Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Dydžio vaizdinių formavimas ikimokykliniame amžiuje ir pirmoje klasėje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Dydžio vaizdinių formavimas ikimokykliniame amžiuje ir pirmoje klasėje

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Kaip ankstyvoji amžiaus vaikai suvokia daikto didumą. Kaip ikimokyklinio amžiaus vaikai suvokia daikto matmenis. Kaip vaikai skiria tris daiktų matmenis. Mokymas lyginti daiktų dydžius iš akies. Priemonės daikto dydžiui suvokti.

Ištrauka

Daikto didumo, jo formos ir sunkio suvokimo problema yra sensorinė problema. Sensorinis auklėjimas yra vienas iš svarbiausių ikimokyklinio amžiaus vaikų auklėjimo uždavinių.
Daikto didumas, forma ir sunkis yra jo savybės, suvokiamos įvairiais analizatoriais: regėjimo, lytėjimo, raumenų. Objektų savybės nustatomos iš receptorinių aparatų judėjimo. Jeigu daiktas yra visiškai šalia mūsų, jo didumą ir formą suvokiame lytėjimu arba regėjimu. Tačiau toliau nuo mūsų esančių daiktų didumo, formos regimasis suvokimas priklauso nuo tam tikrų savybių: nuo atstumo iki daikto, nuo daikto padėties (horizontalios ar vertikalios); dviejų daiktų didumo suvokimas ir lyginimas priklauso ir nuo to, ar jie vienodai nutolę nuo stebėtojo.
Prie toliau esančio daikto regimojo suvokimo prisideda ir akių raumenų judesiai.
Dėl šių įvairių sąlygų daikto didumo ir formos suvokimo plėtojimas yra sudėtingas ir ilgas procesas.
I. Sečenovas savo darbuose "Jutimo organų fiziologija" ir "Galvos smegenų refleksai" parodė, kad periferinis daikto didumo suvokimo mechanizmas yra dėsninga atspindžio didumo akies tinklainėje ir akies raumenų susitraukimo sąveika. Daikto didumas suvokiamas, kai abiejų akių regėjimo ašys suvedamos tam tikru regėjimo kampu, o šitas regėjimo ašių suvedimas matuojamas raumenų pojūčiu. Regėjimo kampo dydžio kitimas yra daikto didumo rodiklis akies tinklainėje. Tačiau vien iš atspindžio tinklainėje mes dar negalime spręsti apie daikto didumą, nes tas atspindys priklauso nuo atstumo iki daikto. Nustatyti daikto didumą regėjimo organais galima tik tada, kai smegenų žievėje susiformuoja ryšiai tarp regėjimo analizatoriaus dalių – tinklainės ir analizatoriaus judamosios dalies, t.y. akių raumenų, kurie padeda joms suvokti daiktą iš tam tikro atstumo.
Kaip įrodymą I. Sečenovas pateikia tokį faktą: jeigu paimsime tris įvairaus didumo daiktus ir nunešę kiekvieną padėsime tokiu atstumu nuo akių, kad visi jie būtų matomi tuo pačiu regėjimo kampu, tai suvoksime, kad daiktai nevienodo didumo, nors jų regėjimo kampas ir yra tas pats.
Analizuodamas šį faktą I. Sečenovas rašo: "taip yra todėl, kad regėjimo procese visų trijų daiktų regėjimo kampas yra tas pats, o regėjimo ašių suvedimas skirtingas – žiūrint į arčiausią daiktą – didžiausias, o toliausią – mažiausias.
Vadinasi daikto didumas (kaip ir kiti erdvės požymiai) suvokiamas judančiomis akimis. Todėl raumenų pojūčiams I. Sečenovas pripažino ypač didėlį vaidmenį.
Raumenų pojūčiais akis tarsi ranka "apčiupinėja" daiktą. Ji funkcionuoja tarsi matavimo prietaisas. "Matuotojai" yra pojūčiai, kurie atsiranda, akims judant. Jie padeda suskaidyti ir įforminti daiktą, ko nejudri akis negalėtų padaryti.
Didumo suvokimo tobulėjimui įtakos turi ir pojūčiai, atsirandantys, liečiant daiktą rankomis. Tačiau tarp vaizdo tinklainėje ir akies raumenų proprioreceptorių ir tarp lytėjimu patikrinto daikto didumo pratybų metu susidaro laikinasis ryšys, kuris vėliau leidžia tik akimis, neliečiant lyginti daiktus pagal didumą.
Laikinąjį ryšį sustiprinti padeda ir žodis. Daikto didumas nustatomas, pirma, jutiminiu suvokimu, o antra – žodžiu, apibendrinančiu šį suvokimą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-31
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis10 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis28.39 KB
Autoriuslijanuze
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word Dydzio vaizdiniu formavimas ikimokykliniame amziuje ir pirmoje klaseje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 10 puslapių 
  • 3 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą