Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Mokinių anglų kalbos mokymosi pasiekimų vertinimas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Mokinių anglų kalbos mokymosi pasiekimų vertinimas

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223
Aprašymas

Įvadas. Mokinių pasiekimų vertinimo teorinė analizė. Vertinimo sampratos įvairovė. Pasiekimų vertinimas anglų kalbos pamokose. Vertinimo principai ir tvarka. Vertinimo formos. Mokymosi pasiekimų vertinimo efektyvinimas. Požiūrio į mokinių anglų kalbos vertinimą Kretingos rajono Salantų gimnazijoje tyrimas. Tyrimo metodika ir eiga. Tyrimo rezultatai ir jų interpretacija. Mokinių nuomonės analizė. Tėvų nuomonės analizė. Anglų kalbos mokytojų požiūris į pasiekimų vertinimą. Išvados. Priedai (5).

Ištrauka

Mūsų dabarties visuomenės gyvenimas kinta ypač sparčiai. Globalizacijos, informacinių technologijų amžiuje švietimas išgyvena esmines permainas. Pasak M.Lukošienės "šiandien vertinimo klausimas itin aktualus ir kartu opus[...]kokybiškas, giluminis ir humaniškas vertinimas, nestabdantis žmogaus plėtotės, orientuojantis pozityvia, konstruktyvia linkme, yra sudėtingas šiandieninio ugdymo klausimas" (M.Lukšienė, 2000, 387). Keičiasi ugdymo tikslai, mokymo ir mokymosi būdai, mokymosi rezultatų vertinimas. Lietuvos mokyklose taikoma vertinimo sistema yra pernelyg orentuota į galutinius sprendimus apie mokinio žinias bei jų fiksavimą pažymiu. Ji nedera su keliamais ugdymo tikslais ir numatomais rezultatais, šiuolaikiniais mokymo ir mokymosi metodais. Pasikeitus priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų tikslams ir uždaviniams vyksta mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo sistemos kaita.
Visos egzistuojančios vertinimo sistemos turi vienokių ar kitokių trūkumų. Vertinimo aspektai Lietuvoje yra išsamiai tyrinėti mūsų krašto mokslininkų V. Jakavičiaus, A. Juškos, V. Rajecko ir kt. "Ko gero nuo to laikų, kai buvo parašytas pirmasis pažimys[..]ginčijamasi dėl jų naudojimo.[...]kai kas įrodinėjo, esą pažymių rašymas nužmoginąs ugdymą ir kurstąs nepasitikėjimą tarp mokinių ir mokytojų[...]Nepaisant kritikos ir ginčų, mokiniai ir toliau yra vertinami, o pagrindiniai būdai iš esmės nesikeitė visą amžių"(I.R.Arends, 1998, 239-240).
Vykdoma švietimo reforma veda prie ugdymo turinio individualizavimo, kuris įgyvendinamas per naujus vertinimo kriterijus, vertinimo sistemas bei neformalųjį vertinimą. Vertinimo tikslas – suteikti moksleiviams, jų tėvams ir mokyklos vadovybei informaciją apie kurią nors atliktą veiklą, mokslo rezultatus. Dabartinė dešimtbalė vertinimo sistema senokai netenkina nei mokytojų, nei moksleivių. Kyla žinių kokybės, mokinių suinteresuotumo, iniciatyvumo, baimės, prastoko pamokų lankomumo problemos. Dauguma mūsų mokyklų mokytojų ieško ir bando taikyti efektyvius vertinimo būdus. Būtina vieninga ir lanksti, objektyvi ir, svarbiausia, – mokymosi motyvaciją stiprinanti vertinimo sistema. Vertinimo sistemos tikslas turėtų būti – moksleivių tobulėjimas. Pagrindiniai uždaviniai: mokymosi kokybės kėlimas, geresnis įgūdžių ir sugebėjimų ugdymas, įtampos mažinimas, kolegialumo principo įvedimas.
Tyrimo objektas – 6A,B klasių mokinių pasiekimų vertinimo galimybės.
Tyrimo subjektai – mokytojai, mokiniai, tėvai.
Tikslas – teoriniu ir empiriniu aspektu išanalizuoti anglų kalbos mokymosi pasiekimų vertinimo būklę ir numatyti tobulinimo galimybes.
Uždaviniai
1. Atlikti problemos teorinę analizę.
2. Išanalizuoti anglų kalbos mokymosi pasiekimų vertinimo būklę mokytojų, tėvų ir mokinių požiūriu.
3. Numatyti anglų kalbos mokymosi pasiekimų vertinimo tobulinimo galimybes.

Metodai
1. Mokslinės literatūros analizė: pedagoginės, psichologinės literatūros studijavimas; koncepcijų, sampratų ir požiūrių lyginamoji analizė.
2. Anketinė apklausa: respondentų nuomonių išsiaiškinimas užpildant anketas, apklausos rezultatų interpretacija. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-06-18
DalykasPedagogikos kursinis darbas
KategorijaPedagogika
TipasKursiniai darbai
Apimtis22 puslapiai 
Literatūros šaltiniai16 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis130.63 KB
AutoriusDiana
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas1
Mokytojas/Dėstytojasdoc. dr. R.M. Andriekienė
Švietimo institucijaKlaipėdos Universitetas
FakultetasPedagogikos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Mokiniu anglu kalbos mokymosi pasiekimu vertinimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 22 puslapiai 
  • Klaipėdos Universitetas / 1 Klasė/kursas
  • doc. dr. R.M. Andriekienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą