Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokinių socialinių įgūdžių ugdymas
   
   
   
-2
naudingas 0 / nenaudingas -2

Mokinių socialinių įgūdžių ugdymas

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Socialinių įgūdžių apibūdinimas. Kai kurių socialinių įgūdžių apibūdinimas. Socialinių įgūdžių lavinimas. Socialinių įgūdžių lavinimo programa Lietuvos pradžios mokykloje. Socialinių įgūdžių lavinimas grupėje. Struktūrinio mokymo komponentai. Išvados.

Ištrauka

Dažnai girdime, kad vaikas, jaunuolis netinkamai elgiasi. Jam pastabas sako greta esantys tėvai, mokytojai, trumpiau tariant "moralizuoja". Tuo tarpu retas susimąsto, kad socialiai priimtino elgesio reikia mokyti.
Remiamasi prielaida, kad tam, jog vaikai netinkamai nesielgtų, jiems nepakanka žinoti, koks elgesys yra nepriimtinas. Jie taip pat turėtų žinoti ir turėti galimybę išbandyti pageidaujamo, tinkamo socialaus elgesio būdus. (Socialinių įgūdžių ugdymo vadovas, 2001). Todėl reikia mokyti vaikus efektyviai, konstruktyviai spręsti problemas, iškilusius konfliktus bei tinkamai elgtis jų metu.

Problema.
Referate aptarsime socialinių įgūdžių sampratą, ugdymą.

Tikslas.
Išsiaiškinti, kaip ugdomi socialiniai įgūdžiai.

Uždaviniai.
1. Aptarti socialinių įgūdžių sąvoką.
2. Aptarti, kokie yra pagrindiniai socialiniai įgūdžiai ir juos apibūdinti.
3. Išsiaiškinti kaip lavinami (ugdomi) socialiniai įgūdžiai.

Metodai.
Teorinės literatūros analizė.

Paklausę bet kurio žmogaus, kaip apibrėžtų sąvoką socialiniai įgūdžiai, sulauktume įvairių atsakymų. Dažniausias apibūdinimas ko gero būtų, kad tai gyvenimo įgūdžiai. Ar visa tai, kas susiję su gebėjimu bendrauti, reikšti savo nuomonę, savęs pažinimu, vertinimu. Tačiau retas kuris galėtų pasakyti, kad to turi būti mokoma, vyrauja nuomonė, kad tai įgimta, paveldima. Kaip žinia, daug kas priklauso nuo įgimtų savybių, mūsų nervų sistemos ypatybių. Nemažai išmokstame iš savo patirties, tačiau tai ilgas kelias. Bulotaitė (1996) teigia, kad socialiniai įgūdžiai yra gebėjimas adaptyviai ir adekvačiai elgtis, o tai leidžia įveikti kasdienio gyvenimo reikalavimus ir pasikeitimus, netikėtus stresus ir sunkumus. Skiriami esminiai socialiniai įgūdžiai, kurie stiprina sveikatą ir gerovę (pvz., sprendimų priėmimas, kūrybiškas mąstymas, efektyvus bendravimas), ir situaciniai socialiniai įgūdžiai (pvz., pasipriešinimas bendraamžių spaudimui).
Kai kurie autoriai socialinius įgūdžius vadina bendraisiais gebėjimais ar gyvenimiškais įgūdžiais.
Gyvenimo įgūdžiai – tai asmens gebėjimas patenkinti savo kasdienio gyvenimo poreikius ir įveikti problemas. Paprastai vaiko įgūdžiai yra ugdomi šeimoje, vaikui stebint tėvų tarpusavio santykius, jų elgesio modelius, namuose atliekamus darbus. Tačiau vaikų, augančių priklausomų nuo alkoholio ar narkotikų šeimose, gyvenimo įgūdžiai gali būti nepakankamai išvystyti. Mokykloje šių įgūdžių ugdymui irgi skiriama gana mažai dėmesio, kadangi mokykla kelia sau kitus tikslus, pvz., suteikti vaikui akademinių žinių. Dėl šių priežasčių vaikų iš priklausomų šeimų papildomas gyvenimo įgūdžių ugdymas yra reikšmingas ir sudėtingas bei nepaprastai svarbus procesas. (Šaltinis: www.aids.lt ) ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-12
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai9
Dydis23.38 KB
Autoriusegle
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniu socialiniu igudziu ugdymas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-2
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą