Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Tinkamų laisvalaikio įpročių ugdymas pradiniame mokykliniame amžiuje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Tinkamų laisvalaikio įpročių ugdymas pradiniame mokykliniame amžiuje

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Įpročiai ir jų susidarymas. Įpročių ugdymas. Asmens higienos įpročiai. Mitybos ir valgymo įpročiai. Įpročiai susiję su rega. Su klausa susiję įpročiai. Grūdinimasis. Saugaus elgesio įpročiai. Žalingi įpročiai ir jų profilaktika. Vaikų organizmo sandaros ir veiklos ypatumai. Universalioji sveikatos ugdymo programa. Mokyklos santykiai su moksleivių tėvais. Išvados.

Ištrauka

Sveikata yra labai svarbi visais žmogaus gyvenimo laikotarpiais. Didžiausią įtaką žmogaus sveikatai turi gyvenimo būdas ir aplinka. Pasaulinės sveikatos organizacijos (POS) duomenimis sveikata nuo paties individo gyvensenos priklauso 49 – 53%, nuo biologinių veiksnių (paveldimumo, lyties ir kt.) 18 – 22%, aplinkos veiksnių 17 – 20%, medicinos paslaugų 8 – 10%. Todėl medikų dėmesys krypsta į institucijas, turinčias išskirtinę įtaką gyvensenai formuoti: ugdymo įstaigas, žiniasklaidą, šeimą ir kt.
Žmogaus gyvensena formuojasi per visą gyvenimą, tačiau ypač svarbus vaikystės ir paauglystės laikotarpis. Kadangi šiame amžiuje dar netvirti žalingi įpročiai (rūkymas, fizinio aktyvumo stoka, prasti higienos įgūdžiai), sveikatos ugdymas ypač efektyvus. Pagrindinė ir atsakingiausia žmogaus gyvenimo veikla yra mokykloje, taip pat joje praleidžiama daugiausia dienos laiko. Todėl labai svarbu mokykloje suformuoti tinkamus įpročius ir mokinių laisvalaikiui.
(Saulius Vainauskas, Algirdas Baubinas "Lietuvos moksleivių gyvensena ir sveikata", Vilnius 2000; 5-6 psl.)
Sveikatos ugdymas – kryptingos ir sąmoningos pastangos gilinti žinias apie sveikatos saugojimo ir stiprinimo būdus, įtvirtinti teigiamą požiūrį į sveikatą ir ją stiprinančius veiksnius, formuoti sveiko elgesio įgūdžius.
(A. Pertauskienė, A. Zabarskis "Aukime sveiki", Leidykla Farmacija, Kaunas 2000; 16psl.)
Ipročiai ir jų susidarymas
Sakoma, kad įpročiai yra antroji žmogaus prigimtis. Įpročiai – tai tokie veiksmai ir poelgiai, kurie žmogui tampa poreikiu, bei tokios elgesio formos, kurios giliai įsitvirtina žmogaus psichikoje ir pasireiškia pasikartojančiais veiksmais. Įpročiai susidaro, ameniui įgyjant tam tikrą gyvenimo patirtį, nuolat tam tikru būdu elgiantis. Formuojantis įpročiui, ugdosi tam tikras judesių nuoseklumas, formuojasi ir įsitvirtina įgūdis, tik vėliau įgūdis virsta įpročiu. Didžiausią įtaką ugdant įpročius daro šeima, mokykla, visuomenės informavimo priemonės (žiniasklaida), draugai.
Žmogaus gyvenime įpročoų vaidmuo labai svarbus: naudingų – teigiamas, žalingų – neigiamas. Todėl labai svarbu kuo aktyviau formuoti ir ugdyti naudingus įpročius, taip apsaugant nuo žalingų.
Pirmoji naujų įpročių formavimo sąlyga – ypatingas suaugusiųjų dėmesys visoms situacijoms į kurias vaikas patenka pirmą kartą. Norint įtvirtinti įgūdį, svarbu atkreipti dėmesį, kad veiksmas būtų atliekamas taisyklingai, pašalinti kliūtis, trukdančias atlikti tuos veiksmus taisyklingai, o paskui kontroliuoti šio įgūdžio įtvirtinimą ir jo virtimą įpročiu.
Antroji naudingų įpročių ugdymo sąlyga – tikslus visos vaiko veiksmų sistemos, visos jo veiklos organizavimas. Negalima tenkintis vien tikrinimu, kaip vaikas atlieka kurias nors savo pareigas. Ne mažiau svarbu rūpetingai stebėti, kaip jis leidžia laisvalaikį, ir kontroliuoti, kad jis taptų persijungimu iš vienos veiklos rūšies į kitą, o ne dykinėjimu.
Trečioji naudingų įpročių ugdymo sąlyga – procesui vadovaujančiųjų pavyzdys. Norint įdiegti naudingą įprotį nepakanka vien paaiškinti, kad jis yra geras. Derėtų rodyti tinkamą pavyzdį, duoti nurodymus atliekant veiksmą, pasakyti, kolėl jį reikia atlikti, aiškinti tam tikroje situacijoje atliekamų veiksmų prasmę bei seką.
Ketvirtoji naudingų įpročių ugdymo sąlyga – jų stiprinimas. Reikia taip organizuoti ugdytinio veiksmus, kad būtų stiprinami pageidaujami įpročiai, pvz., pagyrimu, aplinkinių pritarimu, pasitenkinimu veiksmo rezultatais, suvokimu, kad veiksmas pasisekė. Yra žinoma, kad vaikas mielai kartoja tuos veiksmus, kuriuos jam sekasi atlikti, ir be ūpo daro tai, kas jam nesiseka.
Naudingų įpročių yra labai daug: tai tinkamas kalbėjimo tonas, elgesys prie stalo, asmens higiena, poreikio judėti, tinkamos mitybos, saugaus elgesio, saugaus eismo ir kiti įpročiai.
(Elena Žilinskienė, Vida Gudžiauskienė "Gyvensena ir sveikata", VPU, PPF sveikatos ugdymo katedra, Vilnius, 2003; 5, 6, 7 psl.) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-17
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai5 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis17.93 KB
AutoriusEvelina
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/DėstytojasGudziauskienė
Švietimo institucijaVilniaus licėjus
Failo pavadinimasMicrosoft Word Tinkamu laisvalaikio iprociu ugdymas pradiniame mokykliniame amziuje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Vilniaus licėjus / 1 Klasė/kursas
  • Gudziauskienė
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą