Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Muzikinio ugdymo didaktiniai aspektai priešmokykliniame amžiuje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Muzikinio ugdymo didaktiniai aspektai priešmokykliniame amžiuje

  
 
 
123456
Aprašymas

Pranešimas. Anotacija. Tyrimo objektas. Tyrimo tikslas. Tyrimo uždaviniai. Metodai. Didaktinės nuostatos. Vaikų muzikalumo puoselėjimas. Kokybės samprata priešmokykliniame muzikiniame ugdyme. Kiekybinis tyrimas. Išvados.

Ištrauka

Anotacija. Straipsnyje pateikiami psichologiniai priešmokyklinio amžiaus vaikų raidos ypatumai; pateikiamos didaktinės priešmokyklinio muzikinio ugdymo nuostatos; apžvelgiami priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymosi motyvai, kompetencijos. Atskleidžiama vaikų muzikalumo puoselėjimo svarba.Taip pat aptariama ugdymo kokybės samprata; pateikiami kiekybinio tyrimo rezultatai bei išvados
Tyrimo objektas- priešmokyklinis muzikinis ugdymas.
Tyrimo tikslas- atskleisti didaktinius priešmokyklinio muzikinio ugdymo aspektus.
Tyrimo uždaviniai:
1. Atskleisti didaktines priešmokyklinio muzikinio ugdymo nuostatas.
2. Pateikti kokybės sampratą priešmokykliniame muzikiniame ugdyme.
3. Apžvelgti tyrimo rezultatus.
Metodai: mokslinės literatūros analizė, kiekybinis tyrimas.
Lietuvos valstybiniuose 2003- 2012 mm švietimo strategijos nuostatuose teigiama, jog švietimas turi būti plėtojamas atsižvelgiant į Lietuvos visuomenei tenkančius naujus iššūkius ir atsiveriančias naujas galimybes: demokratijos ir rinkos ūkio plėtrą, globalizaciją, informacijos gausą, sparčią kaitą, visuomenės išsiskaidymą. Švietimas turi padėti asmeniui ir visuomenei atsakyti į šiuos iššūkius ir pasinaudoti naujomis galimybėmis. Tam būtini esminiai Lietuvos švietimo sistemos pokyčiai, kurie padėtų didinti švietimo sistemos efektyvumą, išplėsti švietimo prieinamumą, sukurti sąlygas tęstiniam, visą gyvenimą trunkančiam mokymuisi, užtikrinti europinius standartus ir šiuolaikinės Lietuvos visuomenės poreikius atitinkančią švietimo kokybę.
Muzika yra viena iš pagrindinių ikimokyklinio ugdymo sričių, todėl keičiantis mūsų šalies dabartiniam edukaciniam, ekonominiam, socialiniam, kultūriniam kontekstui, nūdienos ir ateities iššūkiams mūsų visuomenėje ( naujos žinių sampratos, išteklių, socializacijos), labai svarbu nusakyti sėkmingo priešmokyklinio muzikinio ugdymo(si) veiksnius bei sąlygas, kokybės sampratą, didaktines nuostatas, ugdymosi motyvaciją; taip pat reikia įžvelgti individualius vaiko muzikinius sugebėjimus, imlumą muzikai, sėkmingo ugdymo prielaidas.
O.Monkevičienės nuomone (2003), priešmokyklinio amžiaus vaikai išgyvena sudėtingą raidos laikotarpį, kuris lemia tolesnio ugdymosi mokykloje sėkmę. Priešmokyklinio amžiaus pedagogams svarbu žinoti psichologinius šio amžiaus vaiko ypatumus, jų ugdymosi motyvacijas, kad galėtų kurti vaiko ugdymui(si) palankų mikroklimatą, kad patenkintų jo poreikius.
Priešmokykliniame amžiuje ypač išryškėja vaiko pažintiniai motyvai (vaikas nori daug sužinoti, išmokti skaityti, rašyti, pažinti pasaulį ir kt.), atsiranda vidinė ugdymosi motyvacija- gebėjimas be išorinio palaikymo ilgą laiką atlikti tam tikrą veiklą, pačiam įveikti kilusius keblumus, nepasiduoti ištikus nesėkmei. Šio amžiaus vaikams malonumą teikia pats veiklos procesas, todėl vaiko ugdymas šiame amžiaus tarpsnyje turi būti džiugus. Pažinimo ir kūrybos džiaugsmas žadina vaiko vidinę motyvaciją mokytis.
O.Monkevičienės teigimu (2003), priešmokyklinio amžiaus vaikui labai svarbu padėti išgyventi sėkmės jausmą. Jei vaikas jaučia, kad ta ar kita veikla jam sekasi, jis ir toliau ja domisi. Vidinę ugdymosi motyvaciją stiprina ir ugdymosi lūkesčiai bei jų pateisinimas (vaikas tikisi gauti sunkią užduotį ir ją įveikti, jam tai pavyksta padaryti, tegu ir pedagogui šiek tiek padedant.
Didaktinės nuostatos.
Kalbėdami apie muzikinį ugdymą ikimokyklinėje įstaigoje turime išsiaiškinti muzikinio ugdymo sąvoką. Rinkevičius (1998) teigia, kad muzikinis ugdymas- asmenybę kuriantis žmonių bendravimas, sąveikaujant su muzikos meno bei kitomis kultūros vertybėmis. Tai muzikos mokymas, lavinimas, muzikinis auklėjimas, švietimas, formavimas, prusinimas. Muzikinio ugdymo procesas- ilgalaikė sociokultūrinės aplinkos veiksnių bei veikėjų, ugdytojų ir ugdytinių praktinė ir pažintinė sąveika, per kurią ugdytiniai įgyja muzikinės meninės praktinės patirties bei žinių, perima muzikos mene užkoduotas asmenybės ir sociokultūrinio fono estetines, etines, tautines, dvasines ir kitokias vertybes. Išskirtini šie muzikinio ugdymo proceso aspektai: 1) ugdytinių estetiniai įspūdžiai bei išgyvenimai, t.y. vidiniai ir išoriniai veiksmai, veikla, elgesys, atspindintys išorines veikmes; 2) ugdytojo (jų) išoriniai veiksmai, naudojant muzikos kalbą bei jos estetines vertybes; 3) ugdytinių reakcijų įvertinimas ir ugdytojo pedagoginės veiklos koregavimas.
Lietuvoje muzikinio ugdymo pedagogai gali laisvai rinktis ikimokyklinio muzikinio ugdymo metodus, įgalinančius sėkmingai organizuoti priešmokyklinį muzikinį ugdymą. Daugelis pedagogų dirba vadovaudamiesi prof. A. Katinienės, E. Veličkos, V. Krakauskaitės, A Vaičienės darbais, kitiems artimos E.Gordon bei N. Vetluginos muzikinės sistemos, treti savo veikloje naudoja žymių pasaulio muzikinio ugdymo koncepcijų autorių, tokių, kaip E.Jaques- Dalcroze , Carl Orff, Zoltan Kodaly, Shinichi Suzuki, Dmitrij Kabalevskij, B.Teplov patirtį. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-14
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis5 puslapiai 
Literatūros šaltiniai11
Dydis19.12 KB
Autoriusasta
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Failo pavadinimasMicrosoft Word Muzikinio ugdymo didaktiniai aspektai priesmokykliniame amziuje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 5 puslapiai 
  • 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą