Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Vaiko auklėjimas šeimoje. XIX amžiaus pabaiga - XX amžiaus pradžia Lietuvoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Vaiko auklėjimas šeimoje. XIX amžiaus pabaiga - XX amžiaus pradžia Lietuvoje

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Vaiko auklėjimas šeimoje (XIX amžiaus pabaiga - XX amžiaus pradžia Lietuvoje). Lietuvos kultūrinis, socialinis gyvenimas XIX amžiaus pabaigoje - XX amžiaus pradžioje. M. Pečkauskaitė. Tarpuamžio pedagogikos bruožai. Vaikų auklėjimo šeimoje tikslai. Vaikų auklėjimo šeimoje sąlygos. Auklėjimo šeimoje metodai ir priemonės. Išvados.

Ištrauka

Šeimą galima apibrėžti kaip smulkiausią socialinį darinį, ypatingą bendruomenę, kur vyrauja ypač glaudūs jos narių- tėvų ir vaikų- santykiai. Savitas bendravimas siejasi su maža šeimynine ardve, atmosfera bei artimu dvasiniu ryšiu ir visa tai išskiria šeimą iš kitų bendruomenių. Šeima yra ir pagrindas, ant kurio formuojasi kitos socialinės, kultūrinės ir kitos struktūros, būdama sudėtine jų dalimi. Ypač svarbu tai, jog ji yra pirminis šaltinis, suteikiantis pradinį supratimą apie aplinkinį pasaulį, empirines ir moralines žinias. Šią funkciją atlieka tėvai, taip parenkdami tolesniam gyvanimui naują kartą. Visi šie šeimos bruožai yra lemiantis veiksnys, jog kiekvienoje kultūroje visais istorijos laikotarpiais ši bendruomenė užėmė ypatingą padėtį: sulaukdavo mąstytojų, visuomenės veikėjų dėmesio, patirdavo pasaulietinės, bažnytinės valdžios įtakų.
Šiame darbe bus aptariamas vaikų auklėjimas šeimoje Lietuvos visuomenės gyvenime svarbiu periodu- XIX a. pab.- XX a. pr.- remiantis daugiausia rašytojos, pedagogės M. Pečkauskaitės pedagoginėmis idėjomis. Lietuvoje šeimyninis auklėjimas taip pat buvo suvokiamas kaip istorijos, visuomeninio kultūrinio gyvenimo veiksnys, tačiau M. Pečkauskaitė knyga " Motina- auklėtoja"- vienintelė, taip nuodugniai liečianti šį klausimą. Verta paminėti ir V. Kudirką, P. Višinskį, O. Pleiterytę- Puidienę, J. Šliūpą, A. Šerną: jų mintimis prireikus taip pat bus remiamasi, kaip buvusiomis aktualiomis. Kiti to meto pedagogai dėmesį skyrė labiau mokymo mokyklose problemoms.
Nagrinėjamas laikotarpis buvo aktualus pedagogikos istorijai kaip didelių pasikeitimų laikas tiek kultūros, tiek psichologijos, visuomeninėje sferose- visos jos tarpusavy susijusios. Šiame darbe bus žvelgiama į vaikų auklėjimą šeimoje kaip į visų kitų socialinių struktūrų, organizacijų- kultūros nulemtą reiškinį. Bus aiškinamasi jų santykis. XIX a. pab.- XX a. pr. Lietuvos kultūros bruožai bus aptariami atskirame paragrafe. Vėliau: M. Pečkauskaitės pedagoginės minties bruožai, nulemti minėto laikmečio, prieš tai aptarus jos biografiją, kas sąlygos geresnę analizę. Kituose paragrafuose bus nuodugniau ir smulkiau aptariami vaikų auklėjimo, ugdymo šeimoje aspektai. Svarbu tai, kaip knygoje " Motina- auklėtoja" per vaikų auklėjimo šeimoje temą atsiskleidžia tuomet buvęs gyvenimo organizavimas, klasifikavimas, žmonių pasaulėžiūra, prisitaikymas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-07-02
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis14 puslapių 
Literatūros šaltiniai4
Dydis28.94 KB
AutoriusJūratė
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Vaiko auklejimas seimoje XIX amziaus pabaiga XX amziaus pradzia Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 14 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą