Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Klasikinio ugdymo paradigma. Realizmas
   
   
   
-2
naudingas 0 / nenaudingas -2

Klasikinio ugdymo paradigma. Realizmas

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Įvadas. Realistinio ugdymo ištakos. Pagrindinės realizmo atmainos ir jų požiūris į ugdymą. Klasikinis realizmas. Religinis realizmas. Naujųjų laikų realizmas. Dabartinis realizmas. Realizmas kaip ugdymo filosofija. Ugdymo tikslai. Ugdymo metodai. Ugdymo realizmo kritika. Išvados.

Ištrauka

Klasikinė ugdymo paradigma ima ryškėti XVIIa. pabaigoje, XVIIIa. pradžioje. Ji apima tokias filosofines sroves kaip idealizmas, neotomizmas, materializmas, realizmas. Pastaroji ugdymo kryptis yra viena seniausių Vakarų kultūros filosofijų. Realizmas (lot. realis – daiktiškas, tikras, veiklus) – objektyvus tikrovės vertinimas (Dabartinės lietuvių kalbos žodynas, 2000). Tai idealistinė kryptis, tvirtinusi, kad bendrybės (universalijos) egzistuoja savarankiškai, realiai, nuo sąmonės nepriklauso ir yra pirminės atskirybių atžvilgiu. Realizmo šaltinis – Platono filosofija.
Kadangi ši filosofinė kryptis egzistuoja jau daugelį šimtmečių, ji susilaukė kritikos ir įvairių interpretacijų. To pasekoje atsirado keletas atmainų, tokių kaip klasikinis, religinis, mokslinis, racionalusis, kraštutinis, nuosaikusis ar natūralistinis realizmas.
Realizmas, kaip ir daugelis kitų filosofinių krypčių, nagrinėja ne tik gamtos, visuomenės raidos dėsnius, žmogiškojo pažinimo sritis, pasaulio pažinimo būdus,bet ir individo ugdymą. Realizmo koncepcija teigia, kad žinios yra atskirtos nuo pažinimo subjekto tol, kol nėra interiorizuotos ir tapusios individo psichine struktūra. Realizmo atstovai nepripažįsta aprioriškų žinių, vadovaujasi švarios lentos vaizdiniu iki ugdytinio susitikimo su jam naujomis žiniomis (Bitinas, 2000).

Nors realizmas kaip filosofinis mąstymas siejamas su Demokrito ir Aristotelio vardais, ugdymo teorija su juo susidūrė tik XVII a., įsitvirtinusi F. Bekono filosofinei koncepcijai, grindžiamai jutiminiu tikrovės pažinimu. Šios filosofijos dėka paplito pagrindinė realistinė požiūrį į žmogaus sąmonę nusakanti idėja, kad visa tai, kas yra sąmonėje, yra jutiminio suvokimo padarinys.
Galima sakyti, kad realizmas kaip ugdymo filosofija įsitvirtino švietimo epochoje, kai D. Didro, K. Helvecijaus, P. Holbacho darbuose buvo suformuoti teoriniai determinizmo ir materializmo pagrindai , įsitvirtino materijos amžinumo, realaus pasaulio įvairovės ir jos plėtros idėjos. Šiuo laikotarpiu ugdymo filosofijoje atsisakyta teiginio, kad vaikas – suaugusiojo miniatiūra, buvo iškelta, priimta ir įteisinta vaiko kaip asmenybės, gyvenančios savitą gyvenimą, idėja.
Europos ugdymo praktikoje realizmas galutinai įsitvirtino XIX a., triumfuojant gamtos mokslams, kai atrodė, kad mokslininkų pastangomis sukurtas išbaigtas, neprieštaringas materialiojo pasaulio vaizdas. Šiame amžiuje sparčiai plėtojosi technika ir pramonė, o visuomenė pradėjo itin vertinti žmogaus profesinius ir techninius gebėjimus. Didelę įtaką realistinės ugdymo teorijos raidai padarė vokiečių Švietimo epochos atstovai J. Herderis ir V. Humboltas. Pastarasis humaniškumą interpretavo kaip individo vidinį intelektinį gyvenimą. Jo idėjomis buvo pagrįsti bendrieji universitetinio lavinimo principai (akademiškumas – bendra studento ir dėstytojo veikla, ieškant tiesos; mokslinis tyrimas kaip žinių įgijimo būdas; dėstytojų ir studentų visuomeninė veikla – valstybės humanizavimo laidas). Šių švietėjų idėjos sudarė prielaidas sparčiai pedagogikos mokslo raidai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-09
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis9 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis17.17 KB
AutoriusDovilė
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas1
Failo pavadinimasMicrosoft Word Klasikinio ugdymo paradigma. Realizmas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 9 puslapiai 
  • 1 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą