Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Bendrieji mokymo ir mokymosi klausimai
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Bendrieji mokymo ir mokymosi klausimai

  
 
 
123456789
Aprašymas

Įvadas. Pagrindinės didaktikos sąvokos. Išmokimo rūšys. Išmokimo formos. Mokymo ir mokymosi tikslai. Pažinimo tikslai. Lavinimo tikslai. Auklėjimo mokant tikslai. Mokymo uždaviniai. Mokymo proceso komponentai. Mokymosi veiksniai. Išvados.

Ištrauka

Mokymas — pagalba individui mokantis, gilinant ir plečiant savo žinojimo, mokėjimo, gebėjimų sferą.
Mokymasis (savimoka, autodidaktika) — sąmoninga individo veikla siekiant įgyti naujų kultūros vertybių.
Išmokimas — naujų žodinių, mąstymo, veiklos, elgesio veiksmų įgijimas.
Didaktika — mokslas apie mokymą ir mokymąsi.


Pasak L. Jovaišos pagrindinių didaktikos sąvokų apimtį ir turinį sąlygoja mokymo proceso struktūra bei dažniau vartojami terminai. Juos aptarti būtina, nes jie apibūdina ne tik pagrindinę konceptualinę sistemą, bet ir leidžia apibrėžti panašių sąvokų esmę.
Mokymo procesas — ilgalaikė mokytojų ir mokinių sąveika, turinti tikslą parengti pastaruosius tolesniam mokymuisi ir praktinei veiklai.
Teikimas — mokytojo asmeninės, kultūrinės bei dvasinės patirties atskleidimas. Perteikimas — mokslo, kultūros žinių, kito minčių atpasakojimas.
Įsisavinimas — tikslingas sąmonės procesas, kuriuo tikrovės reiškiniai bei vertybės tampa individo vidiniu turiniu.
Išmokimas — patirties sąlygotas individo vidinių ir išorinių veiksmų pakitimas, įgalintis veikti naujomis aplinkos sąlygomis. Išmokimas – bendra žmogui ir gyvūnui antrinė prisitaikymo prie aplinkos forma.
Dėstymas — tikslingas ir nuoseklus mokymo turinio atskleidimo procesas per pamoką ar paskaitą taikant įvairius mokymo metodus ir priemones.
Lavinimas — mokymo funkcija, pasireiškianti mokinių fizinių, praktinių ir psichinių veiksmų tobulėjimu. Lavinimo pradinis rezultatas – lavėjimas, galutinis – išsilavinimas.
Mokomoji medžiaga — kultūros vertybių visuma, kurios mokomasi. Ji sukaupta vadovėliuose, uždavinynuose, žinynuose ir kitur.
Mokymo ir mokymosi priemonės — visi reikmenys, tikslingai panaudojami mokymo procese. Kiekviena vertybė, daiktas, reiškinys, veiksmas, panaudotas kuriuo nors tikslu, tampa priemone.
Mokytojas — kvalifikuotas ugdymo veikėjas, dirbantis formalioje mokymo institucijoje, asmuo, kuris moko. Dėstytojas — kvalifikuotas ugdymo veikėjas, dirbantis profesinio mokymo įstaigoje.
Mokinys — asmuo, kuris kieno nors yra mokomas. Moksleivis — asmuo, lankantis mokyklą.
Situacija — aktuali aplinkybių visuma, spaudžianti priimti atitinkamus sprendimus, reguliuojančius mokymo ar mokymosi eigą, būdą, stilių.
Mokytojo ir mokinio sąveika suprantamas jų bendravimo ar bendradarbiavimo abipusiškumas veikiant vienas kito sąmonę ar elgesį. Sąveika yra glaudus bendravimo padarinys, formuojantis tam tikrus tarpusavio santykius. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-04
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis13.35 KB
Autoriusinga
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Švietimo institucijaPanevėžio kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Bendrieji mokymo ir mokymosi klausimai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Panevėžio kolegija / 1 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą