Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Aplinkos vaidmuo žmogaus ugdymui
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Aplinkos vaidmuo žmogaus ugdymui

  
 
 
123456789101112131415
Aprašymas

Įvadas. Auklėjimo aplinka - erdvė. Auklėjimo aplinkos sąvoka. Auklėjimo aplinkos bruožai. Auklėjimo aplinkos struktūra ir kūrimas. Auklėjamoji situacija. Auklėjimo veiksniai. Šeima. Gyvenamoji vieta. Bendruomenės gyvenimas. Bažnyčia. Žiniasklaida. Organizacijos. Kariuomenė. Valstybė. Išvados.

Ištrauka

Auklėjimas yra socialinis reiškinys, jį lemia visa aplinka – gamtinė, techninė, kultūrinė, demografinė ir kt. Tuo remiantis formuluojamas teiginys apie aplinkos auklėjamąjį vaidmenį. Zinoma, aplinka veikia visus ugdymo reiškinius ir procesus. Tačiau praktiškai šiuo metu jaunas žmogus pajėgus įgyti bendrąjį vidurinį ir aukštąjį išsilavinimą tik mokydamasis formalioje ugdymo institucijoje, o jo dvasinis pasaulis gali visavertiškai vystytis, kai buvo sakyta ir be sąsajų su jo išsilavinimo turiniu. Zinoma, galima numanyti, kad mokymo turinys daro įtaką mokinių ir studentų dvasiniam tobulėjimui.


Auklėjimo procesas iš principo negali būti apibūdintas kaip formalių ugdmo organizavimo vienetų seka, tai yra negali būti formalizuotas. Auklėjimas yra pedagoginė abstrakcija ; realioje tikrovėje ugdytinis sąveikauja su aibe socialinių veiksnių, su auklėjamąja terpe, kurią vadiname socialine aplinka. Bendriausiu atveju socialine aplika vadintina visa, kas supa ugdytinį namuose, mokykloje, gyvenamojoje vietovėje, visi jo patyriami įsisąmoninti ir neįsisąmoninti socialiniai poveikiai. Pažymėtina, kad gamtinė ar techninė aplinka traktuotina kaip socialinė, nes ji vienokiu ar kitokiu mąstu yra žmogaus veiklos rezultatas. Visų šių poveikių turinys ir pobūdis neapibrėžti, jie gali daryti ugdytiniui vienokią ar kitokią, dažnai – neigiamą įtaką.
Tačiau pedagoginiu pažiūriu socialinė aplinka yra nuo ugdytojo nepriklausoma, neišvengiama duotybė, į kurią būtina atsižvelgti konstruojan aklėjimo procesą. Tai reiškia, kad ugdytojas iš anksto numato, kokį aplinkos poveikį yra patyrę praeityje, šiuo metu patiria ir ateityje patirs jo auklėtiniai, ir pagal tai koreguoja planuojamą auklėjimo procesą, tai yra jo tikslus, turinį ir priemones. Toks virtualaus aplinkos poveikio implikavimas į auklėjimo procesą yra vienintelis būdas išvengti nelaugtų auklėjimo rezultatų. Vadinasi auklėtojo taktika – racionalus socialinės aplinkos panaudojimas auklėjimo tikslams pasiekti.
Siolaikinė auklėjimo teorija negali tenkintis pasyviu socialinės aplinkos vaidmens analizavimu net ir tada, kai siųlomi būdai įveikti negatyvų aplinkos poveikį auklėtinių dvasiniam vystymuisi. Sociologijos ar psichologijos mokslai gali tenkintis ugdymo socialinės aplinkkos ir jos funkcijonavimo aprašymu, jos kaip ugdymo veiksnio analizavimu ; ugdymo mokslams keliamas sudėtingesnis uždavinys – atskleisti, kaip transformuoti stichiškai susiklosčiusią aplinką, kad ji taptu pozityviu auklėjimo veiksniu. Socialinės aplinkos pedagogizavimo problemą ugdymo moklai sprendžia jau gana seniai ; pastaraisiais dešimtmečiais tai yra socialinės pedagogikos objektas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-14
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis13 puslapių 
Literatūros šaltiniai3
Dydis27.26 KB
Autoriusirma
Viso autoriaus darbų6 darbai
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Švietimo institucijaKauno kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Aplinkos vaidmuo zmogaus ugdymui [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 13 puslapių 
  • Kauno kolegija / 4 Klasė/kursas
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą