Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Tėvų bendravimas su paaugliais
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Tėvų bendravimas su paaugliais

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Tėvų ir paauglių bendravimas. Paauglys šeimoje. Išvados.

Ištrauka

Šeima yra pirmoji socialinė grupė, su kuria vaikas labai glaudžiai susijęs. Pirmiausia šeima nuo pat kūdikystės yra pagrindinis tarpininkas tarp visuomenės bei jos kultūros ir vaiko. Čia vaikas girdi, kas dedasi aplink jį, čia vertinami ir jautriai išgyvenami įvykiai, kuriems nelieka abejingas ir vaikas. Čia jis girdi gimtosios kalbos garsus, tarmę, perima šeimos tradicijas.
Šeimoje visada kartu gyvena dvi kartos- tėvai ir vaikai, o kartais ir trys- tėvų tėvai ( močiutė, senelis ar abu kartu). Šeimos struktūra ir jos narių tarpusavio santykiai taip pat itin svarbus veiksnys, nes kiekvienas jų atskirai ir vientisa struktūra veikia vaiką, formuoja jo santykius su kiekvienu ir su šeima kaip visuma.
Auklėjimo stilius gali būti labai įvairus, nes jis priklauso nuo tėvų išsilavinimo, šeimos socialinių normų, pedagoginės intuicijos.


Tėvų bendravimas su paaugliais yra visai kitoks. Šio amžiaus vaikas jau gali ir nori geriau pažinti gyvenimą, žmones ir pats save, rasti savo vietą gyvenime. Paauglys atkakliai ieško draugų už savo namų sienų, stengiasi būti savarankiškas. Lygina tai, ką
mato savyje, su tuo, ką įžvelgia kitame žmoguje; visa, ką daro, tikrina pagal tai, ko tikisi iš jo kiti. Bendraudamas gauna duomenų apie save ir kitus, išsiugdo norą tobulėti. Tokios svarbios asmenybės savybės, kaip pareigingumas, principingumas, atsakomybės jutimas, sąžiningumas, atjauta, gerumas, bendraujant ne tik reiškiasi, bet ir lavėja.
Bendraudami su paaugliais, tėvai turi:
1. Būti taktiški ir draugiški. Ikimokyklinukus tėvų diktatą priima be pasirinkimo, o paauglys į nurodymus, paliepimus, patarimus žiūri gana kritiškai, su tam tikru įtarumu ir nepasitikėjimu, linkęs greitai įsižeisti, audringai prieštarauti. Draugiškas, lygiateisiškumu grįstas bendravimas suartina tėvus ir vaikus, sušvelnina amžiną kartų problėmą, neleidžia vaikams nutolti nuo šeimos ir ieškoti užuovėjos kitur.
Svarbu tėvų žodžių bei darbų vienovė, nes paaugliai jautriai reaguoja į jų netaktą ir melą. Vaikų akyse nedera idealizuoti savęs, nes paaugliai į tokį idealizavimą kartais žiūri palyginti skeptiškai ar net pašaipiai.
2. Nepasiduoti pykčiui, bet visada išlikti mandagūs. Supykę tėvai dažniausiai neįstengia susivaldyti, prasilenkia su mandagumo taisyklėmis, daro daugiau klaidų. Mandagumas šeimoje ypač reikalingas, nes tėvų elgesys ugdo atitinkamą auklėtinio elgesį. Tėvų nemandagumas skatina ir vaikų nemandagumą.
Ką turi daryti, kaip turi elgtis supykę tėvai?
a) Išsiaiškinti, kas kelia pyktį. Gal dėl to, kas įvyko, neverta taip pykti?
b) Pykstant išmokti neužgaulioti, kaltinti, žeminti, bet atskleisti savo pykčio priežastis ( ,,Esu nepatenkintas tuo ir tuo", ,,Tavo elgesys žemina šeimos garbę").
c) Atminti, kad supykus negalima nieko svarbaus spręsti ir priimti sprendimo.
Pykčiui atslūgus viskas atrodo kitaip.

3. Mokėti padrąsinti. Šeimos tarpusavio santykiai turi būti tokie, kad ne tėvai klaustų vaiką, kas jam atsitiko, o vaikas sakytų: ,,Mama (tėte), nežinau, kas man darosi, ką man daryti". Drovumas, aiškingas elgesys,užsiskleidimas, kiūtojimas savame kiaute- būsena, kurią tėvai turi suprasti, o supratę paskatinti bei padrąsinti vaiką. Net netinkamai pasielgę, vaikai neturi bijoti pasipasakoti tėvams ir iš jų turi išgirsti padrąsinimą žodį.
4. Neapkarauti vaiko neįvykdomais reikalavimais. Kai kurių tėvų manymų, ,, paspaudus" iš vaiko galima išgauti viską. Dėl to reikalaujama, kad mokytųsi tik dešimtukais, lankytų papildomą muzikos arba dailės mokyklą, iš karto tobulintųsi keliose srityse. Taip vieni tėvai verčia vaiką ištisas dienas sėdėti prie knygų, kiti nuolat uja, priekaištauja, treti griebiasi diržo ar rykštės. Labai sunkūs arba nepakeliami reikalavimai blogina tarpusavio santykius, verčia vaiką išsisukinėti arba net atžariai elgtis, sukelia jam neurozę. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-20
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai4
Dydis13.29 KB
Autoriusvirga
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojaslekt. Lina Seliokienė
Švietimo institucijaMarijampolės kolegija
FakultetasEdukologijos ir socialinio darbo fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Tevu bendravimas su paaugliais [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Marijampolės kolegija / 3 Klasė/kursas
  • lekt. Lina Seliokienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą