padeda suprasti, kodėl mokinių mokslo pažangumas toks nevienodas.Teigiama mokinių motyvacija lemia gerus rezultatus mokslo srityje.Geriau besimokantys turi motyvaciją siekti geresnių rezultatų Mokymosi motyvacija padeda orientuotis į tikslą, suvokti kiek laiko jam reikės pasiekti minėtam tikslui.Be to motyvacija aktualizuoja mokinio įgūdžius.Motyvai sukuria bendrą nusiteikimą mokytis, o nuo tikslų priklauso kokie bus konkretūs mokymosi veiksniai.Mokymosi motyvacija – sėkmingo mokymosi garantas, tai troškimo sukelta reakcija; akstinas, skatinantis veikti. Vienas iš motyvaciją skatinančių veiksnių yra susidomėjimas.Todėl mokytojui būtina žinoti mokinių motyvaciją.Mokymosi motyvaciją labai pastiprina įvairūs projektai. Motyvacija sąlygoja mokymosi rezultatus, dalyvaudama pasirenkant ir įsisąmoninant konkrečius mokymosi tikslus bei būdus. Pirmųjų klasių vaikai dar nemoka iškelti sau konkrečių mokymosi tikslų. Mokytoja juos išmoko numatyti ir suformuluoti mokymosi tikslus, vadovaujantis prasmingais mokymosi motyvais. Mokinys, suformulavęs ir įsisąmoninęs mokymosi tikslą, savo valios, proto ir jausmų energiją nukreipia konkrečiam veiksmui atlikti. Motyvai sukuria bendrą nusiteikimą mokytis, o nuo tikslų priklauso, kokie bus konkretūs mokymosi veiksmai.
Mokėjimas atrasti ir suformuluoti konkrečius mokymosi tikslus rodo mokinio motyvacijos brandumą. Sąmoningi tikslai iškeliami tik savarankiškai ir valingai apsisprendžiant, laisvai pasirenkant.(G. Butkienė 1996).
Vaiko noras mokytis stiprėja, kai mokykloje jauku ir malonu;jis nepavargsta ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-10
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai6 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis22.57 KB
AutoriusLoreta
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas12
Švietimo institucijaVilniaus Pilaitės vidurinė mokykla
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokymosi motyvacija skatinimo budai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Vilniaus Pilaitės vidurinė mokykla / 12 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą