Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokinių žinių tikrinimas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mokinių žinių tikrinimas

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Tikrinimo rūšys ir funkcijos. Tikrinimo metodai. Trumpalaikiai rašomieji darbai. Diktantas. Testai. Viktorinos. Įskaitos. Rašomieji darbai. Tikrinimo principai. Neformalus vertinimas. Formalus vertinimas. Mokinių mokymosi rezultatų tikrinimo ir vertinimo funkcijos ir skirtumai. Vertinimo sistemos. Išvados.

Ištrauka

Vykstant Lietuvos švietimo reformai mokyklose diskusijų netrūksta. Pedagogai ginčijasi dėl vertinimo svarbos, tikslingumo, būdų ir metodų, manydami, jog gina silpnųjų orumą ir teises. Vieni siūlo pripažinti, kad menkas žinių vertinimas tiesiogiai atspindi vaiko žinias ir siūlo jo nevengti. Kiti nenorėdami skriausti negabiųjų, siūlo atsisakyti vertinti pažymiais ir pereiti prie kitokių, iš esmės tą patį reiškiančių simbolių arba mokinio žinias nusakyti apibendrinimais, charakteristikomis.
Kai kurie mokytojai įtikinėja, kad mokiniai labai nori pažymių, kad pažymys "verčia" mokytis. Mokinių tėvai reikalauja pažymių, sakydami, kad be jų nebežiną, kaip vaikai mokosi. Apie mokinių tikrinimą ir vertinimą mokytojai pedagoginėje spaudoje rašo ne tiek jau daug. Todėl tikrinti ir vertinti yra labai sunku. Tačiau dar sunkiau patirti, kaip tai reikėtų daryti, nes kiekvienas vertinimas yra individualus, priklausantis nuo mokytojo ir mokinio. Kiekvienas vertinimas paliečia jausmus, ir nėra vieno gero būdo visiems mokiniams. Būtina suvokti, kad vertinimas - tai ne vien pažymys, bet ir šypsena, pritarimas, paskatinimas ar patylėjimas. Kad pažymys - ne drausminimo ar bausmės priemonė. Kad vertinimas turi tyri būti individualizuotas, atsižvelgiant į tai, kokią pažangą padarė mokinys savo paties atžvilgiu ir kokią - lyginant su kitais.
Vertinimas – mokytojų atliekamos funkcijos renkant informaciją. Mokytojų sprendimai turi didelės įtakos mokinių gyvenimui ir todėl jie turi būti grindžiami kiek galima svarbesne ir tikslesne informacija.
Mokslininkai įvairiai įvardina vertinimo sampratą:
- L.Jovaiša teigia, jog vertinimas – tai konkretus ir vienareikšmis pedagogų ar moksleivių veiklos ir elgesio kokybės laipsnio nustatymas pagal ugdymo tikslus, uždavinius, mokymosi ir darbo normas.
- Pagal Gage N. L., Berliner D. C, vertinimas – informacijos rinkimas, interpretavimas ir apibendrinimas tam, kad būtų galima padaryti sprendimus. Pagal R. I. Arends vertinimas – terminas siejamas su visa mokytojo surinkta ir apibendrinta informacija apie savo mokinius ir klases.

Parengiamasis tikrinimas – tikslas nustatyti mokinių žinių lygį, kai jie susirenka po vasaros atostogų. Sudėtingiausia mokytojui pirmą kartą atėjusiam į klasę, o ypač jei jis tik pradeda mokytojauti. Tokiais atvejais parengiamasis tikrinimas gali trukti ilgesnį laiką. Organizuojamos pratybos, mokiniai klausinėjami, dirbama su vadovėliais.
Einamasis tikrinimas – lydi visą mokymo procesą. Kontroliuojamas mokinių dėmesys, kiek jie aktyviai dalyvauja mokymo procese nagrinėjant naują medžiagą, mokytojas pagal reikalą koreguoja žinias, mokėjimus bei įgūdžius. Žemesnėse klasėse mokiniai klausinėjami kiekvieną pamoką, vyresnėse, lemia savaitinių pamokų skaičius.
Baigiamasis tikrinimas – organizuojamas mokslo metų pabaigoje, kartais užbaigus trimestrą, platesnį vadovėlio skyrių. Rašomi kontroliniai darbai, atsakoma į klausimus, atliekami pratimai. Šių darbų tikslas, gilinti, įtvirtinti žinias, mokyti jas taikyti praktikoje.
Suvestinis tikrinimas – egzaminai. Dabar jis organizuojamas baigus 10-12 klasių. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-10-12
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai7
Dydis19.17 KB
Autoriuslyberta
Viso autoriaus darbų28 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas0
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniu ziniu tikrinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Marijampolės kolegija
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą