Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Konfucijaus pedagoginiai teiginiai
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Konfucijaus pedagoginiai teiginiai

  
 
 
123456
Aprašymas

Įvadas. Konfucijaus filosofija. Humaniškumas. Epistemologija. Pedagogika. Wen kultūra. Kilnaus žmogaus koncepcija. Etika. Estetika. Socialinė ir politinė filosofija. Konfucijaus idėjų sklaida. Konfucijaus pedagoginės sistemos pagrindiniai teiginiai. Išvados.

Ištrauka

Konfucijus- kinų pedagogikos pradininkas, filosofas. Kinų filosofija nuo pat pradžios linksta į praktiką, į gyvenimą, jos problemos sukasi gyvenimiškame rate, jos tikslas- formuoti gyvenimą, o ne panaudoti jį gyvenimo atžvilgiu transcendentiniam tikslui.
Kinai mąsto abstrakčių sąvokų simboliais, tačiau jie subtiliai perpranta ir jausminį tokių simbolių poveikį. Simbolinis mąstymas, savotiškai jungiantis abstraktumą ir akivaizdumą, sudaro prielaidas polinkiui tuo pačiu simboliu aprėpti įvairius dalykus, kurie mums tam tikru atžvilgiu atrodo artimi, palyginami- kūrybiškumą, dangų ir tėvą, pastojimą, žemę, motiną arba švelnumą ir vėją, linksmumą ir ežerą, prarają ir vandenį- ir juose įžvelgti "tą pačią" bendrą esmę.


Konfucijus (Kung Dzė; 551-479 m.pr.Kr.) buvo liaudies auklėtojas, valdovų patarėjas, ministras,tačiau jo paties gyvenimas nebuvo ištisai laimingas. Sulaukęs penkiolikos metų jis pradeda rimtai mokytis ir mokosi iki gyvenimo pabaigos. Jis pasižymėjo nepaprastu smalsumu, darbštumu, užsibrėžto tikslo siekimu. Savikritiškumas ir kuklumas- tai būdingiausi jo charakterio bruožai.
Dėl įgimtų gabumų ir pavydėtino atkaklumo Konfucijus greitai išgarsėja savo fenomenalia erudicija, mąstysenos originalumu. Anksti pradėjęs pedagoginę veiklą, trisdešimtaisiais savo gyvenimo metais jis įkuria pirmąją iš mums žinomų pasaulyje privačių filosofijos mokyklų, kurios šlovė ir įtaka greitai peržengia Lu karalystės ribas.
Konfucijaus filosofija- tai didingos idealizuotos praeities aukštinimo filosofija. Svarbiausia Konfucijaus nuostata slypi ne naujo kūrime, o siekime perteikti ateities kartoms geriausiais praeities tradicijas. Konfucijus kinų kultūroje ir mąstysenoje ne tik suformuoja stabilų išaukštintos praeities kultą, tačiau ir orientuoja idealios kultūros, mąstysenos, etikos, politikos, estetikos, meno ir valstybės modelius į didingą praeitį.
Konfucijus gilinasi į antropologinę, etinę, estetinę problematiką. Jį labiausiai domina žmogus kaip socialinė esybė, jo humanitarinė, estetinė kultūra, sąžinė, dorybė, trūkumai, elgesio motyvacija.
Konfucijus pirmasis pasaulinės filosofijos istorijoje pradėjo nuosekliai tyrinėti žmogų kaip veiklią, kūrybingą, o kartu ir socialinę esybę. Jis aukština šviesaus, humaniško žmogaus idealą, asmenybės, kuri, siekdama įprasminti autentišką gyvenimo kelią tao, vadovaujasi aukštais moralės principais.

Humaniškumas. Svarbiausia Konfucijaus antropologinės filosofijos kategorija yra jen, t.y.humaniškumas asmenybės santykiuose su kitais visuomenės subjektais. Žmogiškojo gyvenimo paskirtį Konfucijus sieja su dvasiniu asmenybės tobulėjimu, humanistinių, teisingumo idealų įtvirtinimu, humanitarinės ir estetinės kultūros plėtojimu, žmogaus ir jį supančio pasaulio harmonijos įteisinimu. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-07-30
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis6 puslapiai 
Literatūros šaltiniai2
Dydis15.86 KB
Autoriuskristina
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas3
Švietimo institucijaKauno kolegija
Failo pavadinimasMicrosoft Word Konfucijaus pedagoginiai teiginiai [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 6 puslapiai 
  • Kauno kolegija / 3 Klasė/kursas
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą