Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Bendruomenė ir žmogaus ugdymas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Bendruomenė ir žmogaus ugdymas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Žmogaus ir ugdymo samprata filosofiniu požiūriu. Klasikinės ugdymo koncepcijos. Laisvojo ugdymo paradigma. Išvados.

Ištrauka

"Ugdymas ir ugdymasis – tyroji žmogaus gyvenimo versmė. Jos plotis, gylis neišmatuojamas kaip ir pats gyvenimas, apimantis santykių su kitais žmonėmis įvairovę. Juo tie santykiai įvairesni, subtilesni, juo prasmingesnis gyvenimas. Ugdymas natūraliai į juos įsilieja, gausindamas ir skaidrindamas šaltinius, iš kurių teka tikrovės pažinimo ir išgyvenimų, bendravimo šilumos ir vaisingumo versmės."
"Žmogus – besiugdanti būtybė. Tuo jis iš esmės skiriasi nuo visų kitų būtybių. Ugdymasis įdiegtas į jo prigimtį. Tas ugdimosi daigas, saviugdos pradas, daro jį itin jautrų ir imlų aplinkos poveikiams."
Ugdymo esmę daugelis tyrinėtojų aiškina skirtingai, kadangi laikomasi skirtingų filosofinių, psichologinių, sociokultūrinių koncepcijų. Vieni akcentuoja ugdytojo veiklą, vienkryptį veikimą į ugdytinį, kiti – dvikryptį veikimą. Todėl ugdymas nagrinėjamas įvairiais aspektais – kaip sąveika, kaip bendravimas, kaip santykiavimas, kaip veikla, kaip valdymas ir pan. Visi požiūriai į ugdymą, nors ir skirtingi, tačiau iš esmės yra teisingi, nes atspindi ugdymo tikrovę.
"Ugdymo filosofija įgyja prasmę tada, kai ugdytojai pripažįsta poreikį aiškiai apmąstyti savo veiklą ir pamatyti ją platesniame individualios ir visuomenės raidos kontekste."
"Ugdymo filosofijos paskirtis – analizuoti ugdymo realybę, susietą su bendrosiomis žmogaus būties problemomis."

Tikslas - ugdymo filosofijos, filosofinės pedagogikos, kontekste atskleisti ugdymo aspektus.

Uždaviniai
1. Išnagrinėti žmogaus ir ugdymo sampratą.
2. Atskleisti klasikinės ugdymo koncepcijos formavimąsi veikiant filosofinėms sistemoms.
3. Atskleisti laisvojo ugdymo paradigmas.


"Ugdymo klausimais rašė daugelis filosofų: ugdymo problemos taip susietos su žmogaus būtimi, kad ją būtų sunku aptarti, nepalietus ugdymo klausimų."
"Žmonijos istorijoje ugdymas laikytinas ir progreso priežastimi, ir jo padariniu, o apmąstymai apie žmogaus būtį tiesiogiai siejasi su ugdymo įprasminimu." ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-24
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis14.26 KB
AutoriusEdita
Viso autoriaus darbų7 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bendruomene ir zmogaus ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą