Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaikų mokymo dainuoti pedagoginės sąlygos ir galimybės
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaikų mokymo dainuoti pedagoginės sąlygos ir galimybės

  
 
 
1234567891011
Aprašymas

Įvadas. Dainos mokymas. Pedagoginės sąlygos. Galimybės. Išvada.

Ištrauka

Žmogaus auklėjimas nuo senų laikų neatsiejamas nuo muzikinio ugdymo, o pastarasis neįsivaizduojamas be dainavimo. Žmogaus balsas – tai kiekvieno savitas nepakartojamas muzikos instrumentas, kuris dažnai suteikia mums džiaugsmo ir yra vienas saviraiškos būdų. Neveltui dainavimo svarbą pabrėžia ir žinomi muzikinio ugdymo specialistai. "Net ir mokant vaiką groti muzikiniu instrumentu, pirmiausia reikia (bent metus) jį mokyti dainavimo. <…> Muzikos šaknys – dainavime", - rašė Z. Kodajus. Tačiau gaila, kad tik kai kam pavyksta atskleisti visą jo individualų grožį. ("Žvirblių takas"; 2001m.; Nr-4; 28ps.)
Ugdant visapusišką, harmoningą vaiko asmenybę, svarbus vaidmuo tenka muzikiniam auklėjimui. Tačiau muzika darys vaikui poveikį tik tada, kai įvairios muzikos rūšys ir formos bus derinamos, atsižvelgiant į fizinius ir psichologinius jo amžiaus ypatumus bei individualias savybes. (A. Katinienė "Ikimokyklinio amžiaus vaikų dainavimo mokymo metodika"; 1978m.)
Vaiko muzikiniai gabumai išryškėja atsiskleidžiant jo gebėjimams dainuojant, grojant, ritmuojant. Muzikinių gabumų raida tiesiogiai susijusi su muzikinių gebėjimų plėtote. Muzikiniai gabumai ar jų užuomazgos yra paveldima. Apie muzikinius gabumus ir jų lygį galima spręsti iš individo gebėjimo reikštis muzikinėje veikloje. Jeigu vaikų muzikinių gebėjimų lavinimui nesudarytos muzikinės pedagoginės sąlygos, negalima spręsti apie jo muzikinius gabumus. Nelavinami muzikiniai gebėjimai neatspindi vaiko muzikinių gabumų. Muzikinių gabumų užuomazgos gali būti aukščiausio lygio, tačiau nesudarius jų lavinimui muzikinių sąlygų gabumai nelavėja, apmiršta ir lieka jo paties lygio. Pedagogo užduotis – sudaryti visas sąlygas lavėti vaiko muzikiniams gabumams, kad jų raida pasiektų aukščiausią lygį. Reikia atminti, kad vaikas ne visose muzikinėse veiklose gali reikštis vienodai sėkmingai. Vieni vaikai geriau dainuoja, kiti – ritmuoja, kiti- samprotauja. Todėl labai svarbu organizuoti įvairiapusę muzikinę veiklą, kad kiekvienas vaikas galėtų joje atsiskleisti pagal išgales. ( "Žvirblių takas"; 2001m.; Nr.-4; 24ps.)


Muzikinės veiklos viena svarbiausių sričių, anot D.Aukštikalnytės, - dainos mokymas. Nenuostabu, nes čia susilieja ritmo vertės pajautimas suvokiant garso aukštumą, poetiniam tekstui suteikiamas melodinis motyvas. Pagrindiniai vokaliniai įgudžiai yra dikcija, artikuliavimas, kvėpavimas, intonavimas. Dainavimas daro tam tikrą poveikį vaiko emocinei bei pažinimo gebėjimų raidai, nes dainos turinio suvokimas ir atlikimas kelia tam tikras emocijas (sužavi), skatina užduoti klausimus, ne tik kas ir kur vyksta, bet ir kaip ir kodėl vyksta. Ši informacija lieka vaiko atmintyje. Taip pamažu kaupiama asmeninė muzikinė patirtis, ugdomas muzikinis skonis.
Kadangi mokant dainos tokie muzikiniai komponentai, kaip antai: klausymas, ritmavimas, dainavimas, - susilieja su atlikimo technika (kvėpavimu, garso formavimu ir kt.), šiam procesui metodinė literatūra skiria daug dėmesio.("Žvirblių takas"; 2001; Nr.-6; 49 ps.) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-03-30
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis13.66 KB
AutoriusZivile
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2004 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasEdukologijos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiku mokymo dainuoti pedagogines salygos ir galimybes [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • 2004 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą