Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Grupiniai metodai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Grupiniai metodai

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Mokymosi samprata ir procesas. Mokymosi metodai. Metodų klasifikacija. Metodų pasirinkimo kriterijai. Grupiniai metodai. Mokytis atrasti padeda darbas grupėse. Grupiniai metodai – aktyvūs mokymo metodai. Mokymasis bendradarbiauti. Grupinių metodų pavyzdžiai. Išvados.

Ištrauka

Gyvendami permainingais laikais, nuolat susiduriame su probleminėmis situacijomis. Gyvenimo aplinkybės skatina keistis įvairiose gyvenimo srityse. Ne išimtis yra švietimas. Vykdomos švietimo reformos, kuriamos naujos teorijos, mokymo sampratos. Reformuoto švietimo paskirtis – duoti pagrindą dinamiškai atsinaujinančiai visuomenei ir kritiškai visuomenės sąmonei. Pagrindinis tikslas – savarankiška ir kūrybinga, maksimaliai savo gebėjimus atskleidžianti asmenybė. Suvokiama, jog svarbu ugdyti asmenį ne tik turintį informacijos, žinių, bet ir gebatį informacijos ieškoti, ją apdoroti, daryti sprendimus. Todėl kuriami, taikomi nauji mokymosi metodai, skatinamas aktyvus bendravimas ir bendradarbiavimas.
Šio referato tikslas – glaustai apžvelgti naują mokymosi sampratą ir grupinių metodų naudą mokymo procese.
Uždaviniai:
• apžvelgti mokymo/si sampratos kaitą, mokymosi sėkmės faktorius;
• aptarti mokymo procese vyraujančius metodus, jų pasirinkimo kriterijus, svarbą, reikšmę mokymuisi;
• aprašyti grupinius metodus bei pateikti pavydžių.


Apie mokymąsi, mokymosi svarbą diskutuojama visur: mokyklose, namuose, įstaigose, universitetuose, žiniasklaidoje. Kalbama apie mokymosi kokybę, mokymosi sampratą, prasmę.
Mokymasis yra pagrindinis žmogaus poreikis. Įvairiose mokymo institucijose ilgą laiką mokymo/mokymosi samprata buvo grindžiama bihevioristų požiūriu, pagal kurį mokymasis iš esmės yra elgesio kitimas, informacijos ir įgūdžių perėmimas. Svarbiausia buvo turėti kuo daugiau informacijos. Dabar einama prie supratimo, jog svarbiausia žinoti, kur ieškoti informacijos ir kaip ją pritaikyti. Iš bihevioristų neišspręstų problemų išsirutuliojo naujesnė, kognityvioji mokymosi samprata. Kognityvioji mokymosi teorija remiasi į žmogų kaip į aktyvų, tikslo siekiantį, gaunantį, apdorojantį informaciją, gebantį susidoroti su iškylančiomis probleminėmis situacijomis, spręsti problemas asmenį. XX a. pab. psichologai ir švietimo specialistai prakalbo apie konstruktyvistiškai suprantamą mokymąsi, kuris reiškia tokią veiklą, kuri pabrėžia aktyvų vaidmenį apdorojant informaciją ir konstruojant žinias
Kalbant apie mokymą bei mokymąsi, reiktų skirti vaikų ir suaugusiųjų mokymąsi. Tapimas suaugusiu yra nuoseklus procesas ir nėra vieno atsakymo, kada žmogus juo tampa. Todėl nėra griežtos ribos, kada reikia remtis pedagogikos principais, o kada užleisti vietą andragogikai. Juo labiau, kad šiuolaikinė pedagogika akcentuoja nemažai tų pačių idėjų, kurios svarbią vietą užima suaugusiųjų mokyme. Vis dėlto egzistuoja vaikų ir suagusiųjų mokymosi skirtumai [12,14]: poreikis žinoti (suaugusieji nori žinoti, kodėl jie turi mokytis, mokomasi savo noru, mokiniams paprastai svarbiausia – gauti gerą įvertinimą), besimokančiojo savarankiškumas(saugusieji yra atsakingi už savo gyvenimą, priimamus sprendimus, mokinys – asmenybė, priklausanti nuo autoritetų, vadovėlių ir kt.), patirtis (suaugusieji, skirtingai nei vaikai, ateina sukaupę į švietimo institucijas skirtingą patirtį), pasirengimas mokytis (suaugusieji pasirengę mokytis dalykų, kurie sprendžia jų gyvenimo problemas), orientavimas (moksleiviai orientuoti į dalyko turinio įsisavinimą, suaugusieji renkasi mokymą ketindami spręsti gyvenimo, karjeros ar asmenines problemas), motyvacija (kiekvienas suaugęs žmogus turi ne tik išorinę, bet ir vidinę motyvaciją tobulėti ir siekti).
Bet kuriuo atveju mokymosi sėkmę lemia keli elementai: mokymosi aplinka, planavimas, poreikių nustatymas, tikslai ir uždaviniai, mokymosi turinys, mokymo/si ištekliai, vertinimas ir mokymo/si metodai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-06
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai14
Dydis25.11 KB
AutoriusSimona
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Grupiniai metodai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą