Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Pedagogika>Pradinukų savęs vertinimas ir pasitikėjimas savimi per kūno kultūros pamokas
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Pradinukų savęs vertinimas ir pasitikėjimas savimi per kūno kultūros pamokas

  
 
 
12345678910111213141516
Aprašymas

Pradinių klasių mokinių teigiamo savęs vertinimo ir pasitikėjimo savimi ugdymo ypatumai per kūno kultūros pamokas. Įvadas. Savęs vertinimo samprata. Savęs vertinimo lygiai. Pasitikėjimo savimi apibūdinimas. Nepasitikėjimas savimi. Netikras pasitikėjimas savimi. Tikrasis pasitikėjimas savimi. Savęs vertinimo ir pasitikėjimo savimi svarba per kūno kultūros pamokas. D. Bogdanovos ir J. Kiseliovo metodika. H. Rozenbergo metodika. V. Stolino metodika. J. Kiseliovo pasitikėjimo savimi vertinimo skalė "Termometras". Pasiūlymai.

Ištrauka

Savęs vertinimas – savo panašumo į žmogų, kokiu norėtųsi būti ir skirtingumo nuo
žmogaus, kokiu būti nesinorėtų, gerbiant savo tiek teigiamus, tiek neigiamus bruožus, įvertinimo
rezultatas.
Jaunesniajame mokykliniame amžiuje (6–12 metų) keičiasi vaiko savivaizdis. Šio amžiaus
vaikai, apibūdindami save, jau pabrėžia psichologinius ir socialinius požymius, lygina realų "Aš" su
idealiu "Aš". Vaikas, pasakodamas apie save, sako, jis yra "sumanus", "garbingas", "draugiškas",
"teisingas" ir "laimingas", "linksmas". Asmenybės brandai svarbus aplinkinių teigiamas vertinimas.
Nuo to, koks aplinkinių požiūris į vaiką, priklauso ir jo paties nuomonė apie save. Palankus ar
nepalankus savęs vertinimas skatinamai arba slopinamai veikia žmogaus aktyvumą, asmens
gebėjimus, dalyvavimą kolektyvo veikloje, saviauklos troškimą.
Vaikams bendravimas nepaprastai svarbus. Vaikas turi išmokti elgtis su bendraamžiais,
įsigyti draugų, bręsti kaip sociali asmenybė. Nebendraujant su žmonėmis, negali būti normalaus
psichinio žmogaus vystymosi. Tai įmanoma tik grupėje. Nuo to, kaip vaikas bendrauja, kaip jis
jaučiasi tarp grupės narių, priklauso jo asmenybės raida. Treniravimasis, trenerių, sportininkų
įsipareigojimai, tarpusavio santykiai grupėje dažniausiai patenkina vaikų bendravimo poreikį.
Sportuojant ugdomi grupės narių asmeniniai santykiai, bendravimo stilius su tik tam kolektyvui
būdinga vertybine orientacija, t. y. grupės psichologiniu klimatu. Palankus psichologinis klimatas
grupėje yra pagrindinis veiksnys, ugdantis teigiamą požiūrį į sportą, treniruotes, trenerį, grupės
narius ir į patį save.
Vienas svarbiausių asmenybės savybių yra pasitikėjimas savimi. Ši sąvoka dažnai yra
minima kalbant apie savęs vertinimą ir vidinę darną. Pasitikėjimas savimi yra žmogaus jutimas,
supratimas, kad yra pajėgus atlikti tuos uždavinius, kuriuos jam kelia gyvenimas ir kuriuos jis kelia
pats sau. Žmogus pasitiki savimi, jei jo savęs vertinimas kurioje nors veiklos srityje atitinka realias
jo galimybes. Jei save vertina labiau, nei iš tikrųjų gali, žmogus perdėtai pasitiki savimi, jei
menkiau – nepasitiki savimi. Per didelis pasitikėjimas savimi nėra teigiamas reiškinys. Jis lemia
nesėkmes, skatina avantiūrizmą, komplikuoja žmonių bendravimą. Nepasitikėjimas savimi, kylantis
iš žemo savęs vertinimo, taip pat neigiamas reiškinys. Kai vaikas skatinamas vertinti save pagal
realius gabumus, gebėjimus ir pagal tai reikšti pretenzijas, yra puoselėjamas jo savęs vertinimas.
Daug metų mūsų šalyje kūno kultūra, kaip ir šio dalyko dėstymas, mokyklose buvo
suvokiami siaurai, vienpusiškai. Kūno kultūros pamokoms buvo keliamas tikslas – lavinti
moksleivių fizines ypatybes, ieškoti sporto talentų, siekti gerų rezultatų, pergalių varžybose. Buvo
įsivyravęs požiūris, kad kūno kultūros pedagogai pirmiausia turi rūpintis žmogaus fizinės
prigimties, jos raidos pažinimu, galimybėmis ir, remdamiesi tuo pažinimu, ieškoti būdų, kaip
sėkmingai plėtoti ir tobulinti fizines galias. Tokioje teorijoje mažiau dėmesio kreipta į tai, kad kūno
kultūros pamokos laiduotų darnią asmens fizinės, psichinės, dvasinės ir socialinės sveikatos sklaidą,
būtų ugdoma sveika gyvensena, formuojami fizinio aktyvumo motyvai bei įpročiai.
Mūsų visuomenėje vertingesni laikomi žmonės, pasiekę daugiau. Sporto laimėjimai
dažniausiai matuojami vienu paprastu kriterijumi – pergale. Pergalė traktuojama kaip sėkmė,
pralaimėjimas – kaip nesėkmė. Atitinkamai laimėtojai laikomi vertingesniais, o pralaimėtojai – ne
tokie vertingi. Netgi patys jauniausi sportininkai greitai suvokia šiuos laimėjimų vertinimo mūsų
visuomenėje kriterijus. Kai vaikai grindžia savo vertės suvokimą ir atitinkamai pasitikėjimą savimi
tuo, laimės ar ne, tuomet jų pasitikėjimas savimi priklauso nuo kitų žmonių veiksmų.
Pasitikėjimas savimi kūno kultūros pamokų metu yra gyvybiškai būtinas sėkmei pasiekti.
Dažnai daugeliui vaikų nepakanka įgūdžių tvarkytis su šia svarbia psichologine savybe.
Darbo aktualumas. Pasirinkta tema aktuali todėl, kad svarbu nustatyti pradinukų savęs
vertinimo ir pasitikėjimo savimi lygį per kūno kultūros pamokas, nes nuo to priklausys vaiko
savikritiškumas, reiklumas sau, požiūris į pasiekimus bei nesėkmes.
Svarbu nustatyti, kokią įtaką žmogaus veiklos aktyvumui bei jo asmenybės raidai turi savęs
vertinimas ir pasitikėjimas savimi ir kaip glaudžiai jis susijęs su žmogaus pretenzijų lygiu, t. y.
tikslų, kuriuos jis sau kelia, sudėtingumu.
Jaunystė kaip amžiaus tarpsnis yra unikalus, sudėtingas sociologiniu-demografiniu požiūriu,
nes šio gyvenimo etapo turinį sudaro dviejų skirtingų socialinių statusų – vaiko ir suaugusiojo –
derinys. Šiame amžiaus tarpsnyje jaunuolis siekia suaugusiojo statuso, kuris įgyjamas laipsniškai,
įveikiant tam tikrą įtampą ir problemas. Ir kad šis sudėtingas ir net kritinis gyvenimo tarpsnis būtų
kuo sklandesnis, reikalingas teigiamas jaunuolio savęs vertinimas bei pasitikėjimas savimi.
Darbo naujumas. Pradinių klasių mokinių teigiamo savęs vertinimo ir pasitikėjimo savimi
ugdymo ypatumai per kūno kultūros pamokas yra mažai nagrinėti, tokių darbų labai stokojama,
taikytos originalios metodikos.
Praktinė reikšmė. Tyrimo duomenis galėtų panaudoti pradinių klasių mokytojai.
Hipotezė – berniukai kūno kultūros pamokų metu pasitiki labiau ir save geriau vertina.
Jaunesnieji moksleiviai labiau pasitiki savimi nei vyresnieji. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-09-17
DalykasPedagogikos referatas
KategorijaPedagogika
TipasReferatai
Apimtis15 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis38.79 KB
Autoriustomas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2007 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/Dėstytojasbobrova
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pradinuku saves vertinimas ir pasitikejimas savimi per kuno kulturos pamokas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 15 puslapių 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • bobrova
  • 2007 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą