Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagoginio bendradarbiavimo veiksniai ir sistema
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagoginio bendradarbiavimo veiksniai ir sistema

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Sąveikaujančios sistemos, įtakojančios žmogaus formavimąsi. Pedagoginio bendradarbiavimo sistema. Pedagoginių sistemų plėtros kryptys. Mokytojo asmenybė. Išvados.

Ištrauka

Pedagoginis bendradarbiavimas suprantamas kaip konstruktyvios socialinės – pedagoginės sąveikos sistema, kurioje dalyvauja trys ugdymo dalyvių grupės : mokytojai , vaikai ir tėvai. Orientuodamiesi į tarpasmeninę ir tarpgrupinę sąveiką bei nusiteikimus vienas kito atžvilgiu , jei siekia dalykinio ar asmeninio pobūdžio dialogo ir veiksmų , kurių pagrindu yra realizuojamas ugdymo tikslas.
Pedagoginio bendradarbiavimo kaip sistemos pagrindas – pozityvūs mokytojų – mokinių – tėvų santykiai , kuriuos galima pavaizduoti kaip neišardomą trikampį. Pedagoginio bendradarbiavimo sistema apimam ir kitas ugdymo procesą mokykloje įtakojančias sąveikas : mokinio – mokinių bendruomenės, mokinio šeimos ir klasės bei mokyklos tėvų bendruomenės , o taip pat sąveikas pačių pedagogų bendruomenėje.

Analizuodamas žmogaus ir aplinkos sąveiką U. Bronfenbrenner išskiria keturis tarpusavyje sąveikaujančias sistemas , įtakojančias žmogaus formavimąsi. Mikrosistema suprantama kaip asmenybės pačios artimiausios aplinkos ryšių kompleksas, tiesiogiai įtakojantis asmenybės formavimąsi. Mezosistema aiškinama kaip mikrosistemų sąveikos rezultatas. Echosistemą, pagal U. Bronfenbrenner, sudaro mikro – ir mezo – sistemos bei tam tikros socialinės struktūros, įtakojančios aplinkos ryšių tinklą, kuriame yra besiformuojanti asmenybė. Mikrosistema yra mikro -, mezo - ir echo – sistemų bei kintančios kultūros ir subkultūros sąveikos rezultatas.


Atitinkamas sistemas galima išskirti ir pedagoginio bendradarbiavimo sistemoje. Mikrosistema pedagoginio bendradarbiavimo sistemoje apima besimokančiojo klasės ir šeimos mikrosistemos. Taip pat į mikrosistemų įeina ir visos mokyklos mokinių bei pedagogų bendruomenės mikrosistemos. Mikrosistemoje mokinio asmenybę veikia sąveikos su mokytoju, mokiniais, mokyklos pedagogais. Būtina pažymėti, jog mokinys šiose sąveikose, būdamas subjektu, nėra pasyvus ir taip pat per šias sąveikas tiesiogiai veikia artimiausios aplinkos mikrogrupės kaip ir jos veikia mokinį. Mezosistema, kaip mikrosistemų sąveikos rezultatas, bendradarbiavimo sistemoje apima šias sąveikas : mokytojas – mokiniai, mokiniai – tėvai, mokytojas – mokytojai, mokinių tėvai – mokyklos administracija. Mezosistema per mikrosistemų sąveikas teikia sinerginį efektą ir savo kompleksiniu poveikiu įtakoja asmenybės vystymąsi. Pakankamai svarbi asmenybės formavimuisi yra, nors ir netiesiogiai ją veikianti " pagrindinių " ugdytojų – mokytojo ir vaiko tėvų edukacinė sąveika, įtakojanti pastarųjų tarpusavio nuostatas bei pedagoginės veiklos strategijas. Mikro – ir mezo – sistemos bei specifinės socialinės struktūros, kurios sujungia aplinkas, supančios besiformuojančią asmenybę ryšius, sudaro echosistemą. Ši sistema, kaip nurodo Targomadzė, apima visą švietimo sistemą, vyriausybę, ekonomiką, masinės informacijos priemones ir t.t. Pedagoginio bendradarbiavimo sistemos makrosistemą sudaro visuomenės kultūra, grindžiama jos vertybių sistema, bei jos įvairių sistemų principai. Bendradarbiavimas, tapęs visuomenėje pripažįstama vertybe, formuoja "naują" – demokratinę – visuomenės kultūrą visose socialinio gyvenimo srityse. Echo- ir makro- sistemos individo vystymąsi įtakoja per mikro- ir mezo- sistemas, o pastarosios per sąveikas jose įtakoja echo- ir makro- sistemas.
Pedagoginio bendradarbiavimo vyksmo sisteminį pobūdį apsprendžia ir tai, kad jis apima visą vaiko gyvenimą: mokykloje ir namuose, pamokų ir popamokinės veiklos metu. Taip pat bendradarbiavimas veikia kaip sistema ir dėl jo evoliucionuojančio pobūdžio, kurį objektyviai kasmet sąlygoja vaikų perėjimas į aukštesnę klasę. Taip pat bendradarbiavimas pasireiškia kaip pedagoginių idėjų ir veiksmo sistema, nes tik jų vienovė gali užtikrinti bendradarbiavimo procesų vyksmą visoje pedagoginio bendradarbiavimo sistemoje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-02-02
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis7 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis12.39 KB
Autoriusjolanta
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagoginio bendradarbiavimo veiksniai ir sistema [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 7 puslapiai 
  • 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą