Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Sveikatos ugdymo programa: "Augame sveiki, stiprūs, saugūs"
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Sveikatos ugdymo programa: "Augame sveiki, stiprūs, saugūs"

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334353637383940414243444546474849505152535455565758
Aprašymas

Pratarmė. L/D "Žuvėdra" sveikatos ir fizinio ugdymo programos sudarymo principai. Programos tikslai, uždaviniai ir valdymas. Vaikų sveikatos ugdymo modelis. Programa: Pažink save. Asmens higiena. Aš ir kiti. Veikla ir poilsis. Sveika ir saugi mityba. Fizinis aktyvumas. Saugi ir sveika aplinka. Aplinkos ir gamtos saugojimas. Kūno apsauga ir traumų profilaktika. Vaikų sveikatos ir fizinio ugdymo organizavimas. Vaikų grūdinimas. Vaikų teisė į švarų orą ir sveiką aplinką. Specialiųjų poreikių vaikų ugdymas. Vaikų sveikatinimas ir fizinis ugdymas lopšelio grupėse. Pedagogo sąveika su vaikais. Savaiminė vaikų fizinė veikla.

Ištrauka

"Augame sveiki, stiprūs, saugūs" - tai fizinės, dvasinės, socialinės, emocinės sveikatos ir fizinio ugdymo Klaipėdos miesto vaikų lopšelio-darželio "Žuvėdra" programa. Tai lyg sveikatos paukštis, kuris, plačiais savo sparnais apgobęs, saugo ir dalina visiems po plunksnelę sveikatos, stiprybės, dvasingumo, saugumo. Kiekviena plunksnelė - tai lyg dovana vaikui, žengiančiam į naują ugdymo pakopą, ir teikia jo kūnui gyvastingumo, puikios energijos ir veikimo džiaugsmo, o sielai – stiprybės, saugumo, gerumo ir atjautos.
"Augame sveiki, stiprūs, saugūs" - programa, grindžiama sveikatos ugdymo, stiprinimo, saugojimo, tausojimo, puoselėjimo ir rūpestingo įtvirtinimo idėjomis, realizuojant jas visose vaiko gyvenimo ir veiklos srityse. Ikimokyklinė įstaiga "Žuvėdra"skiria didelį dėmesį vaikų sveikatai, sveikos gyvensenos ugdymui, sveikatos stiprinimui fiziniu aktyvumu, taisyklingos laikysenos ugdymui, plokščiapėdystės profilaktikai, kūno priežiūrai, organizmo grūdinimui, aktyviam poilsiui, traumų prevencijai. Mes siekiame ugdyti sveiką, gerai fiziškai ir psichiškai išsivysčiusį, aktyvų, kupiną gyvenimo džiaugsmo ir ištvermingą vaiką, atsakingą už savo ir kitų žmonių sveikatą, gebantį rinktis tinkamą gyvenseną ir jaučiantį poreikį rūpintis savo sveikata, kūno stiprumu ir jo sąsaja su dvasingumu; vaiką, sąmoningai įvairiais būdais stiprinantį savo fizines ir dvasines galias.
"Augame sveiki, stiprūs, saugūs" programoje žinios siejamos su sveikos gyvensenos įgūdžių ir įpročių ugdymu, vertybinių nuostatų ir elgsenos formavimu. Svarbu, kad kiekvienas vaikas suvoktų sveikatos reikšmę žmogui, pats norėtų ir aktyviai siektų tapti sveikas, stiprus ir gerai išsivystęs. Mes tikime, kad sveikos gyvensenos ugdymas ir įtvirtinimas mūsų ikimokyklinės įstaigos gyvenime padės neutralizuoti neigiamą poveikį sveikatai, patiriamą dėl hipodinamijos, blogos krašto ekologinės būklės, gausių stresinių situacijų, suaugusių savigriovos netinkamų pavyzdžių. Skleisdama sveikos gyvensenos principus, lopšelis-darželis "Žuvėdra" siekia juos įtvirtinti ir šeimos, vietinės bendruomenės gyvenime. Todėl mes pasiryžome parengti vaikų sveikatinimo ir fizinio aktyvinimo koncepciją, sudaryti darnią vaikų fizinio aktyvumo sistemą.
Švietimo sistemos reformos kontekste svarbu žinoti poveikio priemones ir metodus, fizinio ugdymo metodikos ypatumus, ugdymo būdus ir kitus dalykus, be kurių neįmanoma sėkmingai organizuoti pedagoginio proceso. Pedagoginio poveikio būdai ir priemonės yra labai įvairios. Todėl paruoštų receptų čia nėra. Ugdytojas turi kūrybiškai veikti ir mąstyti, žinoti biologinius organizmo vystymosi dėsningumus, taikyti moksliškai pagrįstus, bet savitus ugdymo būdus ir priemones. Tam reikia išsamiai žinoti teorines tiesas ir suprasti bei gebėti jas įgyvendinti ugdymo procese. Mes, siekdami įgyvendinti humanistines pedagogikos idėjas praktikoje, ėmėmės keisti ne tiek fizinio ugdymo turinį, kiek technologiją, o ypač bendravimo stilių. Kartais ta pati ugdymo sistema duoda labai skirtingus rezultatus. Iš esmės tai priklauso nuo pedagogo meistriškumo, auklėjimo stiliaus. Pedagogas turi mokytis kūrybiškai organizuoti ugdymo procesą. Fizinio ugdymo procesas grindžiamas galimybe rinktis veiklos pobūdį, jos trukmę ir intensyvumą, rinktis žaidimo partnerius, kontaktuoti su vaikui patraukliais ir mėgstamais asmenimis. Tai didina vaikų aktyvumą, gerina emocinę savijautą ir keičia bendravimo stilių.
Gerai žinome, kad viena didžiausių vertybių – žmogaus sveikata, kurios būklė labai priklauso tiek nuo mūsų gyvensenos, tiek nuo supančios aplinkos. Būsime darbingi, kūrybingi ir žvalūs, jei sveika gyvensena taps mūsų gyvenimo būdu ir jei kiekvienas iš mūsų – tiek mažas, tiek didelis - būsime aktyvūs piliečiai, gebantys išsaugoti švarią ir sveiką aplinką. Savo programą mes papildėme aplinkos ir gamtos saugojimo bei puoselėjimo pagrindų įtvirtinimu.
Tikime, kad jei sveikos gyvensenos bei aplinkosauginio ugdymo procesas prasidės vaikystėje, tai ir tęsis visą žmogaus gyvenimą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-05-16
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis57 puslapiai 
Literatūros šaltiniai13
Dydis75.42 KB
AutoriusAlma
Viso autoriaus darbų39 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sveikatos ugdymo programa [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą