Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mentoriavimo modelis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Mentoriavimo modelis

  
 
 
1234567891011121314
Aprašymas

Įvadas. Sąvokos mentorius kilmė. Mokslinis mentoriavimo pagrindimas. Mentoriavimo veikla. Mentoriaus vaidmenys ir funkcijos. Mentoriavimo formos. Mentorius visuomenėje. Kodėl verta būti mentoriumi. Mentorius – mokytojų mokytojas. Išvados.

Ištrauka

Pereinant į Žinių amžių, keičiasi požiūris į tai, kas yra mokymasis, kur, kaip, ir kuriems tikslams jis vyksta. Mes vis labiau tikimės, kad mokymo ir mokymosi metodai bei sąlygos prisitaikys prie gana prieštaringų interesų, poreikių ir reikalavimų. Mokymas kaip profesinis vaidmuo per pastaruosius dešimtmečius smarkiai keičiasi: mokytojai ir instruktoriai tampa orientuotojais, patarėjais ir tarpininkais.
Naujasis žinių amžius reikalauja ne tik technologijų vystymosi, sparčios ekonominės plėtros, bet kelia didesnius reikalavimus ir pačiam individui. Norėdamas adaptuotis kintančioje visuomenėje ir jaustis pilnaverčiu jos nariu, žmogus negali tenkintis žiniomis įgytomis universitete, mokykloje, šeimoje, todėl labai svarbu integruoti mokymąsi ir į suaugusiųjų gyvenimą.
Suaugusiųjų mokymasis skiriasi nuo vaikų mokymosi vien jau tuo, kad suaugusieji į mokymo įstaigą ateina jau su tam tikromis žiniomis, patirtimi bei nuostata į mokymąsi, jo procesą. Tokiam mokymuisi negali vadovauti pedagogai ugdantys vaikus. Todėl šio darbo tikslas - atskleisti suaugusiųjų mokytojo atsiradimo priežastis, jų funkcijas, darbo metodiką, privalumus.

Suaugusiųjų mokymosi samprata mūsų visuomenėje dar gana naujas reiškinys, kai kur ne tik, kad sunkiai suvokiamas, bet ir nežinomas ar nepripažįstamas. Sąvokos mentoriavimas vartojimas ir supratimas Lietuvoje yra retas, nors jos kilmės šaknys glūdi dar antikoje.
Mentoriaus vardo atsiradimas mokytojų rengimo teorijoje ir praktikoje sietinas su graikų mitologijos deive Atėne, kuri, norėdama pasirodyti Odisėjui taip, kad jis to nesuprastų, pasiversdavo Mentoru – Odisėjo jaunystės laikų bičiuliu. Mentoro pavidalu prisidengusi Atėnė duoda patarimus keliaujančiam į Pylą ir Spartą Odisėjo sūnui Telemachui. Pedagogine prasme pirmą kartą ši sąvoka pavartota Naujaisiais amžiais 1699m. nuo tada mentorius traktuojamas, kaip patyręs patarėjas, mokytojas.
Nors mūsų visuomenėje mentoriavimas vienas naujausių reiškinių, tačiau žvelgiant į istoriją matyti, jog tai buvo žinoma jau prieš kelis šimtmečius. Jau tada mentorius buvo traktuojamas kaip patyręs mokytojas, padėjėjas, suvokiantis įvairias pedagogines subtilybes ir niuansus. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-06
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis12 puslapių 
Literatūros šaltiniai5
Dydis19.36 KB
Autoriuslaura
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. G. Gedvilienė
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mentoriavimo modelis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 12 puslapių 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • doc. dr. G. Gedvilienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą