Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pedagogas besikeičiančioje visuomenėje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pedagogas besikeičiančioje visuomenėje

  
 
 
12345678910
Aprašymas

Ką turi žinoti mokytojas besikeičiančioje visuomenėje. Kokia yra kaitos esmė? Mokytojų darbas. Laiko reikšmė mokyme. Darbuotojų tobulinimas. Darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo politika.

Ištrauka

I. Ką turi žinoti mokytojas besikeičiančioje visuomenėje.
Žinių ir specialybės turėjimas asmens nepadaro mokytoju. Tie, kurie siekia jais tapti, vieni to pasiekia ar pasiekia per patyrimą ir darbą, o kiti, laimingieji,- atsinešdami į pasaulį tą kūrybiškumą, sugebėjimą įsijausti, suprasti, pajusti ir pan.. pirmiausia reikia, kad pedagogas visapusiškai pažintų vaiką, jo amžiaus ir individualias ypatybes, žinotų kiekvieno sunkumų priežastis, potencialias galimybes, intelekto lygį.
Jis privalo numatyti konstruktyvią programą, žinoti kiekvieno vaiko mokymosi greitį, darbo tempą. Suprasti, kad kiekvienas skiriasi ne tik gabumais, darbingumu, mokslumu, bet ir emocijomis, jausmais, polinkiais, poreikiais, motyvais, valia, suvokimu, mąstymu, vaizduote, atmintimi. Pedagogas darbą turėtų organizuoti taip, kad būtų ugdoma individualybė, išvengiama vaiko asmenybės niveliacijos.
Tokius reikalavimus kelia šiuolaikinė pasaulio mokykla, kurioje ypač daug dėmesio yra skiriama pedagoginiam bendradarbiavimui, bendradarbiavimui ugdymo procese, verbalinei ir neverbalinei komunikacijoms, perteikiant žinias taip, kad jos taptų įtaigesnės, aiškesnės ir veiksmingesnės.
Todėl mokyklos turi rūpintis mokytojų tobulinimu ir mokymo kaita yra neišvengiama.
Mokytojų ir mokymo kaita yra sistemingai ironiška. Geri ketinimai šiurkščiai apverčiami aukštyn kojom. Net geriausiais norais grįstos kaitos priemonės, kuriomis stengiamasi gerbti mokytojų sprendimų diskretiškumą, skatinti profesinį tobulėjimą, remti profesinės bendruomenės kūrimo pastangas, dažnai pralaimi, nes jos įspaudžiamos į mechaniškus modelius arba žlunga dėl stingdančios priežiūros.
Mokytojams skirtas papildomas laikas, sumažinus krūvį klasėje, gali būti prarastas dėl priežiūros ir nurodymų, kaip tą laiką naudoti. Profesinis tobulėjimas gali virsti biurokratine kontrole, kuratorių galimybės- kuratorių sistemomis, bendradarbiavimo kultūros- tariamu kolegialumu. Taigi daugelis administracinių kaitos priemonių kelia grėsmę ne tik mokytojų darbo siekiams, bet ir gali atgrasinti nuo mokytojavimo.
Šios kaitos ironijos priežastys glūdi platesniame socialiniame kontekste, kuriame mokyklosveikia ir kurių dalis jos yra. Esminė problema šiuo atveju tai yra dviejų galingų jėgų konfrontacija. Pirmoji- tai vis labiau stiprėjantis poindustrinis postmodernusis pasaulis, kuriame būdinga nuolat spartėjanti kaita, laiko ir erdvės suspaudimas (kompresija), kultūrų įvairovė, sudėtingos technologijos, nacionalinio saugumo stoka ir mokslo netikrumai.
Antroji, kaip priešprieša jam,- tai modernistinė monolitinė mokyklos sistema su anachroniškais tikslais ir neaiškiomis nelanksčiomis struktūromis.

2
Kartais mokyklų sistemos bando aktyviai priešintis socialiniam spaudimui ir postmodernumo pokyčiams, bet joms trukdo gremėzdiškas ir nepaslankus administracinis aparatas. Ugdymo požiūriu šių jėgų kova vyksta įvairiais būdais.
Pirma, vos pajutus postmodernumo įtaką, didėja mokytojų vaidmenys, nes atsiranda naujų problemų ir įgaliojimų, tačiau dauguma ankstesnių užduočių išlieka. Antra, daugėjant pokyčiams gausėja naujovių, todėl mokytojai ir direktoriai ar jų pavaduotojai, kurie atsako už jų įdiegimą, jaučia per didelį krūvį. Pokyčių primetama vis daugiau ir daugiau, o laiko jiems vykti skiriama vis mažiau. Trečia, žlungant moralinės normoms, pradeda keistis ankstesni uždaviniai ir tikslai, tačiau jiems tinkamų pakaitalų nėra daug. Ketvirta, mokytojų naudojamos strategijos ir metodai bei jų žinios nuolat kritikuojami net pačių švietimo atstovų, nes mokslo tiesos tampa nepatikimos.
Negalime sakyti, kad modernistinės mokyklų sistemos- tai problema, o postmodernistinės srtuktūros siūlo išeiti. Postmodernios visuomenės taip pat kupinos prieštaringų ir nepanaudotų galimybių. Taigi, mokytojams ir jų vadovams metamas kaitos iššūkis susijęs su modernumo ir posmodernumo tarpusavio ir vidaus kovomis.
Būtent jos ir padeda keisti švietimo struktūrą, suteikia galimybių teigiamai kaitai, kad nepradėtų veikti atsisakymo bei suvaržymo mechanizmas, kuris lems, ar mokytojų profesionalumas laimės, ar pralaimės kovą ir ar bus pripažinta, kad mokytojai yra pakankamai išmintingi ir savo nuožiūra gali spręsti tose situacijose, kurias jie išmano geriausiai. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-16
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis8 puslapiai 
Literatūros šaltiniai3
Dydis21.54 KB
Autoriusinga
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasDoc. Lekt.A.Žarienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pedagogas besikeiciancioje visuomeneje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 8 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Doc. Lekt.A.Žarienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą