Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Ugdymo tikslai ir uždaviniai (2)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Ugdymo tikslai ir uždaviniai (2)

  
 
 
123456789101112
Aprašymas

Įvadas. Ugdymo uždaviniai. Ugdymo tikslai. Išvados.

Ištrauka

Sakoma, kad ugdymo, kuris nieko nesiekia, nebūna. Kad kažką pasiekti, turi būtinai turėti tikslą ir uždavinius. Kad įgyvendinti ugdymo tikslą ir uždavinius būtina pagalvoti apie žmogaus esmę. Žmogaus esmę apibūdina atsakymai į klaisimus: t.y. Kas mes?, Iš kur mes atsiradome?, Kur gyvenimo prasmė? Atsakymai į šiuos klausimus svarbūs todėl, kad pagal juos yra grindžiami ugdymo tikslai. Tačiau kiekvienas žmogus turi pats rasti savo gyvenimo prasmę ir tai jam pavyks tik tada, kada jis turės aiškų tikslą ir sugebės atitinkamai reguliuoti savo įgimtus poreikius ir lavinti savo būsimos ateities poreikių raidą.
Tikslas, tai sąmoningas tam tikros veiklos galutinio rezultato supratimas, kada tu žinai ko nori ir kaip tu tai pasieksi. Tikslas nusako, dėl ko kas nors daroma ar įvyksta. Kitaip dar jį galima pavadinti siekiamąja priežastimi, nes turi didelę reikšmę rezultatui gauti. Tikslas, kaip siekimas to ko trokšti, suaktyvina žmogaus valią, ir todėl dar dažnai vadinamas tarsi vidiniu žmogaus motyvu, kurį nusistatęs, gauni ko nori.
Kad pasiektum norimą tikslą, turi turėti nusistatęs uždavinius. Siekdamas tikslo, ką nors išspręsti, ar rasti norimus atsakymus, turi tarsi nusistatyti nuoseklų planą, kaip tu tai pasieksi. Visi atskiri veiksmai tikslui pasiekti yra vadinanami uždaviniais. Ugdymo uždaviniai padeda suvokti, kad kiekvienas pedagogas vienu metu turi spręsti galybę uždavinių, kad gautų norimą ugdymo tikslą.


Ugdymo uždaviniu laikomi tie veiksmai, kurie būtini tikslui pasiekti. Kiekviena veikla paprastai susideda iš jos planavimo ir įvykdymo. Todėl ugdymo uždaviniai gali turėti savo tikslus, o tikslai savo uždavinius. Priklausomai nuo to ar realus yra nustatytas tikslas, kiek jis yra konkretus ir kokia jo įgyvendinimo sąlyga, galima nustatyti pagrindinius ir pagalbinius ugdymo uždavinius. Mokykla – ugdymo įstaiga, nuo kurios priklauso, kokią mes turėsime ateitį, nes kokius ji išugdys vaikus ir vėliau asmenybes, tokia ir bus ateitis. Mokykla turi organizuoti darbą taip, kad būtų ugdomos ne tik fizinės jėgos, bet ir kultūrinės visuomenės vertybės.
Ugdymo uždaviniai yra skirstomi į formalius ir neformalius. Neformaliųjų uždavinių grupė skatina auklėtojus orientuotis į objektyvią tikrovę, o formaliųjų uždavinių grupė yra susijusi su subjektyviąja tikrove. Uždaviniai susiję taip kaip subjektas su objektu: juo daugiau subjektas įgyja objektyvių vertybių, tuo labiau jis objektyvuojasi. Šių objekto ir subjekto sąsajų įgyvendinimas brandina darnią asmenybę. Vienas svarbiausių šiuolaikinės mokyklos uždavinių yra ugdyti darnią piliečių bendruomenę. Mokykla stengiasi bendraudama ir bendradarbiaudama su tėvais išugdyti savarankiškus, visapusiškai išsilavinusius, sąmoningus, atsakingus, kūrybingus, toliau dirbti ir mokytis pasirengusius jaunuolius, nuo kurių priklauso mūsų visų ateitis.
Ugdymo uždavinius geriausia analizuoti atskyrus juos vieną nuo kito, nors jie ir glaudžiai tarpusavyje susiję. L. Jovaiša (2001) remdamasis ugdymo tikslų ir uždavinių sistema, apibrėžia dalinių ugdymo tikslų (uždavinių) sistemą, išskirdamas penkis jos komponentus:
1) kūno kultūra, arba fizinis lavinimas. Uždaviniai: higieninis lavinimas, ekologinis lavinimas, fizinis lavinimas, sportinis lavinimas;
2) psichinis lavinimas. Pagrindas – kultūra, idealijos, psichinė veikla. Uždaviniai: intelekto lavinimas, motyvacijos, savireguliacijos tobulinimas, charakterio tobulinimas, žmogaus pasaulėžiūros tobulinimas;
3) socialinis auklėjimas. Pagrindas – visuomeninės vertybės. Uždaviniai: drausminimas, darbinis auklėjimas – suvokti darbo esmę, sunkumus, gebėti juos įveikti, darbštumo ugdymas, ekonominis auklėjimas – materialinių ir dvasinių vertybių išsaugojimas, nacionalinis ir visuomeninis auklėjimas – tolerancija kitoms tautoms, pilietiškumas;
4) kultūrinis lavinimas. Pagrindas – kultūros vertybės. Uždaviniai: mokslinimas, techninis ir technologinis lavinimas, meninis lavinimas, etinis lavinimas;
5) praktinis auklėjimas. Jo pamatas – idealai. Uždaviniai: pasaulėžiūros ugdymas, religinis auklėjimas, dorinimas, etinis auklėjimas, mokėjimas įterpti į savo gyvenimą naujausias technologijas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-12-31
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis17.15 KB
AutoriusKristina
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. L. Žukauskienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ugdymo tikslai ir uzdaviniai (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • doc. dr. L. Žukauskienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą