Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Kompiuteriniai žaidimai šiandieninėje visuomenėje
   
   
   
naudingas +1 / nenaudingas -1

Kompiuteriniai žaidimai šiandieninėje visuomenėje

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627
Aprašymas

Įvadas. Priešmokyklinio amžiaus vaikų kompiuterinės veiklos ir žaidimų sąsajos. Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo procesas ir kompiuterių panaudojimo galimybės. Kompiuterinių žaidimų nauda. Elektroniniai žaidimai: galimi pavojai. Kompiuteriniai žaidimai kaip socialinė sąveika ir programa. Kompiuteriniai žaidimai ir mokomoji veikla. Kalbos mokymasis. Žaidimai kariuomenėje. Žaidimai, kurių bijoma. Galima studijuoti kompiuterinius žaidimus. Kompiuterių įtaka vaiko asmenybės raidai. Kompiuterinių žaidimų ir interneto įtaka smurtui prieš vaikus. Kompiuterinių žaidimų poveikis vaikams. Neigiamą kompiuterinių žaidimų poveikį švelninantys veiksniai. Neigiamą kompiuterinių žaidimų poveikį stiprinantys veiksniai. Rizikos grupės vaikai. Interneto poveikis vaikams. Priklausomybė. Išvados. Priedas (1).

Ištrauka

Kiekvienas žmogaus amžiaus tarpsnis nuo ankstyvosios vaikystės ikimokykliniame bei jaunesniajame mokykliniame amžiuje formuoja savitą žaidybinę veiklą, tuo pačiu ir savitą žaidimų struktūrą. Jau anks-tyvojoje vaikystėje, pradedant aštuonioliktuoju gyvenimo mėnesiu, vaiko protas išsivysto tiek, kad vaiko matomi vaizdai susisieja su ženklais, ženklų sistema. Vaizdas jungiasi su ženklu, sąvoka įjungiama į funkcinę ženklų sistemą. Ši ženklų sistema įprasminama kalba. Tai vaiką verčia mąstyti, įgyvendinti žai-dimo poreikius. Poreikiai sužadina motyvą pamėgdžioti. Pamėgdžiojama tai, kas papuola į vaiko interesų lauką. Visa tai formuoja ir savitą žaidimų struktūrą, savitą žaidybinę veiklą, kuri vaikui augant, plečiantis jo socialiniams vaidmenims, augant veiklos savarankiškumui, kinta, yra dinamiška savo prigimtimi (Žu-kauskienė R., 1996).
Šiai veiklai kisti didelės įtakos turi suaugusio žmogaus nuostatos vaiko atžvilgiu. Vaiko žaidimų struk-tūra bei jų turinys priklauso nuo suaugusiųjų - tėvų bei pedagogų pasirinktų ugdymo krypčių, tikslų bei uždavinių, nuo ugdymo įtakos, visuomeninių bei pedagoginių sąlygų, kurios vaikui sukuriamos, nuo vai-ko prigimtinių savybių bei individualiosios patirties. Taip pat vaiko žaidimams reikšmę turi ir pedagoginė aplinka, kurią atspindi tikslingai vaikui siūlomi žaislai ar kiti daiktai. Naudodamas savo žaidybinėje veik-loje naujus modernius elektroninius žaislus, kompiuterinius žaidimus, vaikas ieškos naujų tų žaislų pritai-kymo būdų, o tai jau savotiškai formuos ir vaiko žaidimo motyvaciją bei paties žaidimo turinį. Nauja šių dienų vaiko žaidybinės veiklos forma - kompiuteriniai žaidimai.

Priešmokyklinio amžiaus vaikų kompiuterinės veiklos ir žaidimų sąsajos.
Kompiuteriniai žaidimai šiandienos visuomenėje, ypač jaunimo tarpe, labai populiarūs. Juos žaidžia ir suaugusieji, ir vaikai. Suaugusieji žaidžia dažnai, bet jie patys sugeba rinktis, kokių žaidimų jiems reikėtų, norėtųsi, turi didesnes pasirinkimo galimybes susipažinti su kompiuteriniais žaidimais teoriškai specialiai tam skirtuose žurnaluose, internetiniuose reklaminiuose tinklalapiuose. Kitaip - vaikai. Nemokančiam ar menkai mokančiam skaityti vaikui dar nesuprantama literatūra apie kompiuterinius žaidimus, dauguma žaidimų aprašyti anglų ar rusų kalbomis. Tik mažesnioji žaidimų dalis (pagal populiarumą) yra lietuviški, originalūs, skirti būtent vaikams. Taigi galima teigti, kad dažniausiai vaikai kompiuterinius žaidimus ren¬kasi stichiškai. Tėvams ir pedagogams reikėtų orientuotis, ką ir kodėl žaidžia jų vaikai ar ugdytiniai.
Išsivysčiusiose pasaulio šalyse kompiuteriai yra jau seniai žinomas ir savaime suprantamas dalykas. Šiandien ir Lietuvoje netyla diskusijos apie informacinės visuomenės kūrimą. Informacinės visuomenės kūrimas prasideda nuo mokyklų, siekiama, kad kiekvienas moksleivis įgytų kompiuterinį raštingumą. Ta¬čiau praktika rodo, kad dalis vaikų su kompiuteriu susipažįsta jau ikimokykliniame amžiuje; kompiuteris tampa vaiko žaidimo objektu, savotišku žaislu.
Problema aktuali ir tuo aspektu, kad ikimokyklinio amžiaus vaikai su kompiuteriu dažniausiai supa¬žindinami ne ugdymo įstaigoje, o namie ar vadinamojoje "kompiuterinėje". Ne visi tėvai, turintys namie kompiuterius, geba parinkti savo vaikams tinkamus kompiuterinius žaidimus, o ir patys kompiuteriniai žaidimai dar nesulaukė tinkamo pedagogų dėmesio.
Šešiose ikimokyklinio ugdymo įstaigose darytas tyrimas, nustatyta, jog 35 šių ikimokyklinių įstaigų 5-6 metų vaikai moka naudotis kompiuteriu ir mielai žaidžia kompiuterinius žaidimus.
Berniukų tarpe populiariausi yra koviniai-strateginiai kompiuteriniai žaidimai, mergaičių - loginiai -konstrukciniai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-06
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis26 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10
Dydis47.96 KB
Autoriuserika
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Kompiuteriniai zaidimai siandienineje visuomeneje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 26 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą