Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Šeima ir mokykla vaiko ugdyme
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Šeima ir mokykla vaiko ugdyme

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įvadas. Šeima ir jos funkcijos. Šeimos ir mokyklos bendradarbiavimo svarba ir nauda. Darbo su šeima formos. Mokinio šeimos pažinimo metodai. Mokyklos ir šeimos partnerystės problemos. Išvados.

Ištrauka

Pedagoginis procesas yra žmonių veiklos rūšis, be kurios neįmanomas visuomenės egzistavimas ir vystymasis. Norint, kad ta visuomenė būtų ne tik išsilavinusi, bet ir išsiauklėjusi, reikia, kad šiame procese dalyvautų socialinė aplinka, reiškiniai, žmonės, pirmiausia tėvai ir mokytojai.
Šeimos pasaulis – tai ne tik pasaulis, apribotas keturių sienų ir stogo. Tai pirmųjų džiaugsmų ir skausmų, pirmųjų jausmų pasaulis. Jau nuo pat pirmųjų gyvenimo metų vaikas bendrauja su žmonėmis (suaugusiais ir vaikais), leidžia laisvalaikį, atlieka pareigas. Tėvų padedamas vaikas iš šeimos pasaulio perkeliamas į pasaulį plačiąja prasme, iš tėvų perima įvairias elgesio, veiklos, charakterio savybes: kilnumą ir taurumą, subtilumą ir uždarumą, šiurkštumą ir neišsiauklėjimą. Žiūrint į ateitį, tėvų tikslas – duoti vaikui ne įstatymą ar taisyklių suvestinę, nors ir tai reikalinga, o mokyti mąstyti, jausti, ieškoti ir rasti ne tik teisingą, bet ir geriausią sąžinės balsu paremtą sprendimą vienu ar kitu gyvenimo momentu.
Į pradėjusio lankyti mokyklą vaiko pasaulį su aktyvia veikla įsijungia mokytojai bei auklėtojai. "Mokytojas yra lyg pašauktas budėti ties gležna vaiko sąžine, stovinčia prigimties skleidimosi kryžkelėje ir draskomos prieštaringų dieviškosios ir geidžiančiosios"(K.Pukelis, 1998, p.28)
Mokytojo pareiga – pasukti ir palydėti vaiko sąžinę mąstančiosios dvasios link, t.y. daryti viską, kad jo prigimtis taptų kaskart vis dvasingesnė – kilnesnė, tauresnė, geresnė ir gražesnė.
Vadinasi, šeima ir mokykla yra tarsi dvi institucijos, sujungtos vienu ir tuo pačiu ugdomuoju objektu – vaiku. Svarbiausias abiejų tikslas – žmogus, kuris mąstytų, veiktų ir gyventų vardan aukščiausių idealų. Tačiau vaiką veikia ir trečioji institucija – kiemas, gatvė. Dažnai vaikas egzistuoja trijuose asmenyse. Mokykloje jis praranda namų įgūdžius, namie – mokyklos, o su draugais – ir vienus, ir kitus. Jeigu pagrindinėse institucijose bus skirtingi auklėjimo stiliai, tai laimėti gali ir trečioji institucija kiemas arba gatvė. Todėl neatsitiktinai Lietuvos švietimo reformos gairėse rašoma: "Mokykla neatliks savo kultūros perdavėjo, puoselėtojo, tęsėjo vaidmens gyvendama uždaru, izoliuotu nuo aplinkos, nuo ją sudarančios bendruomenės būdu. Tik glaudūs, įvairiapusiški ryšiai su tėvais (ne vien vaikų mokymosi klausimais) yra dalinis išėjimas už mokyklos sienų".
Mokyklos ir šeimos bendradarbiavimo svarba akcentuojama visuose mokyklai skirtuose dokumentuose, metodiniuose leidiniuose, įžymių pedagogų darbuose. "Mokykla iš esmės turi būti ugdymo atžvilgiu ne kas kita kaip šeimyninio židinio padėjėja bei tęsėja. O jei taip, tai mokytojas turi būti iš tikrųjų patikimas ir įgaliotasis asmuo, kuris privalo ugdomąjį savo veikimą suderinti su šeimyniniu auklėjimu, tėvų suteikiamu savo vaikams". (S.Šalkauskis, 1927, p.27) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-04-20
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis29.82 KB
AutoriusInesa
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Seima ir mokykla vaiko ugdyme [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 17 puslapių 
  • Panevėžio kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą